Μια χρυσή, κίνηση στρατηγικής
Θέλοντας να ξεκολλήσει από την δυστοκία των προηγούμενων ετών η Aprilia παρουσιάζει έναν ολοκαινούργιο δικύλινδρο κινητήρα που τον τοποθετεί σε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα. Ναι περισσότερη σημασία έχει ο κινητήρας παρά η Aprilia Concept RS 660 που παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπη μοτοσυκλέτα στο πρόσφατο σαλόνι της EICMA.
Στο τέλος του δελτίου τύπου της Aprilia, που παρουσιάζει τη μοτοσυκλέτα, αφού προηγουμένως έχει γραφτεί η απαραίτητη εισαγωγή, αποκαλύπτονται οι λόγοι και οι προθέσεις της εταιρίας, το σκεπτικό πίσω από την παρουσίαση του νέου κινητήρα… άντε και της RS 660 που πάει μαζί του.
“Το πρότζεκτ αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία μιας σειράς μοτοσυκλετών που σαν σκοπό έχει να αναδείξει την Aprilia σαν σημαντικό παίκτη σε ένα πολύ στρατηγικό μέρος της αγοράς στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική”, γράφει το δελτίο τύπου.
“Ανακαλύπτοντας την Αμερική” θα μπορούσε να έχει τίτλο, αφού η Aprilia “ανακαλύπτει” ξαφνικά τη χρησιμότητα του δικύλινδρου κινητήρα μεσαίων κυβικών. Αυτόν που χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια με μεγάλη εμπορική επιτυχία κατά σειρά οι BMW, Kawasaki, Yamaha η Honda, η Benelli σημειώνοντας πολύ καλές πωλήσεις, ενώ τελευταία μπήκε και η ΚΤΜ (βλ. 790) στο χορό, υιοθετώντας την ίδια φιλοσοφία κατασκευής.
Η Aprilia RS 660, η μοτοσυκλέτα που αποκαλύφθηκε στο Μιλάνο, σε έναν χώρο που δίπλα υπήρχε και ο νέος κινητήρας, έπρεπε να είναι σε δεύτερο πλάνο. Ο δικύλινδρος κινητήρας έχει τη μεγαλύτερη αξία σαν νέο, μιας και η Concept RS 660 δεν κάνει τίποτε άλλο αισθητικά από το να αντιγράφει την RSV4 1100, ασχέτως αν η εταιρία μιλούσε για “αεροδυναμική άσκηση” υψηλής αξίας.
Είναι η αναλογία ίππων-βάρους μοτοσυκλέτας που θα κάνει τη διαφορά, είναι η απαράμιλλη μαστορία των Ιταλών αυτή που θα αποτελέσει την κληρονομιά για να χτιστεί το μέλλον, με βάση αυτόν τον κινητήρα.
Ο νέος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 660 cc είναι ο “μισός” του V4 των 1100 cc που χρησιμοποιούν τα Tuono και τα RSV4 1100 Factory. Η λύση αυτή προτιμήθηκε για λόγους κόστους, ο κινητήρας είναι έτοιμος, αλλά και λόγω μαζεμένων διαστάσεων, κι αν κρυφοκοιτάξετε πίσω από τα φέρινγκ της πρωτότυπης RS 660 θα δείτε τη “μαστοριά” που λέγαμε των Ιταλών και στην εμφάνιση: όμορφα πλαϊνά καπάκια και κατακκόκινοι κύλινδροι που εκτινάσσουν την ομορφιά, με μοτοσυκλετιστικό πάθος που μεταφέρεται με την πρώτη ματιά.
Δείτε επίσης και το υπέροχο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο των δυο μεγάλων δοκών που πλαισιώνει τον κινητήρα, οι άνθρωποι ξέρουν να φτιάχνουν μοτοσυκλέτες αυτό δεν το αρνείται κανείς. Απλώς αργούν και κινούνται συντηρητικά.
Με τον δικύλινδρο σε σειρά – που είναι μια διάταξη που πάντα υποστηρίζαμε και υπάρχει στη μοτοσυκλέτα “από τότε που βγήκαν οι πέτρες” – και τις αποδεδειγμένες αξίες του, η Aprilia μπορεί να δημιουργήσει μια οικογένεια μοτοσυκλετών προς οποιαδήποτε κατεύθυνση θελήσει.
Είναι μια φιλοσοφία modular, πολυχρηστική, αφού ο κινητήρας μπορεί να τοποθετηθεί παντού: από supersport μοτοσυκλέτα, σε on-off μοτοσυκλέτα, σε δρόμου, σε τουριστική, σε ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας, ακόμα και σε σκούτερ όπως έχει αποδείξει η Honda με το Integra και την πλατφόρμα NC. Αυτή είναι η λέξη κλειδί: πλατφόρμα. Θυμηθείτε το όταν η Aprilia θα δημιουργεί νέα μοντέλα με βάση τον νέο κινητήρα 660. Καλή επάνοδο Aprilia, μετά από καιρό θα δούμε ενδιαφέροντα, νέα μοντέλα.