Πριν καν η Honda προλάβει να βγάλει το CB 500 Super Four, η ZXMoto κυκλοφόρησε την δική της πρόταση, την ZX 500F
Η Zhang Xue Motorcycles, μια από τις πιο πρόσφατες κινέζικες εταιρίες που φιλοδοξούν να μπουν δυναμικά στην αγορά, ετοιμάζεται να παρουσιάσει το ZX 500F, μια μοτοσυκλέτα που στοχεύει ευθέως σε ένα μοντέλο της Honda το οποίο ακόμα δεν έχει καν εμφανιστεί, την αναμενόμενη CB500 Super Four.
Ο ιδρυτής της εταιρίας, Zhang Xue, ήταν μέχρι πέρυσι πίσω από την Kove, πριν αποχωρήσει στις αρχές του 2024 και κινηθεί με εντυπωσιακή ταχύτητα στη δημιουργία νέας φίρμας.
Το πρώτο δείγμα ήταν το ZX 500RR, ένα τετρακύλινδρο supersport, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε η παρουσίαση του τρικύλινδρου πρωτότυπου 820RR, με υποσχέσεις για 150 ίππους και βάρος μόλις 150 κιλά.
Παράλληλα, έχουν ήδη εμφανιστεί προαναγγελίες για adventure και off-road μοντέλα, ωστόσο αυτό που προηγείται είναι η γυμνή έκδοση ZX 500F, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα στο σαλόνι CIMAMotor στις 19 Σεπτεμβρίου.
Οι πρώτες φωτογραφίες και τεχνικά στοιχεία αποκαλύπτουν μια μοτοσυκλέτα που φέρνει έντονα στη μνήμη την Honda CB400 Super Four, η οποία αποσύρθηκε το 2022.
Ο σχεδιασμός ακολουθεί την παράδοση των “UJM” τετρακύλινδρων, με δύο κόρνες κάτω από τον στρογγυλό προβολέα και δύο αναλογικά όργανα.
Από την άλλη, δεν μιλάμε για αντιγραφή. Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο δύο δοκών, αντί για ατσάλινο σωληνωτό, ενώ και οι αναρτήσεις είναι σαφώς πιο σύγχρονες: ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά, μονό αμορτισέρ πίσω. Πρόκειται δηλαδή για μια σύγχρονη ανάγνωση του κλασικού στυλ.
Σύμφωνα με την έγκριση τύπου, ο τετρακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 74 ίππους, δέκα λιγότερους από το ZX 500RR που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα.
Το βάρος ανακοινώνεται στα 175 κιλά γεμάτο, με μεταξόνιο 1.395mm και ζάντες 17” εμπρός και πίσω, με ελαστικά 120/70 και 180/55 αντίστοιχα.
Σε σχέση με την RR είναι πιο βαριά και λιγότερο ισχυρή, αλλά αναμένεται να κοστίζει αισθητά λιγότερο, κάτι που θα την κάνει πιο προσιτή και πιο “entry level” μοντέλο.
Η στρατηγική της ZXMoto δείχνει πως το ZX 500F δεν είναι μια μεμονωμένη προσπάθεια, αλλά μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου να χτιστεί μια πλήρης γκάμα.
Το γεγονός ότι στοχεύει σε ένα κομμάτι της αγοράς που η Honda έχει αφήσει κενό από το 2022 δεν είναι τυχαίο.
Εάν όντως εμφανιστεί μια νέα CB500 Super Four, η κινεζική πρόταση θα έχει ήδη προλάβει να βρεθεί στην αγορά.
Για την ώρα δεν υπάρχει σαφές πλάνο εξαγωγών. Ωστόσο, η εμπειρία του Zhang Xue από την Kove –μια εταιρία που μέσα σε λίγα χρόνια έγινε διεθνής– δείχνει ότι είναι απίθανο η ZXMoto να περιοριστεί στην Κίνα.
Το ZX 500F είναι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση και μένει να φανεί αν θα καταφέρει να κερδίσει μερίδιο σε μια κατηγορία με βαριά ιαπωνική κληρονομιά.