Μπορεί να δούμε νέο κινητήρα και πάλι από το εργοστάσιο του Borgo Panigale;
Με την κυκλοφορία της νέας Panigale V4 για το 2025 (που είχε καινούριο πλαίσιο, διπλό ψαλίδι και ανανεωμένα αεροδυναμικά μέρη), η Panigale V4 R (που χρησιμοποιεί η Ducati στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes), έμεινε λίγο… “απαρχαιωμένη”.
Όλα αυτά όμως αλλάζουν, καθώς τώρα η Ducati ετοιμάζει μια νέα Panigale V4 R για το 2026, τουλάχιστον αυτό μας αποκαλύπτουν τα έγγραφα που διέρρευσαν από τις Η.Π.Α.
Είχαμε αναφερθεί και πριν λίγες μέρες σε αυτά τα έγγραφα, βρίσκοντας από εκεί ότι ο νέος, ελαφρύτερος V2 κινητήρας θα μπει και στο Monster, κάτι που επιβεβαιώθηκε από κατασκοπικές φωτογραφίες.
Τώρα, από τα ίδια αυτά έγγραφα φαίνεται ότι η Ducati ετοιμάζει ένα καινούριο Panigale V4 R για το 2026, το οποίο μάλιστα δεν θα είναι τόσο κοντά όσο τα προηγούμενα μοντέλα στο Panigale V4.
Ο κωδικός με τον οποίο καταχωρούνται τα μοντέλα έχει 17 ψηφία και εμείς θέλουμε να εστιάσουμε στο 6ο ψηφίο για την συγκεκριμένη περίπτωση.
Εκεί υπάρχει ένα γράμμα, το οποίο αντιπροσωπεύει την σειρά στην οποία ανήκει το μοντέλο.
Το F για παράδειγμα είναι μοντέλο από την σειρά Scrambler, το K για τα Streetfighter V4 και το G για όλες τις εκδόσεις του Panigale V4, συμπεριλαμβανομένων και των εκδόσεων V4 R.
Όμως αυτό αλλάζει τώρα, καθώς το V4 R αποκτά τον κωδικό P (που μέχρι τώρα δεν χρησιμοποιούταν) ως το έκτο ψηφίο.
Αυτό μας δείχνει δύο πράγματα. Πρώτον, ετοιμάζεται ένα νέο Panigale V4 R.
Δεύτερον, θα είναι αρκετά διαφορετικό από την έκδοση Panigale V4, αρκετά διαφορετικό ώστε να χρειάζεται δικό του κωδικό.
Εδώ και καιρό ο κινητήρας στα δύο μοντέλα είναι διαφορετικός, καθώς στην V4 ο κινητήρας είναι 1.103cc, ενώ στην έκδοση V4 R (που έχει ομολογκαριστεί για τα Superbikes) χρησιμοποιεί μια εκδοχή του με μικρότερη διάμετρο κυλίνδρου, που ρίχνει τα κυβικά στα 1.000cc (για να περνάει του κανονισμούς).
Αναμένουμε ίσως ένα νέο πλαίσιο (που να εξηγεί την αλλαγή του κωδικού), όμως ακόμα και η ειδική έκδοση Superleggera V4 μοιράζεται τον κωδικό G και ας έχει διαφορετικό πλαίσιο.
Ίσως βέβαια ο κινητήρας πλέον να είναι τελείως διαφορετικός και από εκεί να έρχεται η αλλαγή κωδικού.
Τα MotoGP από το 2027 θα “μικρύνουν” στα 850cc και σίγουρα θα έχουμε και μια αλλαγή στους κανονισμούς των Superbikes, ώστε τα MotoGP να παραμείνουν ταχύτερα.
Ίσως λοιπόν η Ducati εξελίσσει ήδη τον κινητήρα για την επόμενη γενιά των αγώνων Superbikes, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε στο μέλλον περισσότερες πληροφορίες.