Μικρή μεν, αύξηση δε
Οι ταξινομήσεις δίτροχων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 3,4% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Οι ταξινομήσεις στην ΕΕ ανήλθαν σε 564.850 μονάδες κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2018, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών (ACEM). Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει αύξηση 3,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2017.
Από τις ταξινομήσεις σκούτερ, μοτοσυκλετών και ηλεκτρικών δίτροχων (και τρίτροχων σκούτερ) στην ΕΕ των 564.850 μονάδων το πρώτο 6μηνο του ’18, η Ιταλία με 130.540 μονάδες (αύξηση 4.4% σε ετήσια βάση) παραμένει η μεγαλύτερη στην ευρωπαϊκή αγορά δίτροχων.
Η Ιταλία ακολουθείται από τη Γαλλία (98.660 μονάδες, + 7.8%), τη Γερμανία (97.620 μονάδες, + 10.5% μοτοσικλέτες, + 8,2%) και τη Μεγάλη Βρετανία με 55,350 μονάδες, και αύξηση + 3,4%.
Όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν αύξηση λοιπόν από 3,4, μέχρι 10.5%. Για την ελληνική αγορά αυτό το ποσοστό αύξησης άγγιξε το +19%!
Οι ταξινομήσεις μοτοσυκλετών αυξήθηκαν επίσης στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, με εξαίρεση ορισμένες σχετικά μικρότερες αγορές όπως οι: Ιρλανδία, Σλοβενία, Πολωνία και Κροατία.
Κάτω τα μοτοποδήλατα
Την ίδια περίοδο οι ταξινομήσεις μοτοποδηλάτων (μέχρι 50 cc) στην ΕΕ συνεχίζουν να μειώνονται, μια τάση που έχουμε δει να κλιμακώνεται τα τελευταία χρόνια.
Η ευρωπαϊκή αγορά μοτοποδηλάτων έφθασε τις 121.740 μονάδες κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2018. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά περίπου 22,2% σε σύγκριση με τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2017, που άγγιζε τις 179.260 μονάδες.
Οι μεγαλύτερες αγορές μοτοποδηλάτων στην Ευρώπη ήταν, κλασικά, η Γαλλία (27.640 μονάδες), και η Ολλανδία (26.730 μονάδες), με τη Γερμανία να ακολουθεί με 50% λιγότερες (12.790) μονάδες, την Ιταλία (10.000 μονάδες) και το Βέλγιο (9.050 μονάδες).
Δυνατά πάνω τα ηλεκτρικά
Αντίστοιχα την ίδια περίοδο της χρονιάς που διανύουμε οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 49%! Οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων, μοτοσυκλετών και τετράτροχων (ATV) έφθασαν τις 21.100 μονάδες. Αυτό – παρότι το συνολικό νούμερο είναι μικρό – αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση κατά 49% (!) σε σύγκριση με το πρώτο εξαμήνου του 2017 (14.160 μονάδες).
Τα περισσότερα από τα ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας L που ταξινομήθηκαν το 2018 είναι κυρίως μοτοποδήλατα (14.150 μονάδες), ακολουθούμενα από μοτοσυκλέτες (5.370 μονάδες) και λιγότερα τετράτροχα (περίπου 1.580 μονάδες).
Οι μεγαλύτερες “ηλεκτρικές” ευρωπαϊκές αγορές από πλευράς όγκου ήταν η Γαλλία, όπου οι συνολικές ταξινομήσεις μοτοποδηλάτων, μοτοσυκλετών και τετράτροχων ανήλθαν σε 5.430 μονάδες (+ 24,8% σε ετήσια βάση), ακολουθούμενες από Ολλανδία (3.890 μονάδες, +48,6%), Βέλγιο 3.830, +62%), Ισπανία (2.930, + 125.5%) και Ιταλία (1.280, + 20,9%).
36 εκατομμύρια δίτροχα στην Ευρώπη
Σχολιάζοντας τα τελευταία στοιχεία, ο Antonio Perlot, γενικός γραμματέας της ACEM, δήλωσε:
“Τα τελευταία στοιχεία ταξινομήσεων στην ΕΕ δείχνουν, για άλλη μια φορά, τη σημασία των δίτροχων και τρίτροχων (σκούτερ) σαν λύση στις ανάγκες μετακίνησης των ανθρώπων, ιδίως σε μεγάλες αστικές περιοχές, που υποφέρουν από κυκλοφοριακή συμφόρηση”, για να συνεχίσει ότι “η πρόσφατη αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα στον τομέα της μοτοσυκλέτας, είναι μια πολύ θετική εξέλιξη. Νέα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον δίτροχα προστίθενται στον ευρωπαϊκό στόλο, τα οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας πλησιάζουν τις 36 εκατομμύρια μονάδες”, είπε ο γενικός γραμματέας της ACEM.
O ACEM είναι ένας ευρωπαϊκός συνδέσμος που περιλαμβάνει 18 εταιρείες κατασκευής δίτροχων. Ο Antonio Perlot έκλεισε λέγοντας για το φλέγον ζήτημα των νέων αυστηρών προδιαγραφών που επίκεινται ότι “η βιομηχανία μοτοσυκλετών συνεχίζει να εργάζεται εντατικά για την ανάπτυξη νέων οχημάτων που θα συμμορφωθούν το επικείμενο περιβαλλοντικό πρότυπο Euro5, το οποίο επί του παρόντος συζητείται από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ”.