Φωτιά στα πενηντάρικα…
Η Aprilia είναι μια ιταλική εταιρία που έχει συνδέσει το όνομά της με τις σπορ κατασκευές και τους τίτλους σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ταχύτητας. Για αυτό έχει κάθε λόγο να διαθέτει στη γκάμα της το Aprilia RS4 50 ακριβότερο πενηντάρι που υπάρχει στην αγορά με τιμή ούτε λίγο-ούτε πολύ 3.780 ευρώ.
Με 3.780 ευρώ αγοράζει κάποιος εύκολα ένα ολοκαίνουργιο 300άρι σκούτερ, για να έχουμε ένα μέτρο.
Αντ’ αυτού μπορεί να αποκτήσει ένα μικρό σπορ 50άρι και καλό θα ήταν να δούμε πως δικαιολογείται μια τέτοια κίνηση.
Κατ’ αρχάς η Aprilia είναι μια εταιρία που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει κατακτήσει 45 Παγκόσμιους τίτλους σε άσφαλτο και χώμα καθώς και πάμπολλες νίκες σε διεθνείς αγώνες.
Αυτό που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος είναι ότι οι 282 νίκες που έχει η Aprilia σε αγώνες του Παγκοσμίου την καθιστούν την πιο πολυνίκη ευρωπαϊκή εταιρία στον κόσμο!
Πέρα από τους Biaggi, Melandri, Stoner, Lorenzo που έχουν περάσει από τις αγωνιστικές της ομάδες και ο Valentino Rossi έχει χαρίσει στην Aprilia αγωνιστικές δάφνες.
Και η αγωνιστική εμπειρία και η τεχνογνωσία περνάει υποχρεωτικά και στα μοντέλα παραγωγής, κάτι που ισχύει και στην περίπωση του Aprilia RS4 50, το οποίο για παράδειγμα χρησιμοποιεί ένα πιρούνι και ένα μπροστινό δισκόφρενο που θα μπορούσε κάλλιστα να τοποθετηθεί σε μια μεγαλύτερου κυβισμού σπορ μοτοσυκλέτα.
Το πιρούνι του Aprilia RS4 50 είναι αντεστραμμένο και τα καλάμια του έχουν διάμετρο 41 χιλιοστών, ενώ η διάμετρος του μπροστινού δισκόφρενου φτάνει τα 300 χιλιοστά! Ε, ε… για το πλαίσιο θα μιλήσουμε παρακάτω.
Η εμφάνιση του Aprilia RS4 50 είναι δανεισμένη από την πολύ όμορφη superbike της εταιρίας την Aprilia RSV4, άρα επίσης εντυπωσιακή, με πολύ ενδιαφέρον το κίτρινο χρώμα.
Ο κινητήρας του Aprilia RS4 50 είναι μονοκύλινδρος, δίχρονος, υγρόψυκτος με βαλβίδα reed στην εισαγωγή του καυσίμου και το κιβώτιό του διαθέτει έξι σχέσεις. Η ιπποδύναμή του είναι στους 2,7 ίππους, ενώ για την αύξησή της οι μετατροπές και τα after market εξαρτήματα δεν είναι καθόλου λίγα.
Το πλαίσιο που είναι περιμετρικό με δύο δοκούς είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο παρακαλώ, κι άλλο ένα χαρακτηριστικό που συναντάμε σε μεγάλες σπορ μοτοσυκλέτες και όχι σε μικρότερες.
Τώρα λοιπόν καταλαβαίνουμε γιατί το Aprilia RS4 50 είναι το ακριβότερο πενηντάρι της ελληνικής αγοράς (και όχι μόνο). Mήπως επειδή είναι το “superbike” των 50αριών; Μήπως επειδή είναι μια κατασκευή κόσμημα και μακράν το καλύτερο 50άρι;