Η ανανέωση είναι πλήρης
Δέκα χρόνια πέρασαν με τα μοντέλα BMW F- GS να εξελίσσονται διαρκώς για να βελτιώνουν επιμέρους τομείς, ενώ τώρα, έρχεται η ώρα να γίνει η ριζική ανανέωση. Οι ολοκαίνουργιες BMW F 750 και BMW F 850 GS αποκαλύπτονται στο σαλόνι του Μιλάνου. Παρότι ανακοινώνονται με διαφορετικό “κυβισμό”, 750 και 850, φορούν και οι δυο δικύλινδρο κινητήρα 853 κυβικών.
Ένας εντελώς καινούργιος κινητήρας και ένα νέο ξανασχεδιασμένο, περιμετρικό, ατσάλινο πλαίσιο, ηγούνται της ανανέωσης.
Η εμφάνιση κινείται στην πεπατημένη – σήμα κατατεθέν της εταιρίας – με τη νέα σχεδίαση να έχει γνώμονα τον εκσυγχρονισμό.
Το πλαίσιο χρησιμοποιεί τον κινητήρα σαν ενεργό μέρος, ενώ το ντεπόζιτο (15 λίτρων) έχει – φύγει κάτω απο τη σέλα – μεταφερθεί πλέον στην κλασική θέση ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 2ΕΕΚ, διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες και χρονισμό ανάφλεξης στις 270/450 μοίρες, κάτι που αποφέρει αθόρυβη λειτουργία και πιο γοητευτικό, μπάσο ήχο (αλά V-2) σύμφωνα με την εταιρία.
Η εξέλιξή του νέου κινητήρα επικεντρώθηκε σε τρεις άξονες: στην αύξηση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Και οι δυο on-off μοτοσυκλέτες φορούν τον ίδιο κινητήρα, με κυβισμό 853cc. Ο κινητήρας της BMW F 750 GS αποδίδει 77 hp στις 7.500rpm και της F 850 GS 95hp στις 8.250rpm.
Ο μονόδρομος συμπλέκτης διαθέτει υποβοήθηση και περιορίζει το φρενάρισμα του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού, με αποτέλεσμα καλύτερο έλεγχο στα κατεβάσματα των ταχυτήτων. H BMW ανακοινώνει κατανάλωση 4,1 lt/100km.
Όπως και πριν το BMW F 750 προσανατολίζεται περισσότερο σε χρήση δρόμου και φοράει τροχό 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, αλλά και αλουμινένιες χυτές ζάντες.
Το πιο χωματερό BMW F 850 GS έχει τροχούς με ακτίνες, στις 21 και 17 ίντσες, αντίστοιχα μπροστά και πίσω.
Διαφορές υπάρχουν όμως και στις αναρτήσεις: το 750 φοράει συμβατικό πιρούνι και έχει διαδρομή 151mm, με καλάμια διαμέτρου 41 mm, ενώ το 850 φοράει ανάποδο πιρούνι με καλάμια 43mm, με διαδρομή 204 mm.
Τα ψαλίδια είναι αλουμινένια και η διαδρομή τροχού είναι 177 για το 750 και 219mm για το 850.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω 6τάχυτου κιβωτίου, με την τελική μετάδοση να έχει κλασσική μορφή (αλυσίδα/γρανάζια) και να βρίσκεται πλέον στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, σε αντίθεση με το παρελθόν.
Θέση άλλαξε και το τελικό της εξάτμισης, μετακομίζοντας με τη σειρά του στη δεξιά πλευρά των F-GS. Τα προγράμματα οδήγησης Road και Rain, καθώς και το ABS με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, με τα αντίστοιχα προγράμματα Dynamic, Enduro και Enduro Pro –με το τελευταίο αποκλειστικά για την F 850 GS- να παραμένουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.
H αντιπροσωπεία στην Ελλάδα μάλιστα ανακοίνωσε κιόλας τις τιμές των δύο μοτοσυκλετών: η 750 κοστζίζει 9.700 ευρώ και η 850 12.400 ευρώ.
Περισσότερες πληροφορίες: BMW F 750 και BMW F 850 GS