Δυναμική επαναφορά
Τα μεγάλα ονόματα γίνονται θρύλοι και οι θρύλοι δεν ξεχνιόνται.
Ένας από τους δίτροχους θρύλους της μοντέρνας περιόδου, ένας μικρός γίγας που έγραψε ιστορία με ταπεινότητα και σκληρή καθημερινή δουλειά είναι το Astrea Grand που επανέρχεται το 2016 σαν Honda Astrea Grand 110.
Εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα έχουν διανύσει ανά τον κόσμο και την Ελλάδα τα Astrea Grand τότε με καρμπυρατέρ και κινητήρα 100 κυβικών.
Μερικά τα βλέπεις να κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα, αντέχοντας δυο δεκαετίες μέσα στους δρόμους.
Και πως τα φέρνει ο καιρός, από κει που τα παπιά της Honda ήταν τα Innova και τα Wave, τώρα γίνονται Supra και Astrea Grand, τα μεγάλα ονόματα επανήλθαν.
Το Honda Astrea Grand 110 θα γίνει σιγά-σιγά ο αντικαταστάτης του Honda Wave 110i,ενός παπιού που μέσω της φιλικότητας και της ευχρηστίας του έγινε και αυτό από τα αγαπημένα της ελληνικής αγοράς.
Το Honda Astrea Grand 110 μπαίνει πιο δυναμικά από πλευράς εμφάνισης, σε σχέση με το Wave – που είχε κάπως πιο συντηρητικές γραμμές. Το design του είναι ελαφρώς πιο αιχμηρό, ενώ παραμένει compact σε διαστάσεις, μέσα στις προδιαγραφές που ορίζονται από την κατηγορία, με μεταξόνιο στα 1.230mm.
Προβολέας πάνω στο τιμόνι, στενή ποδιά, ενσωματωμένα φλας σε ποδιά ή οπίσθιο φωτιστικό σώμα και τούτο το παπί φωνάζει από μακριά ότι είναι Honda. Η εταιρική ταυτότητα είναι φανερή.
Οι μαύρες 5μπρατσες αλουμινένιες χυτές ζάντες που είναι βαμμένες μαύρες συμβάλλουν στην συνολική “επιθετική” εικόνα του Honda Astrea Grand 110.
Πέρα από την εμφάνιση που είναι πλέον πιο σπορτίβικη, ο κινητήρας είναι ίδιος με του Wave και τροφοδοτείται από ψεκασμό με αισθητήρα οξυγόνου στο σύστημα εξαγωγής (πληροί τις προδιαγραφές Euro 3).
Φυσικά η κατανάλωση είναι χαμηλή και η Honda ανακοινώνει 59,2 χιλιόμετρα στο λίτρο, άρα η αυτονομία είναι άνω των 235 χιλιομέτρων υπο ιδανικές συνθήκες βεβαίως.
Το πλαίσιο είναι μονό σωληνωτό, ανοικτό με τον κινητήρα να κρέμεται από αυτό και το συνολικό βάρος να φτάνει (πλήρες υγρών) τα 99 κιλά. Κάτω από τη σέλα ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος μπορεί να φιλοξενήσει μικροπράγματα (7 λίτρα όγκος) και πίσω από αυτόν υπάρχει το μεταλλικό ρεζερβουάρ των 4 λίτρων.
Το συνολικό μήκος του Honda Astrea Grand 110 είναι 1.880mm, το πλάτος στα 705mm και το ύψος σέλας (που ξεκλειδώνει από κλειδαριά που βρίσκεται πάνω στο αριστερό πλάι του πίσω φτερού) στα 760mm.
Οι αναρτήσεις είναι τηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι και καλάμια διαμέτρου 26mm για τον μπροστινό τροχό και δύο αμορτισέρ, χωρίς ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου, για τον οπίσθιο τροχο. Η διάμετρος και των δύο τροχών είναι 17 ίντσες και οι διαστάσεις των ελαστικών 70/90 μπροστά και 80/90 πίσω.
Σημαντικό στοιχείο εδώ ότι (όπως πολύ ορθά έκανε ανεβάζοντας την αξία του παπιού) στην περίπτωση του Honda Astrea Grand 110, όπως και στο Honda Supra-X 125 Helmin, η αντιπροσωπεία αντικαθιστά τα λάστιχα του εργοστασίου με τα ποιοτικά Michelin City Pro.
Στα φρένα συναντάμε ένα δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 220 mm και δαγκάνα ενός εμβόλου, ενώ πίσω ένα μηχανικό ταμπούρο διαμέτρου 110 mm.
Ο κινητήρας του Honda Astrea Grand 110 είναι ο γνωστός μας μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετράχρονος κινητήρας με ψεκασμό PGM-FI των 109 κυβικών. Η διάμετρος επί τη διαδρομή του είναι 50×55,6mm και η ιπποδύναμη στους 8,7 ίππους στις 7.500 rpm.
Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 0,88 kgm, στις 5.750rpm. Για την εκκίνηση υπάρχει μίζα, αλλά και μανιβέλα στη δεξιά πλευρά του κινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο με τέσσερις σχέσεις και η τελική μετάδοση γίνεται φυσικά με αλυσίδα.
Υπάρχει πλάγιο και κεντρικό στάντ, χειρολαβή στην ουρά για τον συνεπιβάτη και κεντρική κλειδαριά με αντικλεπτική φραγή.
Η τιμή του Honda Astrea Grand 110 – που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Ινδονησία (PT Astra Honda Motor) και αναγράφεται με ταμπελάκι στο ψαλίδι του παπιού – έχει ανακοινωθεί στα 1.945 ευρώ.
Οι χρωματικοί συνδυασμοί είναι μαύρο και άσπρο, όπως βλέπετε και παραπάνω στις φωτογραφίες.