MotorBike.gr

Honda CB1000 Hornet/SP (2025): Παρουσίαση και πρώτη βόλτα

01/04/2025

Το τσίμπημα της μεγάλης (1000 κυβικών) σφήκας

H αντιπροσωπεία της Honda στην Ελλάδα έδωσε στις Honda CB1000 Hornet και Hornet SP την προσοχή που τους άξιζε και πραγματοποίησε πριν από μερικές μέρες την επίσημη παρουσίασή τους στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, για να ακολουθήσει μετά μια σύντομη δοκιμή… πολύ γκάζι. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Χρήστος και Γιώργος Καραγιωργάκης

Αλλάζοντας πορεία και χαρακτήρα, η Honda παρουσίασε μια νέας σχεδίασης μοτοσυκλέτα, η οποία επικεντρώνεται στην ουσία του θέματος και αφήνει τον εμβληματικό τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της να κρέμεται περήφανα από ένα μίνιμαλ γυμνό-streetfighter περίβλημα.

Με αποκορύφωμα τις τιμές των δυο Honda CB1000 Hornet και Hornet SP του 2025, που ανακοινώθηκαν στις 11.850 ευρώ και 13.850 ευρώ αντίστοιχα, το όνειρο για την απόκτηση μιας τέτοιας “μοτοσυκλετάρας”, όπως θα έλεγαν οι ενθουσιώδεις μοτοσυκλετιστές, γίνεται πιο προσιτό.

 

 

Στην παρουσίαση της μοτοσυκλέτας σε δυο εκδόσεις (απλή και SP) οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας ανακοίνωσαν τα πλάνα της Honda που βάζει σαν στόχο ένα γενναίο μερίδιο 30% της ευρωπαϊκής αγοράς δύο τροχών μέχρι το 2030.

Αυτό μεταφράζεται σαν πλήθος μοντέλων σε όλες τις δυνατές κατηγορίες και πλήρη επίθεση!

Γνωρίζοντας τον “κίνδυνο εξ Ανατολής” και κυρίως από την Κίνα, η Honda δηλώνει πως αυτό δεν θα σημαίνει μείωση της ποιότητας κατασκευής… αλλά σύγκλιση των τιμών των μοτοσυκλετών της, πράγμα που εξάλλου βλέπουμε ότι συμβαίνει άμεσα και στα CB1000 Hornet, για τα οποία μιλάμε σήμερα!

Μετά από την τεχνική ανάλυση της μοτοσυκλέτας και των διαφορών της ειδικής έκδοσης SP που φοράει αμορτισέρ της Ohlins ΤΤΧ, quickshifter και φρένα Brembo Stylema (δίσκοι 310mm) με επιβάρυνση μόλις 2.000 ευρώ (!), που έγινε στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, υπήρχε στη συνέχεια η δυνατότητα να οδηγήσουμε για μια μικρή βόλτα τις ‘μεγάλες’ της οικογένειας των σφηκών-Hornet (αφού υπάρχουν εκπρόσωποι στα 500 και 750 κυβικά) με τους κινητήρες των 156 και 157,2 ίππων.

Απλή έκδοση (κόκκινη) και έκδοση SP (η μαύρη μοτοσυκλέτα στις φωτογραφίες) είναι πανομοιότυπες, με λίγα, αλλά καίρια εξαρτήματα στον εξοπλισμό να αλλάζουν, και με τη δεύτερη να είναι φυσικά πιο “άγρια” κι ελαφρώς ισχυρότερη.

 

 

Το σωληνωτό, περιμετρικό πλαίσιο είναι φτιαγμένο από χάλυβα, με τον κινητήρα να αποτελεί δομικό τμήμα του. Το ανάποδο πιρούνι της Showa έχει καλάμια 41 mm και τα βάρη των Hornet είναι στα 211 (απλή έκδοση) και 212 κιλά (SP).

O κινητήρας προέρχεται από το CBR 1000RR του 2017 και έχει ηλεκτρονικό γκάζι – Throttle By Wire και τρία riding modes, που συνδέονται με συγκεκριμένες ρυθμίσεις ισχύος, φρένου κινητήρα (Engine Braking), Traction Control HSTC και Wheelie Control, αλλά και δυο υser mode που επιτρέπουν στον αναβάτη να δημιουργήσει πρόγραμμα με τις επιλογές του.

 

 

Η απλή έκδοση διαθέτει 150 ίππους και 10,6 kgm ροπής και η SP 155 ίππους στις 11.000 rpm, με ροπή 10,9 kgm στις 9.000 rpm.

Οι διαφορές προκύπτουν από τη χρήση μιας βαλβίδας (Revolutionary Controlled – RC) στο τελικό της εξάτμισης που παραμένει κλειστή και ανοίγει στις 5.700 rpm, πετυχαίνοντας καλύτερη εξαγωγή καυσαερίων.

Στη διάθεσή μας είχαμε μια εξάδα μοτοσυκλετών, τρείς απλές και τρεις SP, καθώς και τον παραλιακό δρόμο μετά από το Λαύριο και τον Ναό του Ποσειδώνα, για να πάρουμε μια πρώτη, έστω και σύντομη γεύση τού τι σημαίνει μοτοσυκλέτα διαστάσεων “600αριού” με γκάζι “1000αριού”!

Οι 150+ ίπποι είχαν, φυσικά, ελάχιστες ευθείες ώστε να “ξεδιπλώσουν το ταλέντο” τους και η μόνη φορά που καταφέραμε να ανοίξουμε γκάζι ήταν με τρίτη ταχύτητα, με το κοντέρ να δείχνει πάνω από 175 km/h και τον κινητήρα να “τρελαίνεται” πάνω από τις 8.000 rpm.

Η διασκέδαση τύπου Hornet δεν είναι βέβαια μόνο στις υψηλές στροφές και ταχύτητες, αφού είναι τόσο προοδευτικός και δουλεμένος ο ψεκασμός του κινητήρα που μπορείς να βάλεις 6η ταχύτητα με το κοντέρ να δείχνει κάτω από τα 50 km/h.

Η ελαστικότητά του είναι, με λίγα λόγια, επική και η όλη αίσθηση που σου μεταφέρεται είναι μιας φιλικής, ελαφριάς και “γλυκιάς” μοτοσυκλέτας… που απλώς προσέχεις να μην την προκαλέσεις με τον δεξί σου καρπό, γιατί τότε βγάζει δόντια και δαγκώνει τους πάντες στο δρόμο, τραβώντας την άσφαλτο με ορμή κάτω από τις ρόδες της.

Στη σύντομη δημοσιογραφική δοκιμή, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για μερικά χιλιόμετρα και την έκδοση SP και οι διαφορές τους στους τομείς όπου υπάρχει αναβάθμιση όντως αξίζουν, με την απόδοση να είναι εμφανώς ανεβασμένη.

Κάνουμε υπομονή για την κανονική, επίσημη δοκιμή της ιστοσελίδας μας, αλλά μέχρι τότε… μπράβο στη Honda για μια τόσο συγκροτημένη, γυμνή μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού που παράλληλα έχει και τόσο συγκρατημένη τιμή.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!