“Περιστροφές” και ηλεκτρισμός μαζί
Μια ομάδα μηχανικών-μηχανολόγων από τη Γαλλία δουλεύουν γύρω από την παρουσίαση μιας καινοτομικής μοτοσυκλέτας εντυπωσιακής εμφάνισης και όχι μόνον. Η μοτοσυκλέτα λέγεται Furion M1 και θα χρησιμοποιεί περιστροφικό κινητήρα τύπου Wankel, καθώς και ηλεκτροκίνηση και θα αποδίδει 185 ίππους όπως ισχυρίζονται οι δημιουργοί της.
Αν η Furion M1 ήταν μια ακόμα ιδέα για μοτοσυκλέτα γύρω από έναν ηλεκτροκινητήρα ίσως και να μην την παρουσιάζαμε καθόλου. Είναι η παρουσία του κινητήρα Wankel που μας προξένησε την περιέργεια για αυτήν, μιας και οι κινητήρες τέτοιου τύπου όχι απλά σπανίζουν στη μοτοσυκλέτα, αλλά είναι πλέον εξαιρετικά σπάνιοι.
Για την ιστορία, οι πιο γνωστές είναι οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Norton, που εμφανίζονται κυρίως μια φορά το χρόνο στον αγώνα του Isle of Man και χρησιμοποιούν κινητήρες Wankel.
Η έρευνα για την παρουσίαση της Furion M1 ξεκίνησε ήδη από το 2015 και το Γενάρη του 2018 παρουσιάστηκε το πρώτο πρωτότυπο. Οι κατασκευαστές υπόσχονται ότι δεν θα περάσει πολύς χρόνος μέχρι να βγει η έκδοση παραγωγής.
Οι γραμμές της Furion M1 θυμίζουν τις γυμνές μοτοσυκλέτες της σειράς Kawasaki Z, αλλά στην πιο υπερβολική τους έκδοση. Το πλαίσιο είναι χωροδικτύωμα και μπροστά υπάρχει ένα ανάποδο πιρούνι με 43άρια καλάμια, ενώ πίσω το ψαλίδι είναι μονόμπρατσο φτιαγμένο από αλουμίνιο.
Μπροστά και πίσω οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 190/50.
Μεγάλης διαμέτρου είναι οι δίσκοι των 310 χιλιοστών μπροστά με ακτινικές δαγκάνες έξι εμβόλων, ενώ πίσω υπάρχει δισκόφρενο διαμέτρου 250 mm.
Το συνολικό μήκος της Furion Μ1 είναι τα 2.095 mm, με το μεταξόνιο στα 1.435 mm και το ύψος της σέλας στα 810 mm. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, η Furion M1 φτάνει τα 209 κιλά στη ζυγαριά.
Όλα τα παραπάνω είναι τα συμβατικά, από εδώ και πέρα αρχίζουν τα αντισυμβατικά πάνω στη γαλλική μοτοσυκλέτα. Οι κατασκευαστές συνδυάζουν έναν κινητήρα Wankel με δύο ρότορες με 327 cc ο κάθε ένας.
Ο κινητήρας των μόλις 654 cc παρέχει 125 hp στις 9.000 και 105 Nm στις 6000 rpm. Αυτός συνδυάζεται με έναν ακόμα έναν ηλεκτρικό κινητήρα, που συμβάλλει με 100 Nm ροπής, καθώς και 60 επιπλέον ίππους.
Συνολικά, η Furion Μ1 φτάνει τους 185 ίππους και μέγιστη ροπή 205 Nm. Υπάρχει εξατάχυτο κιβώτιο και η τελική μετάδοση γίνεται μέσω συμβατικής αλυσίδας. Τα καυσαέρια βγαίνουν από μια κοντή – κοντόχοντρη για την ακρίβεια – εξάτμιση κάτω από τον κινητήρα.
Επίσης υπάρχει εφεδρική μπαταρία επί της μοτοσυκλέτας, ενώ δεν είναι ακόμα γνωστό αν η Furion μπορεί να λειτουργεί μόνο με ηλεκτρισμό.
Αναμένουμε νέα από την ενδιαφέρουσα αυτή μοτοσυκλέτα, όπως επίσης και την τιμή της που λόγω της μοναδικότητάς της θα είναι ιδιαίτερα υψηλή. Το πόσο υψηλή θα το μάθουμε στο μέλλον.