Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος
Είναι πραγματικά να απορείς για το πόσο “εκτός” μπορεί να πέσει ένας σχεδιαστής και να παρουσιάσει μια τόσο άσχημη μοτοσυκλέτα, μόνο και μόνο για να κάνει εντύπωση. Από την άλλη, η Harley-Davidson παρουσίασε και μια πραγματική “κούκλα”. Σαν σενάριο ταινίας “Σπαγγέτι Γουέστερν” παρουσιάζουμε τον “Καλό, τον Κακό και τον Άσχημο”, τα πρωτότυπα μοντέλα της αμερικάνικης εταιρίας για το μέλλον.
Τι κουβαλάει στα συρτάρια του το σχεδιαστικό τμήμα και τι σκέφτεται για το 2020 η Harley-Davidson παρουσιάστηκε προχθές στο κοινό, έτσι ώστε να γίνει η σφυγμομέτρηση, να μετρηθούν τα σχόλια και οι παρατηρήσεις, θετικές ή αρνητικές. Τρία μοντέλα ξεχωρίζουμε σήμερα, έτσι ώστε να δικαιολογήσουμε τον τίτλο του άρθρου.
Ο “καλός” της υπόθεσης είναι το ηλεκτρικό μοντέλο της Harley-Davidson. Ο “κακός” είναι το επιθετικής εμφάνισης Streetfighter που ταιριάζει με την ευρωπαϊκή μας αισθητική, ενώ ο “άσχημος” μαντέψτε ποιος είναι; Ας αρχίσουμε την επεξήγηση λοιπόν, αλλά ξεκινώντας ανάποδα, από τον τελευταίο…
Ο Άσχημος: Harley-Davidson Pan America 1250
Η αισθητική, όπως πολύ καλά ξέρουμε, είναι κάτι προσωπικό, ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του, για τον έναν ή τον άλλο λόγο. Είναι αυτό που λέμε και ξαναλέμε “περί ορέξεως…”, από όμως την άλλη ας μην τρελαθούμε τελείως. Διαβάζαμε στον ειδικό τύπο για τη νέα Adventure μοτοσυκλέτα της Harley-Davidson την Pan America 1250 και κανένας δεν τόλμησε να γράψει ότι η εμφάνισή της είναι – όχι “διαφορετική”, όχι “ιδιαίτερη”, όχι “περίεργη” – αλλά άσχημη.
Ξέρετε γιατί; Γιατί καμία μοτοσυκλέτα στην ιστορία που τόλμησε να τετραγωνίσει αυτοκινητάδικα τις γραμμές της και τα εξαρτήματά της δεν κατάφερε ποτέ να είναι όμορφη. Τόσο απλά.
Τώρα, αν δεις την Pan America σαν μια αισθητική ακροβασία που πηγαίνει “κόντρα στο ρεύμα”, “σπάει το κατεστημένο” και τέτοια… τότε ναι, εντάξει έχει πετύχει το σκοπό της. Αυτή λοιπόν είναι ο “Άσχημος” στο “Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος”.
Η μοτοσυκλέτα θα ήθελε να δει πως βλέπει το κοινό μια πιθανή είσοδο μιας εταιρίας – που έχει συνδεθεί άρρηκτα με τα cruiser – θα μπορούσε να “παίξει” και στην κατηγορία των adventure–mega on-off, με εμπορική επιτυχία βεβαίως.
Το παράδειγμα του BMW R 1200 GS, η τεράστια δημοφιλία και η μεγάλη του εμπορική επιτυχία ανά τον κόσμο, κάνει τις άλλες εταιρίες να χάνουν τον ύπνο τους. “Γιατί η BMW, κι όχι κι εμείς” είναι η γενική ιδέα. Η Harley-Davidson Pan America 1250 έχει έναν δικύλινδρο κινητήρα διάταξης V φυσικά, για να ακολουθεί τη γενική φιλοσοφία της εταιρίας, αλλά και αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών, τρακτερωτά λάστιχα και τροχούς 19 και 17 ιντσών, μπροστά και πίσω.
Ο Κακός: Harley-Davidson Streetfighter 975
Ένα ευρωπαϊκών γούστων μοντέλο με τόση “κακία” ώστε να γυρνάει κεφάλια μοτοσυκλετιστών στο δρόμο. Ακόμα και σταματημένη η Streetfighter 975 μοιάζει να είναι έτοιμη να πεταχτεί μπροστά από τον βατήρα. Ο κινητήρας είναι “αρκετός” για εμάς, μικρός για την Harley-Davidson, στα 975 cc.
Η Harley-Davidson με αυτή την κίνηση αυτοπροσκαλείται στην κατηγορία των Naked, με εμφάνιση μυώδη, που φέρνει ελαφρά προς την φιλοσοφία των διαχρονικών Ducati Monster.
Πιστή στην αρχιτεκτονική της Harley-Davidson ο κινητήρας είναι V-Twin, 975cc που υιοθετεί την υγρόψυξη όμως. Πρόκειται για την εξέλιξη μια ολοκαίνουργιας πλατφόρμας κινητήρων, που φέρνει η εποχή των μελλοντικών αυστηρών προδιαγραφών Euro 5.
Αυτό που φαίνεται στη φωτογραφία είναι η χρήση ιμάντα στην τελική μετάδοση, κάτι που κάνει αυτόματα το σκληροτράχηλο Streetfighter 975 ελαφρώς πιο soft. Nα λοιπόν που η Harley-Davidson δείχνει πρόθυμη να ακολουθήσει τα χνάρια του εμβληματικού αισθητικά Yamaha MT-01, σε μετάφραση από το δικό της παιδί, το XR1200.
Ο Καλός: Harley-Davidson Livewire
Τέσσερα χρόνια δείχνει η Harley στον κόσμο το μοντέλο Livewire και δηλώνει πως θα γίνει ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής που θα βάλει στη γκάμα της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Αυτά τα επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά. Η εταιρία λέει ότι το Livewire θα βγει στην παραγωγή του χρόνου. Πρόκειται για μια “καλή” μοτοσυκλέτα που δεν μολύνει, δεν κάνει θόρυβο, δεν “καίει” βενζίνες, δεν προκαλεί.
Οι Αμερικάνοι λένε ότι θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα για μια σειρά ηλεκτρικών δίτροχων που θα ακολουθήσει, ενώ το Livewire θα είναι μια μοτοσυκλέτα υψηλής απόδοσης, θα επικεντρώνεται στις επιδόσεις, ενώ η τιμή του – παρότι θα είναι προϊόν premium, υψηλής αξίας – θα είναι ανταγωνιστική.