Απίστευτο κι όμως… ηλεκτρικό!
Kανείς δεν περίμενε τέτοια μοτοσυκλέτα, όπως επίσης κανείς δεν περίμενε από την Kymco – μια εταιρία που δραστηριοποιείται κυρίως στο χώρο των σκούτερ – να παρουσιάσει τέτοιο μοντέλο. Μπορεί να είναι πρωτότυπο, αλλά η εταιρία μιλάει για επιδόσεις: 0-250Km/h σε 10,9 sec! Είναι η Kymco SuperNEX και χρησιμοποιεί ηλεκτρικό κινητήρα που όμοιό του δεν έχουμε ξαναδεί. Kείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης
Ένα ηλεκτρικό superbike από το μέλλον, που «ακούγεται» και που διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων με επιτάχυνση από 0 σε 250 km/h σε 10,9 sec;
Και εκεί που περίμενες στο σαλόνι του Μιλάνου τις μεγάλες εταιρείες μοτοσυκλετών να κερδίζουν τις εντυπώσεις, ήρθε η Kymco, ένας φύσει κορυφαίος κατασκευαστής scooter να στέλνει κόσμο αδιάβαστο παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό superbike με εκρηκτικές επιδόσεις και καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές.
Βασικό κριτήριο για τη δημιουργία της Kymco SuperNEX, ενός superbike από το μέλλον, είναι η διατήρηση του χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας όπως τη γνωρίζουμε ήδη. Παράλληλα, σύμφωνα και με τις δηλώσεις του προέδρου της Kymco Allen Ko, ουδείς αμφισβητεί το γεγονός πως το μέλλον της μετακίνησης θα είναι ηλεκτρικό.
Εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως η διαφορά, το χάσμα αν θέλετε, των παραπάνω γεφυρώνεται μόνο με ριζοσπαστικές για το χώρο ιδέες. Ένας κινητήρας που να ακούγεται, να θυμίζει μοτοσυκλέτα και όχι γεννήτρια, είναι μια από αυτές.
Η Kymco τον κατονομάζει Αctive Αcoustic Μotor, δίνοντας έμφαση στον ήχο (ακούστε τη μοτοσυκλέτα να επιταχύνει στο βίντεο για να καταλάβετε) ώστε να θυμίζει μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Κόντρα στο άνευ κιβωτίου ρεύμα των ηλεκτρικών καιρών, οι μηχανικοί της Kymco πάλι διαφοροποιούνται τοποθετώντας στην η Kymco SuperNEX 6άρι κιβώτιο, το οποίο δίνει εντυπωσιακές επιταχύνσεις: 0-100χλμ/ω σε 2,9’’, 0-200χλμ/ω σε 7,5’’ και τελική που σταματά στα 250χλμ/ω σε μόλις 10,9’’ από στάση!
Και όλα αυτά θεωρητικά απόλυτα ελεγχόμενα, χάρη στο FEP, το πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων που αποτρέπει μεταξύ άλλων ανεπιθύμητες σούζες, απώλεια πρόσφυσης κτλ. Το καλύτερο χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας: απενεργοποιείται κατά το δοκούν!
Στο πακέτο των ηλεκτρονικών θα βάλουμε και τις τέσσερις –ιδιαίτερης μορφής- «χαρτογραφήσεις» του ηλεκτροκινητήρα, που μετατρέπουν την SuperNEX από αθόρυβο πρόβατο σε ηλεκτρισμένο λύκο επιδόσεων.
Εξ όψεως, ο εξ ανατολής κεραυνός τείνει ξεκάθαρα προς τη supersport κατηγορία, αυτή των μοτοσυκλετών επιδόσεων. Το πρωτότυπο, γιατί περί πρωτότυπου πρόκειται, δείχνει σημάδια παραγωγής και όχι απλά σχεδιαστικού εντυπωσιασμού.
Αρκεί να παρατηρήσει κανείς τη μεγάλη σχετικά -αναλογικά με την ιταλική σχολή- ουρά, τους καθρέφτες αλλά και τη βάση της πινακίδας.
Εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός των περιφερειακών αυτού του εντυπωσιακού ηλεκτρικού superbike, με το χρυσαφί της Ohlins να δίνει το παρόν στις αναρτήσεις, τα φρένα να έχουν την υπογραφή της Brembo και οι ζάντες τη σφραγίδα της OZ.
Στο δια ταύτα, η Kymco μας έδειξε ένα δρόμο που σύντομα, αν όχι άμεσα, αναμένεται να ακολουθήσει.
Ίσως η Kymco SuperNEX, όταν βρει το δρόμο της παραγωγής, να μην είναι εξοπλισμένο με την αφρόκρεμα των αγωνιστικών περιφερειακών, όπως ντύθηκε ο “σαλονάτος” προπομπός της, σίγουρα όμως θα είναι μια μοτοσυκλέτα που θα προαναγγείλει την άφιξη μιας σειράς ηλεκτροκίνητων, προσιτών και αξιόμαχων μοτοσυκλετών κάθε κατηγορίας.
Μακάρι…