Αντιγράφοντας την 1000άρα αδελφή
Για το 2018 η Honda επενδύει στην κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών με στοιχεία ρετρό, παρουσιάζοντας ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τρία μοντέλα. Με κυβισμούς, 125, 300 και 1000 cc και παρόμοια εμφάνιση.
Λίγα και καλά είναι τα “ρούχα” των τριών ολοκαίνουργιων μοντέλων naked της Honda που φέρνουν νέο αέρα στη συγκεκριμένη οικογένεια μοτοσυκλετών.
Το φθηνότερο και μικρότερο των τριών είναι το Honda CB125R που απευθύνεται κυρίως στους κατόχους άδειας οδήγησης A1.
Η έμπνευση αυτής της εντυπωσιακής – καλοζυγισμένης από πλευράς όγκων – μοτοσυκλέτας, παρότι δίτροχο βασικής μετακίνησης, που δίνει την εντύπωση ότι έχει μόλις βγει από συνεργείο custom cafe racer, έρχεται μέσα από το νέο στυλ που λανσάρει η Honda και ονομάζει εύστοχα “Neo Sports Café”.
Aπό την άλλη το καλλίγραμμο 125άρι σχεδόν αντιγράφει τις γραμμές του Honda CB150R Exmotion που βγήκε πριν δυο μήνες στην ταϊλανδέζικη αγορά (διαβάστε και δείτε το εδώ)
Η Honda CB125R είναι ιδανική για αρχάριους, και το πιθανότερο είναι να πρόκειται για ένα ευκολοοδήγητο 125άρι πόλης.
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, με έναν εκκεντροφόρο, υγρόψυκτος 124,7cc, που αποδίδει 13,3 hp (9,8 kW) στις 10.000 rpm με μέγιστη ροπή 1,0 kgm, στις 8.000 σ.α.λ.
Η διάμετρος επί διαδρομή είναι 58 x 47,2 mm, με τη συμπίεση στα 11: 1. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων και υπάρχει ηλεκτρονικός ψεκασμός Honda PGM-FI.
Το νέο CB125R έχει βάρος 125,8 κιλά πλήρες, το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο από την αρχή και δεν είναι καθόλου συνηθισμένο, αφού αποτελείται από σωληνωτό πλαίσιο από ατσάλινους σωλήνες και πρεσαριστά κομμάτια.
Το μεταξόνιο είναι 1.345 mm, ενώ γωνία κάστερ και το τρέιλ είναι αντίστοιχα 24,2 ° και 90,2 mm.
Υπάρχει ανάποδο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm, που οπτικά ταιριάζει πολύ καλά με την υπόλοιπη σχεδίαση που είναι λιτή συνολικά, ενώ στον πίσω τροχό υπάρχει μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου σε 5 θέσεις.
Το σύστημα πέδησης διαθέτει έναν εμπρόσθιο κυματιστό δίσκο 296 mm, με δαγκάνα 4 εμβόλων τοποθετημένη ακτινικά, ενώ το πίσω δισκόφρενο είναι 220 mm, με δαγκάνα μονού εμβόλου.
Το ABS δύο καναλιών συνεργάζεται με μια μονάδα IMU που εξασφαλίζει ένα υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και βέλτιστη κατανομή δύναμης πέδησης στους δύο τροχούς.
Τα ελαστικά είναι 110/70 R17 μπροστά και 150/60 R17 πίσω.
Το Honda CB125R διαθέτει ψηφιακό όργανο LCD και φώτα Full-LED, συμπεριλαμβανομένων των φλας. Το ντεπόζιτο χωράει 10.1 λίτρα και διαθέτει τάπα αεροπορικού τύπου.
Η κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνεται είναι 48,2 χιλιόμετρα / λίτρο (μέσος όρος κύκλου WMTC) και η αυτονομία στα 480 χιλιόμετρα.
Με κατασκευές σαν το CB125R η κατηγορία των νέων αναβατών γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και ξεφεύγει απο τη συνηθισμένη μορφή των απλών “μεταφορέων πόλης”.