Ελλαττωματική βίδα στεγανοποίησης μπορεί να προκαλέσει διαρροή λαδιού
Η Honda προχωρά σε ανάκληση σχεδόν 14.000 μοτοσυκλετών σε Ευρώπη και ΗΠΑ, εξαιτίας πιθανής διαρροής λαδιών από το κάρτερ του κινητήρα.
Το πρόβλημα εντοπίζεται σε ελαττωματικές βίδες στεγανοποίησης, που μπορεί να προκαλέσουν διαρροή λαδιού εν κινήσει – η οποία μάλιστα μπορεί να φτάσει στο πίσω ελαστικό, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο γλιστρήματος και πτώσης του αναβάτη.
Συγκεκριμένα, στην Ευρώπη επηρεάζονται 12.925 οχήματα, ενώ στις ΗΠΑ οι μοτοσυκλέτες που καλούνται για έλεγχο ανέρχονται σε 1.016.
Σύμφωνα με τη σχετική αναφορά της NHTSA (του οργανισμού που ασχολείται με τις ανακλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής), η οποία δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2025, τα μοντέλα που επηρεάζονται είναι τα Honda XL750 Transalp, CB750 Hornet, CMX1100 Rebel, CRF1100L Africa Twin και CB1000 Hornet.
Αν και το τελευταίο δεν αναφέρεται ρητά στην ανακοίνωση, εκτιμάται ότι περιλαμβάνεται κι αυτό στο πλαίσιο της ανάκλησης.
Η αιτία εντοπίζεται σε κατασκευαστικό σφάλμα του Ιάπωνα προμηθευτή που παρήγαγε τις επίμαχες βίδες.
Κατά την παραγωγή, υπήρξε απόκλιση στην κοπή των σπειρωμάτων, σε συνδυασμό με τη χρήση φθαρμένου εργαλείου μέτρησης, με αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται σωστή στεγανοποίηση.
Σε πραγματικές συνθήκες αυτό μεταφράζεται σε πιθανή διαρροή λαδιού στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας κατά τη λειτουργία του κινητήρα – και συνεπώς αυξημένο ρίσκο ατυχήματος αν τα λάδια φτάσουν στο ελαστικό (χώρια του κινδύνου για όσους ακολουθούν πίσω από τη μοτοσυκλέτα και πατήσουν τα ίδια λάδια).
Τα επηρεαζόμενα μοντέλα είναι συγκεκριμένων περιόδων παραγωγής: το Transalp XL750 του 2024 που κατασκευάστηκε από 4 Νοεμβρίου 2024 έως 13 Ιανουαρίου 2025, το CB750 Hornet από 1 Νοεμβρίου 2024 έως 8 Φεβρουαρίου 2025, το CRF1100L Africa Twin του 2025 από 22 Νοεμβρίου 2024 έως 6 Φεβρουαρίου 2025 και το CMX1100 Rebel στις ίδιες ημερομηνίες με το Hornet.
Το CB1000 Hornet δεν αναφέρεται ρητά, ωστόσο θεωρείται ότι έχει παραχθεί με τα ίδια εξαρτήματα (αν και επί του παρόντος δεν υπάρχει περαιτέρω ενημέρωση).
Οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων μοτοσυκλετών θα πρέπει να ελέγχουν για πιθανά σημάδια διαρροής, όπως λεκέδες λαδιού γύρω από το κάρτερ ή στο ψαλίδι.
Σε κάθε επηρεαζόμενη μοτοσυκλέτα, η Honda θα τοποθετήσει νέα, επανασχεδιασμένη βίδα (με κωδικό ανταλλακτικού 90048-MFL-000).
Η διαδικασία επισκευής θα πραγματοποιηθεί, φυσικά, δωρεάν από εξουσιοδοτημένους συνεργάτες της Honda.
Στην Ελλάδα δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποια επίσημη ανακοίνωση που να αναφέρεται σε επηρεαζόμενα μοντέλα.