MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2018 No 5: Κονιάκ τριπλής απόσταξης, τύπου Le Mans

25/05/2018

Πάνω ο Marquez, κι οι ανταγωνιστές του κάτω (κυριολεκτικά)

Στο προηγούμενο MotoGP editorial είχα βάλει τίτλο “Γιορτές και πένθη στο Χερέθ” και λόγω του ότι έγιναν ακριβώς τα ίδια και στη Γαλλία, θα μπορούσα να έχω κρατήσει τον ίδιο τίτλο, απλά αλλάζοντας το όνομα της πίστας. Κείμενο: MotoGP Guru

Γιατί και στη Γαλλία, μετά τον αγώνα κάποιοι έπιναν σαμπάνιες και κάποιοι τον πικρό καφέ της παρηγοριάς. Μάλιστα για τρίτη συνεχόμενη φορά την πιο γλυκιά σαμπάνια του αγώνα την έπινε ο ίδιος άνθρωπος, ο Marc Marquez. Για τους καφέδες θα τα πούμε μετά.

O άνθρωπος αυτός είναι τύπου triple sec – τριπλής απόσταξης – και παράλληλα ποτίζει με τριπλό φαρμάκι τους αντιπάλους του. Οι οποίοι από τον πέμπτο κιόλας αγώνα έχουν αρχίσει να ξεμακραίνουν προς τα πίσω βαθμολογικά.

O Marc Marquez “τα έχει πάρει” και κερδίζει τους αγώνες σερί

Ο Triple Sec αναβάτης της Repsol Honda, o μικροκαμωμένος Mark, έχει τρέξει τους τελευταίους τρεις αγώνες με το μυαλό του συντονισμένο, με στρατηγική, με ελάχιστα λάθη και χωρίς επικίνδυνα-παρακινδυνευμένα βιαστικά προσπεράσματα. Και ιδού τα αποτελέσματα.

Αλλεπάλληλα μηνύματα έρχονται στον MotoGP Guru (σε μένα ντε…) ότι κάμποσες κάτω γνάθοι εξαρθρώθηκαν κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης του αγώνα των MotoGP στη Γαλλία, λόγω έλλειψης συναγωνισμού. Ειδικά στα MotoGP.

Δύο αγώνες, δύο πτώσεις. Στην πρώτη δεν έφταιγε, στη δεύτερη όμως…

Ε ρε σεις όταν κοπανάει ο ένας τον άλλον γκρινιάζετε και ξεκατινιάζετε το σύμπαν, όταν βγαίνει ο Marc Marquez και ξετινάζει τον ανταγωνισμό πάλι θα γκρινιάζετε; Αποφασίστε: ή αγώνες με σασπένς θα έχουμε ή αγώνες “μπαλέτο”…

Ελπίζουμε οι τοίχοι που χωρίζουν τα γκαράζ των ομάδων να μην είναι φτιαγμένοι από πολύ σκληρό υλικό… Μόνο το κεφάλι του στον τοίχο του γκαράζ δεν χτύπαγε ο Andrea Dovizioso (εργοστασιακός αναβάτης Ducati και για τα δυο επόμενα χρόνια πλέον) για το τεράστιο λάθος που έκανε στον 5ο μόλις γύρο του αγώνα: πίεσε από νωρίς, με βιασύνη, χωρίς να έχει ζεσταθεί σωστά το μπροστινό λάστιχο και με γεμάτο καύσιμο ρεζερβουάρ.

Θα αργήσει λίγο ο Zarco ο πρώτος Γάλλος που κερδίζει GP στη Γαλλία

Αυτό που συνέβη ήταν ότι μόλις ο Dovizioso προσπέρασε τον ομόσταυλό του – που πρέπει να τον καταράστηκε αμέσως – τον Lorenzo, έχασε τον μπροστινό του τροχό και έπεσε. Απ’ ότι φαίνεται είχε σκεφτεί να κάνει την επίθεση λίγο πιο νωρίς στον αγώνα, παρά στο τέλος του, πιστεύοντας ίσως ότι θα μπορούσε να ακολουθήσει και τον Marquez πριν αρχίσει να απομακρύνεται. Κι έτσι “μάζεψε μια καλή” και σύρθηκε μέχρι τα χαλίκια της πίστας. Πάει η “καλή” βαθμολογική απόσταση από τον Marquez… και τελικά απ’ ότι με ενημερώνουν οι τοίχοι των γκαράζ είναι κανονικά φτιαγμένοι, από τούβλα και σοβά. Θα πρέπει να πόνεσε…

Πολύ μεγάλος στόχος αποδείχτηκε μια νίκη Γάλλου αναβάτη σε γαλλική πίστα. Ο Zarco γέμισε άγχος από τους χιλιάδες συμπατριώτες του που πήγαν στη πίστα του Λε Μαν για να τον δούν να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αντ’ αυτού δεν τον είδαν να τερματίζει καν (βλ. πτώση από μπροστινό και αυτός, όπως ο Dovizioso) αφού υπέκυψε σε βιασύνη, κι ένα λάθος, κάτι που ο Johan δεν κάνει συχνά.

