Δώστε αυτόματα σασμάν στις μικρές μοτοσυκλέτες!
Για το 2025 και για την ιαπωνική αγορά, η Honda ανακοίνωσε την άφιξη του νέου Rebel 250, εξοπλισμένου με τεχνολογία E-Clutch, ενός συστήματος που απλοποιεί την οδήγηση, χωρίς να αφαιρεί την ευχαρίστηση της εμπειρίας του αναβάτη. Θα έρθει άραγε το μοντέλο και στην Ευρώπη; Γιατί όχι;
Ο ιαπωνικός κολοσσός συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει τον κόσμο των δύο τροχών. Αυτή τη φορά, ποντάρει στην καινοτομία της κατηγορίας των “βασικών”, μικρού κυβισμού μοτοσυκλετών.
Έτσι για πρώτη φορά στην ιστορία εμφανίζεται μια μοτοσυκλέτα κάτω των 400 κυβικών με αυτόματο ή ημιαυτόματο κιβώτιο, προσφέροντάς το σε εκείνους ακριβώς τους αναβάτες που θα το εκτιμήσουν περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλον.
Η Honda είχε δεχθεί κριτική για το γεγονός ότι πρότεινε το σύστημα αυτόματου/ημιαυτόματου κιβωτίου σε μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες 750+ κυβικών εκατοστών και όχι σε μικρότερους κυβισμούς, που το χρειάζονταν σαφώς περισσότερο.
Η απάντηση βρισκόταν στο ότι το DCT ήταν και πολύπλοκο και ογκώδες, αλλά κυρίως βαρύτερο και ακριβότερο, με το πρόσφατο σύστημα E-Clutch να λύνει όλα τα παραπάνω θέματα.
Ήδη σε μοντέλα μεγαλύτερου κυβισμού, όπως το CBR 650R, το σύστημα αυτό εξαλείφει την ανάγκη χρήσης του χειροκίνητου συμπλέκτη, διατηρώντας τον παραδοσιακό λεβιέ ταχυτήτων.
Ο αναβάτης μπορεί να αλλάζει ταχύτητες χρησιμοποιώντας μόνο το λεβιέ ταχυτήτων και να ξεχάσει τη μανέτα του συμπλέκτη.
To Rebel 250 στην Ιαπωνία κοστίζει στη βασική του έκδοση 4.000 ευρώ ενώ για τις εκδόσεις E-Clutch 4.300-4.500 περίπου, άρα δεν είναι μεγάλη η οικονομική επιβάρυνση.
Προς το παρόν, το Ηοnda Rebel 250 που είναι εξοπλισμένο με αυτό το σύστημα δεν θα είναι διαθέσιμο σε αντιπροσωπείες στην Ευρώπη, αλλά αυτή η ευκολία χρήσης θα εκτιμηθεί από πολύ κόσμο και ειδικά τους αρχάριους, οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να το δούμε και στα μέρη μας.