MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2018, No13: Dovizioso και Ducati γράφουν ιστορία στο Misano

13/09/2018

Τρεις νίκες ο Dovi, τρεις ο Lorenzo… πέντε ο Marquez

Με τα Ducati να πηγαίνουν καλύτερα από ποτέ, Lorenzo και Dovizioso δυσκολεύουν αφάνταστα τον Marc Marquez αγώνα τον αγώνα στον δρόμο για την κατάκτηση του 5ου τίτλου του μέσα σε έξι χρόνια. Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Michelin, Ηοnda, Yamaha

Όπως θα παρατηρήσατε, ο MotoGP Guru “πήδηξε” έναν αγώνα, τον “έφαγε”, αφού ο αγώνας της Αγγλίας στο Silverstone δεν έγινε ποτέ, αναβλήθηκε λόγω βροχής. Πολλής βροχής εγγλέζικης, ασταμάτητης, καταρακτώδους. Δεν πάει να ήταν Αύγουστος, η Αγγλία είναι Αγγλία. Ο MotoGP Guru αποφάσισε να μη γράψει τίποτε γύρω από τον αναβληθέντα αγώνα, για την νέα άσφαλτο, τον κατασκευαστή της ασφάλτου, τα αποχετευτικά, την κλίση του δρόμου, τις λίμνες που είχαν δημιουργηθεί, την ανεπάρκεια των διοργανωτών και για όλη αυτή την παραφιλολογία γύρω από ένα αδιάφορο τελικά θέμα, αλλά και επειδή όλα τα παραπάνω τα κάλυψαν με πολλή θέρμη και όρεξη όλες οι υπόλοιπες ελληνικές μοτο-ιστοσελίδες. Λες και ήταν το Μεσανατολικό ένα πράμα. Ας τον αφήσουμε όμως να μας πει τα υπόλοιπα…

Andrea Dovizioso, ο τέλειος αγώνας στο Misano

* Χαμός έγινε στις μοτο-ιστοσελίδες, αλλά και στα αθλητικά και ειδησεογραφικά site για την κίνηση του Fenati στη Moto2 να πατήσει ύπουλα και αιφνιδιαστικά το μπροστινό φρένο του συναθλητή του Manzi στην ευθεία με πολλά χιλιόμετρα, σαν εκδίκηση για τις απονενοημένες προηγούμενες προσπεράσεις και τα τζαρτζαρίσματά του. H χαρά του αδιάφορου προς τα MotoGP κοινού που είδε “αίμα” και μπήκε. Και δώστου ειδήσεις, και δώστου ανακοινώσεις. Τιμωρία ο Fenati, αποκλεισμός από τους δυο επόμενους αγώνες, διακοπή συνεργασίας από την ομάδα του (τις “κουζίνες Μαρινέλλη” που λέγαμε παλαιότερα), διακοπή συμβολαίου από τη μελλοντική του ομάδα της MV Agusta, αφαίρεση αγωνιστικής λισάνς από την ιταλική ομοσπονδία, παραπομπή σε δικαστήριο, διακοπή της αγωνιστικής του καριέρας. Πολύ πράμα…

Marc Marquez (Honda) Aπομακρύνεται στην κεφαλή της βαθμολογίας

* Γνωστό κωλόπαιδο ο Fenati από παλιά, είχε γράψει πολλές κακές στιγμές στους αγώνες, εξαγριώνοντας συνεργάτες, συναθλητές, υποστηρικτές, κοινό – από την άλλη, όμως, ήταν και οδηγάρα. Είχε κάνει σαφείς προσπάθειες να δείξει καλό πρόσωπο μετά την διακοπή της συνεργασίας του με την ομάδα του Valentino Rossi και ειδικά ύστερα από τσακωμό με τον κολλητό του Valentino, τον Uccio, που εντάξει -μην τρελαθούμε- δεν είναι και ο πιο συμπαθής άνθρωπος στα paddock του Παγκοσμίου. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι ο Manzi οδηγούσε σαν μανιασμένος, λες και το έκανε επίτηδες για να τον προκαλέσει, επιτιθέμενος σε έναν αναβάτη γνωστής οξυθυμίας και επικίνδυνων αντιδράσεων… Με λίγα λόγια, μου φαίνεται ότι ο ντόρος που έγινε γύρω από το συμβάν μάλλον υπερβολικός ήταν. Μήπως τελικά οι ιθύνοντες θέλουν να περάσουν ένα ηχηρό μήνυμα παραδειγματισμού προς τα μεγάλα ονόματα των MotoGP – τα οποία, σε γενικές γραμμές, δεν μπορούν να αγγίξουν; Γιατί είναι συνηθισμένη η τακτική: αν δεν μπορείς να βαρέσεις το αφεντικό, τσάκισε στο ξύλο τον θυρωρό για να περάσεις το μήνυμα και να σε φοβούνται όλοι.

