Η αυστριακή Επιτροπή Εξαγορών έδωσε το «πράσινο φως» στη συμφωνία που θα επιτρέψει στη Bajaj Auto να αναλάβει τον έλεγχο της KTM
Η έγκριση δόθηκε στις 23 Οκτωβρίου, μέσα από μια διαδικασία που χαρακτηρίστηκε ως «εταιρική αναδιάρθρωση» και η οποία απαλλάσσει τη Bajaj από την υποχρέωση να καταθέσει δημόσια πρόταση εξαγοράς προς τους μικρομετόχους.
Με απλά λόγια, η ινδική εταιρία μπορεί να αποκτήσει τον έλεγχο του αυστριακού ομίλου χωρίς να χρειαστεί να επενδύσει επιπλέον εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει τις μετοχές των υπόλοιπων μετόχων.
Η αυστριακή αρχή αναγνώρισε ότι η εξαγορά από τη Bajaj Auto International Holdings BV —τη θυγατρική του ομίλου με έδρα την Ολλανδία— εξυπηρετεί μια «βιομηχανική λογική διάσωσης».
Δηλαδή πρόκειται για μια κίνηση που αποσκοπεί στη σταθεροποίηση και αναδιάρθρωση του ομίλου Pierer Mobility, ο οποίος τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει πιέσεις λόγω μειωμένης ζήτησης, αυξημένου κόστους παραγωγής και έντονου ανταγωνισμού.
Η διαδικασία της εξαγοράς είναι πιο σύνθετη απ’ όσο δείχνει αρχικά.
Η Bajaj θα αποκτήσει συνολικά 50.100 μετοχές που κατέχει σήμερα η Pierer Industrie AG, δηλαδή η προσωπική εταιρία συμμετοχών του Stefan Pierer.
Η συμφωνία προβλέπει δύο στάδια: την απευθείας αγορά 100 μετοχών και μια επιλογή αγοράς (call option) για τις υπόλοιπες 50.000, οι οποίες θα μεταβιβαστούν σταδιακά μέσα από συμβάσεις που υπογράφηκαν μεταξύ Απριλίου και Μαΐου του 2025.
Με την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, η Bajaj θα ελέγχει έμμεσα την Pierer Mobility, αποκτώντας ουσιαστικά τον πλήρη έλεγχο του ομίλου και, κατ’ επέκταση, των εμπορικών σημάτων KTM, Husqvarna και GasGas.
Για να εξασφαλιστεί η έγκριση της συναλλαγής χωρίς υποχρεωτική δημόσια πρόταση, η Επιτροπή Εξαγορών επέβαλε μια σειρά από δεσμεύσεις προς τη Bajaj.
Η εταιρία θα πρέπει να ασκήσει την επιλογή αγοράς των μετοχών μέσα σε 20 εργάσιμες ημέρες από τη στιγμή που θα λάβει την τελική κανονιστική έγκριση, χωρίς περιθώρια καθυστερήσεων.
Επίσης, κάθε συμφωνία ή οικονομική πράξη που σχετίζεται με την εξαγορά θα πρέπει να γνωστοποιείται άμεσα τόσο στην Επιτροπή όσο και στους μετόχους κατά τη διάρκεια των γενικών συνελεύσεων.
Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε συναλλαγή μεταξύ της Bajaj, του Stefan Pierer ή των εταιριών του έως το τέλος του 2026.
Μόλις ολοκληρωθεί και τυπικά η αλλαγή ελέγχου, η Bajaj θα υποχρεωθεί να δημοσιοποιήσει την εξέλιξη χωρίς καμία καθυστέρηση.
Σύμφωνα με ενημέρωση που απεστάλη στο διοικητικό συμβούλιο της Pierer Mobility, η τελική έγκριση των ρυθμιστικών αρχών αναμένεται μέχρι τις 10 Νοεμβρίου 2025.
Η Bajaj έχει ήδη ανακοινώσει ότι προτίθεται να ασκήσει πλήρως το δικαίωμα αγοράς των 50.000 μετοχών, γεγονός που θα την καταστήσει τον μοναδικό ελέγχοντα μέτοχο του ομίλου.
Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η ινδική εταιρία περνά ουσιαστικά από τον ρόλο του στρατηγικού εταίρου σε εκείνον του ιδιοκτήτη, αποκτώντας τον πρώτο λόγο στη μελλοντική πορεία της KTM και των υπόλοιπων εμπορικών σημάτων του ομίλου.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή ισορροπιών στον ευρωπαϊκό χώρο της μοτοσυκλέτας.
Η Bajaj, που ήδη διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία και ισχυρή παρουσία στις αγορές της Ασίας, δείχνει έτοιμη να επηρεάσει καθοριστικά τη στρατηγική και την εμπορική κατεύθυνση της Pierer Mobility.
Το πώς θα αξιοποιήσει αυτή τη νέα θέση ισχύος για την ανανέωση και ενίσχυση των ευρωπαϊκών της brands μένει να φανεί τους επόμενους μήνες, ωστόσο το βέβαιο είναι ότι η KTM και οι «αδελφές» εταιρίες της περνούν πλέον σε μια νέα εποχή.







