Πολύς ο κόσμος στο Γαλλικό Grand Prix του θρυλικού Le Mans

Ο Petrucci, ένας αντικοινωνικός με τους δημοσιογράφους και γενικά με τον κόσμο αναβάτης, πήρε τη δεύτερη θέση του Le Mans, τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον Marquez, ενώ άλλα τρία δευτερόλεπτα πίσω του απείχε και ο Rossi από αυτόν. Είναι αυτό που λέμε “κράτησαν ίσες αποστάσεις”

Αυτός που ήταν μια από τις εκπλήξεις του αγώνα – ήρθε 4ος, πολύ κοντά στο Rossi – και δεν τον έδειξε καθόλου ο σκηνοθέτης του αγώνα, ήταν ο μαγκάκος από την Αυστραλία, ο Jack, o Miller. Αυτός που είπε fuck” στη συνέντευξή μετά την πρώτη του νίκη σε Grand Prix (Assen 2016) και το άκουσαν, όχι πολλοί, κάμποσα εκατομμύρια τηλεθεατών σε όλο τον κόσμο. Το fuck” του Miller το άκουσαν μέχρι και την πόλη που γεννήθηκε, το Townsville στην Κουϊνσλάνδη της Αυστραλίας. Μετά από αυτό ο ταλαντούχος, πλακατζής και ζωντανός χαρακτήρας Jack μπήκε στο πάνθεον των μεγαλύτερων αθλητών του Townsville (για τη νίκη, όχι για το fuck”).

Πολύ γρήγορα καθάρισε με τον Petrucci o Marquez

Η πτώση του Iannone στον πρώτο κιόλας γύρο απλά μας υπενθύμισε ότι ο “Ανδρέας” (που λέει και ο Έλληνας σχολιαστής της TV), τα κάνει που και που κάτι τέτοια. Πάνε τζάμπα τα δυο βάθρα που είχε μαζέψει στους δυο προηγούμενους αγώνες.

Έκπληξη δεν αποτέλεσε η πτώση του Alvaro Bautista του Angel Nieto Team, της Pull & Bear που λέγαμε και την άλλη φορά. Αυτός ο Αλβάρο… τι να πεις; Από πτώση, σε πτώση. Τουλάχιστον ο άνθρωπος είναι και λίγο “άθραυστος”, γιατί παρόλες τις πτώσεις δεν τραυματίζεται – ευτυχώς.

Τρίτη συνεχόμενη νίκη για το 2018 έφερε το Γαλλικό GP

Στη Moto2 για άλλη μια φορά είδαμε μια “αυτοκρατορική” εμφάνιση του Fransesco Bagnaia (αναβάτης του team V. Rossi) που δεν άφησε ούτε καν ελπίδες να τον πλησιάσει ο Alex Marquez. Ρε σεις παλιάνθρωποι, γιατί λέτε ότι ο ψηλός Alex είναι τόσο χαζός όσο ο Άβερελ των αδελφών Ντάλτον; Επειδή τρέχει 4 χρόνια στη Moto2 και δεν έχει πάρει ακόμα πρωτάθλημα και κάνει συνέχεια γκάφες πάνω σε αγώνες; Και αν αυτός είναι ο Άβερελ, ο κοντός, ο Τζό ποιος είναι; Εδώ να σας δω…

Και ξαφνικά… δεύτερος στη βαθμολογία ο Vinales

Το πουλέν μας ο Juan Mir επιβεβαίωσε αυτά που λέγαμε από την αρχή της χρονιάς. Ήδη στον 5ο αγώνα της παρθενικής του σεζόν στη Moto2 χτύπησε το πρώτο του βάθρο. Η οδήγησή του είναι ένα ποίημα ροής, γραμμών και ντελικάτων κινήσεων. Με αυτό που θα ξανα-διαφωνήσουμε είναι η επιμονή του να θέλει να πάει κατευθείαν στην κατηγορία MotoGP του χρόνου, μετά από ένα μόλις χρόνο στη Moto2. Ελπίζουμε να μη μετανιώσει και να μην τον φάει το “μαύρο σκοτάδι των πίσω θέσεων της μεγάλης κατηγορίας” που είναι ένα κολλητικό σύνδρομο το οποίο έχουν κολλήσει πολλοί… πάρα πολλοί αναβάτε που ανέβηκαν στην κατηγορία των MotoGP, μόνο και μόνο για να τους φάει η αφάνεια.

