Ο ιδρυτής της Kove, Zhang Xue, ετοιμάζει με την νέα του εταιρία, ZXJC, την 820RR, στοχεύοντας να “κοιτάξει στα μάτια” τις ευρωπαϊκές και ιαπωνικές Superbike
Η ZXJC δεν είναι απλώς ένας ακόμα καινούργιος παίκτης στη σκηνή των μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων, αλλά μια νέα δύναμη με παρελθόν και φιλοδοξίες. Αν και πρόκειται για μια νεοσύστατη εταιρία, ο άνθρωπος πίσω από αυτήν, ο Zhang Xue, κάθε άλλο παρά άπειρος είναι. Υπήρξε ένας από τους βασικούς εμπνευστές της Kove, μιας από τις πιο τολμηρές κινέζικες εταιρίες των τελευταίων ετών, που εντυπωσίασε με τη συμμετοχή της στο Dakar και την παρουσίαση τετρακύλινδρων sport μοντέλων.
Μετά τη ρήξη του με την Kove, ο Xue ίδρυσε την ZXJC, μεταφέροντας τη φιλοσοφία του σε μια νέα εποχή: κατασκευή μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων με τεχνολογική υπεροχή και σοβαρή σχεδίαση.
Η πρώτη δημιουργία της εταιρίας ήταν η 500RR, μια μεσαίου κυβισμού σπορ μοτοσυκλέτα με τετρακύλινδρο κινητήρα που απέδιδε 83 ίππους στις 13.500 rpm και τελική ταχύτητα 235 χλμ/ώρα.
Η αισθητική της παρέπεμπε έντονα στις ιαπωνικές supersport των ‘90s, ενώ η λειτουργία της ως “κινητό εργαστήριο” επέτρεψε στην ZXJC να εξελίξει τεχνολογίες που τώρα περνούν στο πιο φιλόδοξο project της μέχρι στιγμής. Ο λόγος για την ολοκαίνουρια 820RR.
Η κωδική ονομασία της εξέλιξης, “Project 299”, δεν είναι τυχαία. Παραπέμπει άμεσα στο άτυπο όριο των 299 χλμ/ώρα που έχει θεσπιστεί μέσω της γνωστής “συμφωνίας” ανάμεσα στους Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές superbike, με στόχο να αποφεύγεται ο παραλογισμός στην κούρσα της ταχύτερης street-legal μοτοσυκλέτας.
Η 820RR εξοπλίζεται με έναν εντελώς νέο, τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 819cc, ο οποίος σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από την ZXJC και δεν βασίζεται σε υπάρχοντες κινητήρες ή «δανεισμένες» πλατφόρμες! Τουλάχιστον όπως μας λέει ο κατασκευαστής…
Αποδίδει 150 ίππους στις 13.000 rpm και ροπή 85 Nm στις 10.500 rpm.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, διατηρώντας το βάρος της μοτοσυκλέτας στα μόλις 168 κιλά (χωρίς υγρά), ενώ οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις περιλαμβάνουν ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω και στα φρένα αναμένονται τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες από τη Brembo ή τη J.Juan.
Η τεχνολογική φαρέτρα περιλαμβάνει μονάδα IMU έξι αξόνων, που επιτρέπει τη διαχείριση συστημάτων όπως cornering ABS, traction control, anti-wheelie, διαφορετικά Riding Modes και – πιθανότατα – quickshifter ως στάνταρ.
Στον πίνακα οργάνων θα βρει κανείς TFT οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας και πλοήγηση.
Το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ έχουν κατατεθεί πατέντες για τον νέο κινητήρα, ο οποίος δεν αντιγράφει καμία υπάρχουσα σχεδίαση.
Η 820RR είναι απλώς η αρχή. Ο Zhang Xue έχει ήδη ανακοινώσει την ανάπτυξη μιας ολόκληρης γκάμας μοτοσυκλετών με βάση τον νέο τρικύλινδρο.
Η επέκταση εκτός Κίνας είναι επίσης δεδομένη, με αρχικό στόχο τη νοτιοανατολική Ασία και στη συνέχεια τις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Η 820RR φιλοδοξεί να είναι η ταχύτερη κινέζικη superbike που κατασκευάστηκε ποτέ, αλλά και η πρώτη που θα πείσει ακόμα και τους πιο δύσπιστους ότι οι Κινέζοι μπορούν να φτιάξουν premium, high-tech μοτοσυκλέτες.
Αν το καταφέρει, τότε δεν θα μιλάμε απλά για ένα εντυπωσιακό project, αλλά για μια ιστορική καμπή στην πορεία της ασιατικής μοτοβιομηχανίας.
Η άφιξή της έχει προγραμματιστεί για το τελευταίο τρίμηνο του 2025 στην Κίνα και αμέσως μετά στις διεθνείς αγορές.