Εκκίνηση ενός επικού αγώνα για την Ducati

* Ρε τι έχουμε πάθει φέτος; Από κει που τα προηγούμενα χρόνια μιλούσαμε για τους “fantastic four” και “fantastic five”, τους αναβάτες των MotoGP που μονοπωλούσαν τις νίκες, τώρα έχουμε φτάσει να μιλάμε για… fantastic three”. Tρείς μας έμειναν: ο Andrea Dovizioso, ο Marc Marquez και ο Jorge Lorenzo. Οι τρείς αυτοί μαζί έχουν πάρει σχεδόν όλες τις νίκες των 12 μέχρι στιγμής αγώνων. Πέντε ο Marc Marquez και από τρεις ο κάθε αναβάτης της Ducati (κι έναν ο Crutchlow). Πού πήγαν οι υπόλοιποι όμως;

Η Yamaha αντιμετωπίζει προβλήματα με τις μοτοσυκλέτες της, άρα και οι Rossi και Vinales, ενώ ο Dani Pedrosa είτε δεν μπορεί, είτε δεν έχει κίνητρο πλέον να κυνηγήσει όπως παλαιότερα. Πού να βρεις την όρεξη όταν ξέρεις ότι στο τέλος του χρόνου λήγει το συμβόλαιό σου και ότι μάλλον τελείωσες με τους αγώνες, στους οποίους ζούσες και ανέπνεες ανελλιπώς επί δεκαετίες;

Valentino Rossi, δύσκολα τα πράγματα και το ’18…

* Και για να επανέλθουμε στα Ducati… ήταν πάλι άπιαστα στην πίστα του Μιζάνο κι έτσι ο Dovizioso κατάφερε να φέρει νίκη για το ιταλικό εργοστάσιο στην συγκεκριμένη πίστα μετά από 11 χρόνια (2007). Ιταλική μοτοσυκλέτα, με Ιταλό αναβάτη σε ιταλική πίστα, τίγκα στους Ιταλούς θεατές. Το καλύτερο σενάριο. Παράλληλα ήταν και η 3η φετινή νίκη του “Desmo-Dovi”, η 11η στα MotoGP και η 20η του σε όλες τις κατηγορίες.

* “Άδικη” ήταν η πτώση του Jorge Lorenzo δυο γύρους πριν το τέλος του αγώνα, το είχε παλέψει πολύ και παθιασμένα με τον Marc Marquez, του άξιζε ένας ακόμα καλός τερματισμός. Τα φρένα και τα λάστιχά του, όμως, είχαν διαφορετική άποψη. Πέφτοντας ανέβασε τον Marquez δεύτερο και τρίτο τον Crutchlow, ο οποίος για άλλη μια φορά μας εξέπληξε: έδειχνε να μην χάρηκε ιδιαίτερα με την τρίτη θέση. Ήταν σαν να τερμάτιζε σε τοπικό αγώνα ερασιτεχνικού πρωταθλήματος. Εργοστασιακός αναβάτης της Honda είναι ο Βρετανός έτσι; Μην το ξεχνάμε.

Γιορτή όπως πάντα το GP του San Marino

* Η πτώση-καραμπόλα στη Moto3 στην αρχή της μεγάλης ευθείας, μας υπενθύμισε για άλλη μια φορά πόσο επικίνδυνο είναι το άθλημα. Μηχανάκια, αναβάτες και διάφορα κομμάτια πλαστικών να σέρνονται στην άσφαλτο και ξυστά δίπλα τους να περνάνε οι υπόλοιποι αγωνιζόμενοι. Αυτό δείχνει παράλληλα το πόσο στο όριο και πόσο “ο ένας πάνω στον άλλον” οδηγούν οι αναβάτες. Ένα μικρό λάθος, ένα γλίστρημα φέρνει ένα highsiding και αυτό με τη σειρά του φέρνει τον χαμό. Εντυπωσιακό ήταν πάντως στο Misano το γεγονός ότι οι πέντε πεσμένοι οδηγοί και οι μοτοσυκλέτες τους μαζεύτηκαν πριν ολοκληρωθεί καν γύρος – διάρκειας 1 λεπτού και 40 δευτερόλεπτων – και δεν διακόπηκε ο αγώνας! Λες και δεν είχε συμβεί ατύχημα ήταν η πίστα στον επόμενο γύρο. The show must go on, έτσι δε λένε;

* Ο Marco Bezzechi, για τον οποίο έχω γράψει στο παρελθόν ότι και έξυπνος είναι και γρήγορος και μετρημένος και καλός στην τακτική αγώνα, σημείωσε στο Misano την τρίτη του πτώση σε αγώνα στον τελευταίο γύρο! Ρε συ Μάρκο, τι θα γίνει;

