Ο Pastrana “καθαρίζει” σε μια μέρα τα θρυλικά άλματα του Evel Knievel!
Μικρά και μεγάλα μέσα ενημέρωσης από όλο τον κόσμο μετάδοσαν πρόθυμα μια είδηση που είχε να κάνει με μοτοσυκλέτα. Και ποια ήταν αυτή η είδηση; Μα τα παράτολμα άλματα του Travis Pastrana, που επανέλαβε τους “άθλους” του θρυλικού Evel Knievel, το ένα πίσω από το άλλο, μέσα σε 3 ώρες.
“Το θέαμα πάνω από όλα” είναι το σλόγκαν των Αμερικάνων, κι αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν όλοι, με φιέστες και παραστάσεις – που πολλές φορές αγγίζουν τη σφαίρα της τρέλας – στη μακρινή χώρα να δίνουν και να παίρνουν. Ένας από τους “εργάτες” του θεάματος ήταν και ο Evel Knievel, του οποίου η φήμη είχε φτάσει και μέχρι τη μικρή Ελλάδα, που τον ήξερε σαν “Ήβελ Κανίβελ”.
Είτε ενστικτωδώς λοιπόν, είτε κατά τύχη, το όνομα του μεγάλου, παράτολμου κασκαντέρ συνδέθηκε με τον κανιβαλισμό της ανθρώπινης ύπαρξης, με την δίψα ορισμένων να κάνουν ότι πιο τρελό ή επικίνδυνο για χάρη της επιβράβευσης, της επιδοκιμασίας, του μικρού ή του μεγάλου θαυμασμού από τον περίγυρο, αλλά και – μην το ξεχνάμε αυτό ποτέ – στο βωμό των χρημάτων, που γίνεται η λιπαντική ουσία όλων των παραπάνω. Ακόμα κι αν αυτό ερχόταν σε αντίθεση με την ανθρώπινη φύση.
Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα ήταν ο Evel Knievel, μην έχετε καμία αμφιβολία. Προβληματικές οι σχέσεις του με τους ανθρώπους, ακόμα και της οικογένειάς του, αυτοκαταστροφικός και καταθλιπτικός, με πολλές καταχρήσεις και χρήση αλκοόλ και ουσιών, που σπατάλησε αλόγιστα πολλά χρήματα τόσο σύντομα όσο τα απέκτησε. Αυτά για πρόλογο, για να βλέπουμε τα πράγματα κι από τις δυο τους πλευρές. Τώρα πως η βιομηχανία του θεάματος με ανθρωποφαγικές τάσεις παίρνει αυτά τα “προϊόντα” και τα αναγάγει σε ήρωες είναι κάτι που γινόταν, γίνεται και θα γίνεται, αφού όλα είναι θεμιτά για χάρη της κερδοφορίας.
Ας δούμε όμως τι έκανε την προηγούμενη βδομάδα ο Travis Pastrana, ένας ακόμα θεατρίνος-ακροβάτης-διασκεδαστής, υπηρέτης του θεάματος κι αυτός, που παρεμπιπτόντως όμως έχει μακρά ιστορία επιτυχιών και ρεκόρ, αλλά και πλήθος ικανοτήτων και θάρρους πάνω στις μοτοσυκλέτες και έτσι ζει από αυτό.
Τι πιο έξυπνο λοιπόν από το αναπαράγει μερικά από τα θρυλικά άλματα του Evel Knievel, που είχαν γράψει ιστορία, όχι μόνο για το παράτολμο του εγχειρήματος, αλλά κι επειδή ο Knievel, με μέτρια τεχνική στα άλματά του, είχε τραυματιζόταν διαρκώς σοβαρά – μπροστά στο κοινό τους – προσπαθώντας να τα πετύχει! Ο κόσμος που πήγαινε στα show του Knievel ήταν οι μισοί για να τον δούν να τα πραγματοποιεί, κι οι άλλοι μισοί γιατί μπορεί να έμενε στον τόπο!
Όλη η επίδειξη του Pastrana ήταν προς τιμήν του Knievel, συμπεριλαμβανομένου και του κοστουμιού του Elvis Presley που φορούσε ο Travis, όπως έκανε ο Knievel στο παρελθόν.
Ο Pastrana είχε ανακοινώσει ότι θα εκτελέσει 3 από τα εμβληματικά άλματα του Knievel, μέσα σε μια μέρα, αφήνοντας τελευταίο άφησε το πιο εντυπωσιακό, το άλμα πάνω από το σιντριβάνι του ξενοδοχείου Caesars Palace… στο Λας Βέγκας – μα που αλλού; – όλα αυτά. Όλα αυτά σε συνεργασία με το History Channel που κατέγραφε και μετέδιδε ζωντανά όλο το show.
Στο πρώτο άλμα πήδηξε πάνω από 52 αυτοκίνητα, μια απόσταση 43,5 μέτρων, με τον Pastrana να ξεπερνάει το ρεκόρ του Evel κατά 7 περίπου μέτρα.
Η δεύτερη πρόκληση ήταν να κάνει άλμα πάνω από 16 λεωφορεία μήκους 58,5 μέτρων, κάτι που επίσης πέτυχε.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το Caesars Palace, ένα άλμα που παραλίγο να αφήσει στον τόπο τον Evel Knievel το 1967 που το δοκίμασε, διότι, αν και κατάφερε να το πετύχει, η κακή προσγείωση τον άφησε σε κώμα για ένα μήνα, εκτός από κατάγματα στη λεκάνη, το ισχίο, τον αστράγαλο, τα χέρια και τους καρπούς του. Ο Travis Pastrana που κατάφερε να πραγματοποιήσει αυτά τα τρία επικίνδυνα άλματα το ένα πίσω από το άλλο μέσα σε 3 ώρες, έκανε κι αυτός το άλμα στο Caesars Palace και παραδόξως η προσγείωσή δεν ήταν τέλεια, αλλά δεν έπεσε τουλάχιστον (αν και τραυματίστηκε στον καρπό).
Για τα άλματα ο Pastrana χρησιμοποιούσε μια Indian Scout FTR750 Flat Track, μια ακατάλληλη για τέτοια χρήση μοτοσυκλέτα, τιμώντας τον Knievel που έκανε τα άλματα με παντελώς ακατάλληλες μοτοσυκλέτες, μιας και ήταν Harley-Davidson, για διαφημιστικούς σκοπούς. Για το άλμα του Caesars Palace το πρόβλημα ήταν ότι ο Pastrana έπρεπε να αναπτύξει ταχύτητα κοντά στα 120 km/h – για να μπορέσει να φτάσει η βαριά μοτοσυκλέτα του μέχρι την απέναντι ράμπα προσγείωσης – ενώ είχε στη διάθεσή του μόλις 70 μέτρα διαδρόμου επιτάχυνσης για να το πετύχει!
Πηγή: History Channel