MotorBike.gr

APRILIA RS 660, Tuono 660: Ανάκληση για αλλαγή κινητήρα!

08/07/2021

Αντικαταστάσεις κινητήρων λόγω μπιελών!

Είναι η δεύτερη φορά που το ίδιο πρόβλημα με μπιέλες εμφανίζεται σε μοντέλα της Aprilia. Μετά τα RSV4R που έσπαγαν τα μοτέρ τους κατά τη δημοσιογραφική παρουσίασή τους, τώρα μια μεγάλη παρτίδα των RS660 και Tuono 660 πάσχει από το ίδιο πρόβλημα, το οποίο ενδέχεται να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον κινητήρα. Η Aprilia αλλάζει ολόκληρο τον κινητήρα στις περιπτώσεις που έχουν τοποθετηθεί αυτές οι ελαττωματικές μπιέλες.

Tα Aprilia RS660 και Aprilia Tuono 660 αποτελούν δυο μοτοσυκλέτες στις οποίες η Aprilia ποντάρει πολλά. Όχι μόνο επαναπροσδιορίζουν τη μεσαίου κυβισμού sport κατηγορία, αλλά σηματοδοτούν επίσης μια δυναμική επιστροφή της εταιρίας, μετά από μια «συγκρατημένη/αδρανή» περίοδο ετών.

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας, αντικαθιστά τον V2 που ήταν ο κύριος εκφραστής της Aprilia στα μεσαία κυβικά και αναμένεται να αποτελέσει την βάση πάνω στην οποία θα αναπτυχθεί μια νέα γκάμα μοντέλων.

 

Δυστυχώς, όμως, τα τελευταία νέα δεν αποτελούν και ό,τι καλύτερο για τη φήμη του συγκεκριμένου κινητήρα, αλλά και της εταιρίας, αφού η Aprilia έχει ξεκινήσει μια διαδικασία ανάκλησης που αφορά 700 περίπου μονάδες των RS600 και Tuono 660.

Συγκεκριμένα, το πρόβλημα εντοπίζεται στις μπιέλες του κινητήρα, μια παρτίδα των οποίων έχει κατασκευαστεί παρεκκλίνοντας από τις κατασκευαστικές προδιαγραφές.

Το αποτέλεσμα είναι να υπάρξει κίνδυνος σοβαρής ζημιάς στα μοτέρ αυτών των μοτοσυκλετών, κάτι που μπορεί επίσης να οδηγήσει και σε ατύχημα.

Προς το παρόν, έχει αναφερθεί παγκοσμίως μια περίπτωση εκδήλωσης προβλήματος. Ο ιδιοκτήτης ενός καινούργιου RS660 στο Austin του Texas (ΗΠΑ), με μόλις 2.250 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, βίωσε την καταστροφή του κινητήρα του εν κινήσει, με 120 km/h.

Ευτυχώς δεν σημειώθηκε πτώση ή τραυματισμός, με τον τοπικό επίσημο αντιπρόσωπο να επιβεβαιώνει το σπάσιμο μιας μπιέλας, προκαλώντας εκτεταμένη ζημιά κινητήρα.

 

Η Aprilia δεν έχει ξεκινήσει, τουλάχιστον όχι ακόμη, επίσημη ανάκληση μέσω των επίσημων καναλιών RAPEX στην Ευρωπαϊκή Ένωση και NHTSA στις HΠΑ αντιστοίχως, ενώ πέραν του αριθμού των επηρεαζόμενων μοτοσυκλετών (700 περίπου μονάδες παγκοσμίως όπως ήδη αναφέρθηκε), δεν έχουν δοθεί στοιχεία για την διανομή τους στις κατά τόπους αγορές.

Η Aprilia συμβουλεύει τους κατόχους RS660 και Tuono 660 να επισκεφθούν μια επίσημη ηλεκτρονική διεύθυνση και να εισάγουν τον αριθμό πλαισίου της μοτοσυκλέτας τους σε ένα συγκεκριμένο πεδίο, προκειμένου να διαπιστωθεί αν αυτή αποτελεί μέρος της παρτίδας με τις ελαττωματικές μπιέλες.

Σε περίπτωση που αυτό επιβεβαιωθεί, τότε οι κατά τόπους αντιπροσωπείες αναλαμβάνουν, χωρίς κανένα φυσικά έξοδο για τον πελάτη, την πλήρη αντικατάσταση του κινητήρα (!) και όχι απλά την αντικατάσταση των ελαττωματικών μπιελών, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και ανανέωση της εγγύησης για τον κινητήρα, που ξεκινά από την ημέρα τοποθέτησης της νέας μονάδας.

Φυσικά, όλα τα RS660 και Tuono 660 που δεν έχουν ακόμα πωληθεί ή διατεθεί στην αγορά, θα ελεγχθούν από την Aprilia και θα παραδοθούν σε εμπόρους και πελάτες, με το πρόβλημα αποκαταστημένο.

Σε περίπτωση που είστε κάτοχος Aprilia RS660 ή Tuono 660, μπορείτε να ελέγξετε αν η μοτοσυκλέτα σας ανήκει στην παρτίδα με τις ελαττωματικές μπιέλες σε αυτή την διεύθυνση: static.piaggio.com

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!