Θέλετε ένα παράδειγμα; Ο Ισπανός Hector Barbera. Mετά από 8, ναι οκτώ σεζόν στα MotoGP, επέστρεψε στη Moto2 και δεν μπαίνει ούτε δεκάδα!

Μια τρίτη θέση στο GP της Γαλλίας δεν ήταν άσχημος απολογισμός για τον V. Rossi

Δεν του πήγε άσχημα τελικά ο αγώνας του Valentino Rossi. Μια αναπάντεχη τρίτη θέση ήταν ένα πολύ ωραίο γαλλικό δώρο. Ήδη ετοιμάζεται ο μέγας Valentino για τον αγώνα της πατρίδας του.

Στεναχώρια μεγάλη έχει ο άλλος “αλητάκος” των GP, o εγγλεζάκος ο Scott Redding, που δε λέει να βρει το δρόμο του με την Aprilia που έχει μπλέξει. Μόνο ο Aleix Espargaro μπορεί να την πάει αυτή τη μοτοσυκλέτα, που παρεμπιπτόντως κατάφερε μια 8η (!) θέση στη Γαλλία.

Ρε σεις άνθρωποι της Tech 3 να σας κάνουμε μια ερώτηση θέλουμε. Αυτόν τον Syahrin από τη Μαλαισία ψάξατε πολύ για να τον βρείτε; Και εντάξει ο τυπάκος έχει μια πολύ ωραία και συγκινητική ιστορία από πίσω του (ξεκίνησε την καριέρα του σε αγώνες με παπιά σε δημόσιους δρόμους!), αλλά με τις επιδόσεις τι παίζεται; Κάτι τέτοια βλέπει ο Mir και σου λέει, “γιατί να μην πάω κι εγώ στα MotoGP;”

Μωρέ μην τον περικυκλώνετε, θα τον ματιάσετε (Zarco πριν τον αγώνα)

Τα Moto3 για άλλη μια φορά πρόσφεραν το καλύτερο θέαμα όλων των κατηγοριών. Ένας αγχωμένος και χωρίς στρατηγική – που υποτίθεται ότι πάει και για πρωτάθλημα – Jorge Martin επεδείκνυε διαρκή ανωριμότητα, προσπερνώντας διαρκώς όποιον τον πέρναγε, λες και πήγαινε για καρω σημαία. Η πτώση του λίγο πριν τον τερματισμό δεν ήταν δικής του ευθύνης, ενώ το παρολίγον ατύχημα της μέρας – με τον Τσέχο Kornfeil να κάνει ένα καταπληκτικό άλμα σχεδόν 10 μέτρων (χωρίς πλάκα) κάνοντας προηγουμένως ράμπα την πεσμένη μοτοσυκλέτα του Bastianini – θα μείνει για πάντα στην ιστορία του αθλήματος. Κανένας ποτέ δεν έχει κάνει κάτι τέτοιο: άριστη απογείωση, άριστο κεντράρισμα στον αέρα και προσγείωση με μπόλικα χιλιόμετρα στα χαλίκια, με διπλωμένο τιμόνι και τέρμα γκάζι για να μη βυθιστεί ο μπροστινός τροχός! Ναι, καλά το μαντέψατε ο Kornfeil ξέρει μότοκρος – κι αυτό χωρίς πλάκα…

Στη βαθμολογία των MotoGP πρώτος είναι φυσικά ο Marquez, που απομακρύνθηκε από τον υπόλοιπο λαό μετά τον αγώνα της Γαλλίας, με 95 βαθμούς, δεύτερος ο Vinales με 59 βαθμούς και τρίτος ο Zarco με 58.

Για τον έκτο αγώνα της χρονιάς, τα MotoGP θα πάνε μια βόλτα μέχρι το Mugello στην γειτονική Ιταλία, με τον αγώνα να γίνεται την Κυριακή 3 Ιουνίου.

ΥΠΟΛΟΙΠΟ… ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018

3 Ιουνίου – Ιταλία – Autodromo del Mugello

17 Ιουνίου – Ισπανία – Catalunya Barcelona

1 Ιουλίου – Ολλανδία – TT Circuit Assen

15 Ιουλίου – Γερμανία – Sachsenring

5 Αυγούστου – Τσεχία – Automotodrom Brno

12 Αυγούστου – Aυστρία – Spielberg Red Bull Ring

26 Αυγούστου – Μεγάλη Βρετανία – Silverstone Circuit

9 Σεπτεμβρίου – Σαν Μαρίνο – Misano World Circuit Marco Simoncelli

23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία – MotorLand Aragón

7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang International Circuit

21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Twin Ring Motegi

28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island

4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang International Circuit

18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Comunitat Valenciana Ricardo Tormo

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!