Ιταλός αναβάτης, ιταλική μοτοσυκλέτα στην Ιταλία και πρώτη θέση. Γιορτή…

* Οδηγίες προς “ναυτιλλομένους” σχολιαστές αγώνων. Ή θα λέτε σωστά τα ονόματα όπως προφέρονται στη χώρα τους, ή έτσι όπως έχουμε συνηθίσει να τα λέμε. Αποφασίστε. Αυτό είναι βεβαίως ένα μεγάαααλο θέμα, που κάποια στιγμή αν έχω όρεξη θα το αναλύσουμε, γιατί εγώ είμαι υπέρ της δεύτερης λύσης. Τους λέμε όπως έχουμε συνηθίσει. Δεν λέμε, για παράδειγμα, Φγανσουά Μακγόν τον πρόεδρο της Γαλλίας… τον λέμε Φρανσουά Μακρόν. Αν όμως θέλετε να κάνετε φιγούρα, ότι δηλαδή ξέρετε πώς προφέρεται το όνομα καθενός στη χώρα του, τότε πρέπει να σας δώσω και δυο tips-άκια. Δεν προφέρεται “Μπετζέκι” ο Ιταλός Bezzechi, αλλά Μπετσέκι με το “τσ” ψιλό, περίτεχνο. Επίσης, στην ίδια κατηγορία ο Arenas δεν προφέρεται Αρίνας, αλλά καθαρά… Αρένας. Καλά, υπάρχει κι ο άλλος που γράφει και λέει για κάποιον ανεξήγητο λόγο τον Pedrosa… Πεντρόθα! Ισπανικά είναι σου λέει να βάλω παντού “Θ” να τελειώνουμε. Πεδρόσα λέγεται ο άνθρωπος στη χώρα του, κι εμείς εδώ έχουμε συνηθίσει να τον λέμε Πεντρόζα. Ψιλομπέρδεμα ε;

Τρίτος ο Cal Crutchlow, αλλά όχι ευχαριστημένος

* Αυτός ο Bradl τι αμαρτίες πληρώνει ο άνθρωπος; Γιατί τον υποστηρίζει τόσο πολύ η Honda, ξέρουν μάλλον κάτι που δεν ξέρουμε. Πάει εργοστασιακός στα Superbike πατώνει. Πάει στα MotoGP σαν οδηγός εξέλιξης και στο Misano πέφτει καθώς παλεύει για την 15η θέση. Κρίμα είναι γιατί τελικά χαλάει το όνομά του.

* Ο Marc Marquez έγραψε ιστορία για άλλη μια φορά στην ιταλική πίστα. Πέτυχε το 112ο βάθρο του και ισοφάρισε το ρεκόρ του θρυλικού βρετανού πολυπρωταθλητή του παρελθόντος Mike Hailwood. Μεγάλη ιστορία ο Hailwood μιας και τον θυμηθήκαμε. Ατομάρα, τυπάκλα απίθανη, μέσα και έξω από τις πίστες, οδηγάρα και ψυχή μεγάλη. Σκοτώθηκε το 1981, κι ενώ είχε εγκαταλείψει τους αγώνες σε ηλικία 40 ετών – άδικα και παράλογα – επιστρέφοντας με τα παιδιά του από τοπικό fish and chips (ταχυφαγείο, ας πούμε). Το αυτοκίνητό τους τράκαρε με φορτηγό που έκανε παράνομα αναστροφή μανούβρα στο δρόμο. Τι σου φυλάει η μοίρα ε;

Πέμπτος με δυσκολία ο Vinales με τη Yamaha του

* Την έκτη φετινή του νίκη πέτυχε ο Pecco Bagnaia στη Moto2, κάνοντας έναν αγώνα τέλειο. Έφυγε μπροστά και δεν τον ξαναείδε κανένας. Πολύ καλός αναβάτης (κάτσε μη λέω πολλά και τον ματιάσω κι αυτόν σαν τον Bezzechi).

* Μετά από 13 αγώνες, η βαθμολογία των MotoGP έχει διαμορφωθεί ως εξής: ο Marc Marquez (Honda) απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο από τους υπόλοιπους με 221 βαθμούς, με δεύτερο μακριά του και 67 βαθμούς λιγότερους τον Andrea Dovizioso (Ducati) ο οποίος με τη νίκη του ανέβηκε δεύτερος με 154 βαθμούς, μπροστά από τον Valentino Rossi (Yamaha), που έχει 3 μόλις βαθμούς λιγότερους. Ο Valentino Rossi για άλλη μια φορά δεν μπόρεσε να δώσει τον καλύτερο εαυτό του τερματίζοντας μια απογοητευτική έβδομη θέση, ενώ ο team mate του Maveric Vinales ήταν – με δυσκολία – πέμπτος.

Δεν τα έχουν πάει καθόλου άσχημα φέτος οι Lorenzo, Dovizioso

Όχι αυτή, αλλά την επόμενη Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου, ετοιμαστείτε. Πάμε μια βόλτα στην Ισπανία πάλι, αυτή τη φορά στην πίστα της Άραχ…, στην Άραγκχ… ρε πως προφέρεται; “Αραγόν” προφέρεται, Αραγκόν τη λέμε, που θα φιλοξενηθεί ο δέκατος τέταρτος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας.

Ώρες αναμετάδοσης TV
Δέκατος τέταρτος αγώνας της χρονιάς στις 23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία στην Αραγκόν – στο κανάλι Cosmote Sport 5 HD
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου
09:35 – Μoto3, Ζέσταμα
10:05 – Μoto2, Ζέσταμα
10:35 – MotoGP, Ζέσταμα
11:45 – Μoto3, Αγώνας
13:05 – Μoto2, Αγώνας
14:30 – MotoGP, Αγώνας
ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚ. ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang
21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Motegi
28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Valencia

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!