MotorBike.gr

HONDA – MUGEN: “Ηλεκτροδότηση”… τώρα!

05/04/2019

 Ο γιαπωνέζος γίγας… προθερμαίνεται

Στο πρόσφατο σαλόνι του Tokyo Motorcycle Show, η Honda έδειξε μέρος των προθέσεών της για το μέλλον, παρουσιάζοντας ένα ηλεκτρικό μοτοκρός CR κι επιβεβαιώνοντας έτσι ότι “ψάχνεται” σε μεγάλο βαθμό στο κομμάτι των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Από κοντά της και η θυγατρική Mugen.

Το πρωτότυπο μοτοκρός που παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία έμοιαζε με ένα κοινό Honda CRF250R, αλλά στην πραγματικότητα αποτελούσε την απόδειξη ότι η Honda προετοιμάζεται για μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα στο μέλλον.

Honda CR Electric Prototype

Το Honda CR Electric αποκαλύφθηκε στο Tokyo Motorcycle Show και το πρωτότυπο χρησιμοποιούσε ένα CRF250R ως βάση, αλλά στη θέση του τετράχρονου, μονοκύλινδρου 4βάλβιδου κινητήρα των 249cc, υπήρχε ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Παρότι η εταιρεία “κράτησε το στόμα της κλειστό” όσον αφορά τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά και τα νούμερα επιδόσεων, αρκεί η πρόθεση. Δεν ξέρουμε αν η Honda σκέφτεται να δημιουργήσει ένα “καθαρό”, “επαναφορτιζόμενο” μοτοκρός, μιας και ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχουν σχέδια για έκδοση παραγωγής αυτή τη στιγμή.

H Μugen E-Rex είναι ίδια με την CR, εκτός του κουστουμιού και λεπτομερειών

Το σίγουρο είναι ότι η θυγατρική Mugen (ιδρύθηκε από τον Hirotoshi Honda, γιο του Soichiro Honda) κάνει δουλειά εξέλιξης αθόρυβα (διαβάστε εδώ το άρθρο που το αποκαλύπταμε) και σε μοτοσυκλέτες, ενώ η Honda δείχνει να ασχολείται προς το παρόν με μικρά ηλεκτρικά σκούτερ, κι αυτό μάλιστα σε χαλαρούς ρυθμούς.

Η επίσημη δήλωση στο Tokyo Motorcycle Show έλεγε ότι: “Η Honda θα χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε από το πρωτότυπο CR Electric για να συνεχίσει τη βελτίωση των επιδόσεων”.

Αν κοιτάξετε προσεκτικά, θα δείτε το λογότυπο της Mugen πάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ μια ακόμη πιο προσεκτική ματιά θα αποκαλύψει ότι τα δυο δίτροχα είναι ίδια, εκτός των χρωμάτων και του κουστουμιού.

Μugen Shinden 2012

Μugen Shinden 2012

Θα υπενθυμίσουμε ότι η Mugen με τις supersport ηλεκτρικές κατασκευές της είναι η νικήτρια των τελευταίων πέντε ετών στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών TT Zero στο Isle of Man TT. Οι Mugen ταχύτητας λέγονται Shinden, και πάντα – εκτός από τις εξαιρετικές επιδόσεις – έχουν εμφάνιση που διαφέρει.

Μugen Shinden 2013

Μugen Shinden 2013

Η Mugen Shinden εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θρυλικό “Νησί του Ανθρώπου” το 2012 και έκτοτε μαζεύει τη μία νίκη πίσω από την άλλη. Η ιπποδύναμη του κινητήρα φτάνει τους 160 ίππους και διαθέτει τεράστια μπαταρία 370 volt, με τεχνολογία ιόντων λιθίου.

Προχωράει λοιπόν η Honda, μαζί με την Mugen (που φορτώνει τεχνογνωσία), στο κομμάτι των ηλεκτρικών και μην παραξενευτείτε αν κάποια μέρα η γιαπωνέζικη εταιρία μάς “αιφνιδιάσει” με ένα προχωρημένο μοντέλο παραγωγής.

Ακολουθεί το βίντεο που τραβήχτηκε στην πρώτη έξοδο της ηλεκτρικής μοτοκρός της Honda σε αγώνα του Ιαπωνικού Πρωταθλήματος, κάνοντας μερικούς γύρους επίδειξης. Θέλει υπομονή για να δείτε τη μοτοσυκλέτα, επειδή είναι ερασιτεχνικό βίντεο, αλλά αξίζει ειδικά όταν περνάει κοντά στην κάμερα (επίσης δείτε στο 4.30′ που ο αναβάτης πάει να κάνει εκκίνηση και ένας φωτογράφος κάνει κίνηση να περάσει μπροστά του, αφού δεν ακούγεται τίποτα από τον κινητήρα!).

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!