Άγριο και άσπρο-κόκκινο, όπως τότε (σχεδόν)
Η νέα BMW R 12 G/S κυκλοφόρησε στην αγορά τον Ιούνιο του 2025 και αμέσως ο βελτιωτικός οίκος Martin έπιασε δουλειά. Τώρα λοιπόν μας παρουσιάζει μια πολύ όμορφη σπεσιαλ ρετρό έκδοση Dakar, βασισμένη στις θρυλικές, νικηφόρες BMW ράλι της δεκαετίας του 1980!
Η BMW R 12 G/S Martin Edition Dakar είναι βαμμένη στα θρυλικά χρώματα της Marlboro, που ήταν ο βασικός χορηγός της εργοστασιακής ομάδας της BMW τη δεκαετία του 1980.
Είναι ο συνδυασμός κόκκινου και λευκού χρώματος, όπως ακριβώς στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ του τότε, είναι το υπερυψωμένο τελικό της εξάτμισης, ο αερόψυκτος κινητήρας boxer, κι όλα αυτά δημιουργούν αυτό το εξαιρετικό σύνολο.
Μέσω του αφρικάνικου ραλί Paris-Dakar έγινε γνωστή η πρώτη BMW R 80 G/S, τη δεκαετία του 1980, όπου πέτυχε τέσσερις νίκες. Ο Hubert Auriol κέρδισε το 1981, το πρώτο έτος παραγωγής της G/S, και ξανά μετά το 1983.
Ο θρυλικός Gaston Rahier πρόσθεσε δύο ακόμη νίκες, το 1984 και το 1985.
Το Martin Dakar Edition κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες, 40 χρόνια μετά την τελευταία νίκη του Rahier και βασίζεται στο R 12 G/S παραγωγής.
Το τελικό της εξάτμισης της BMW R 12 G/S Martin Edition Dakar, φτιάχνεται από την Unitgarage, στην Ιταλία, και η εξάτμιση είναι όχι μόνο οπτικά αλλά και λειτουργικά ικανή για εκτός δρόμου διαδρομές, σε σύγκριση με την αρχική εργοστασιακή εξάτμιση.
Είναι φτιαγμένη από ανοξείδωτο ατσάλι και το περίβλημα του κοντού πίσω σιγαστήρα είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο. Αυτή η εξάτμιση είναι πάνω από ένα κιλό ελαφρύτερη από τον χαμηλά τοποθετημένο αρχικό σιγαστήρα. Η Unitgarage υπόσχεται επίσης – φυσικά – καλύτερο και νόμιμου επιπέδου ήχο.
Οι βασικές προδιαγραφές της BMW R 12 G/S παραμένουν αμετάβλητες από το μοντέλο παραγωγής: ο αερο-ελαιόψυκτος κινητήρας boxer των 1.170 cc έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο (DOHC) και αποδίδει 109 ίππους (80 kW) στις 7.000 rpm και 115 Nm ροπής στις 6.500 rpm.
Πάνω από 200 χιλιοστά διαδρομής ανάρτησης έχουμε μπροστά πίσω και ύψος σέλας στα 860 χιλιοστά.
Το συνολικό βάρος με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου είναι στα 229 κιλά.
Η Martin Edition Dakar κοστίζει σχεδόν 26.000€, και στην τιμή συμπεριλαμβάνεται μια σέλα ράλι, το πακέτο Enduro Pro και Comfort και η εξάτμιση, ενώ ο βελτιωτής ενημερώνει πως η Martin Edition δεν είναι περιορισμένη έκδοση – επομένως όλοι όσοι θελήσουν… θα την αποκτήσουν κιόλας.