Aμερικάνικο σίδερο, στις ερημιές της Αττικής
Χρόνια τώρα το ανοιξιάτικο ραντεβού των δημοσιογράφων με τις μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson αποδεικνύεται μια μέρα αξέχαστη… Κείμενο: Nίκος Βιτσιλάκης, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Ομολογώ ότι στην αρχή δεν πήγαινα στα λεγόμενα Harley Tour γιατί ποτέ δεν μου άρεσε η οδήγηση “μπουλούκι”, πολύ περισσότερο και ο -αργά βαδίζω ζωή κερδίζω- τρόπος που συνήθως κινούνται οι αναβάτες των αμερικάνικων μοτοσυκλετών. Όμως, τα έξι τελευταία χρόνια φροντίζω να είμαι από τους πρώτους που θα πάνε στο ραντεβού.
Κάθε φέτος και καλύτερα
Σίγουρα ένας βασικός λόγος είναι που άλλαξε χέρια η εταιρεία και με τις κινήσεις του συνεργάτη της H-D Athena φρόντισε -σχεδόν- να σβήσει όλο το μαύρο παρελθόν. Τότε που η αντιμετώπιση του ειδικού τύπου ήταν μια έννοια έως και απαξιωτική. Βέβαια, για να λέμε του στραβού το δίκιο, αυτό το θέμα με τους δημοσιογράφους δεν λύνεται με το να καλείς κάθε ξεχασμένο, αλλά εκείνη τη μέρα υπήρχαν 22 ολόκληρα μοντέλα για οδήγηση, οπότε ας ρίξουμε και λίγο νερό στο κρασί μας.
Κινείσαι στην αρχή σε κονβόϊ και σιγά σιγά γίνεσαι μέλος μιας ομάδας 3-4 “κολλητών” και κάνεις το δικό σου tour! Έτσι έγινε και φέτος και δύναμαι να ομολογήσω πως περάσαμε φίνα. Το δρομολόγιο αποδείχθηκε ενδιαφέρον καθώς συνδυάστηκε με μια πανέμορφη διαδρομή σε μια ηλιόλουστη μέρα. Οι δρόμοι στην Αττική γη γύρω από τα Σκούρτα, τα Βίλλια και τη Στεφάνη γέμισαν χρώμιο και ήχους, άκρως σκληροπυρηνική εικόνα μέσα στην αθώα φύση, όπου ογκώδεις και ευτραφείς H-D υποβλήθηκαν σε δοκιμασίες που περιλάμβαναν πολλές στροφές και μικρές ευθείες.
Κάποιοι άφησαν μέταλλο από τα μαρσπιέ στην άσφαλτο και κάποιοι πλαστικά από βαλίτσες γύρω από αυτή. Σημασία έχει πως γυρίσαμε πίσω όλοι με ένα χαμόγελο “περιπέτειας” καρφωμένο πίσω από τη ζελατίνα του κράνους. Το Harley Tour 2019 θα περάσει στην ιστορία σαν το πιο “cool” και καλά οργανωμένο που έχει γίνει στη χώρα μας, κι αυτό είναι που μετράει. Σίγουρα ένας παράγοντας επιτυχίας ήταν το γέλιο, αφού ζήσαμε όλοι (εκτός ελαχίστων) στιγμές μοναδικής ευφορίας και μπήκαμε στο mood της οδήγησης ενός Harley.
Κανείς δεν κοίταξε το ρολόι του, κανείς δεν ήθελε να γυρίσει πίσω. Υπήρξαν βέβαια και κάποιες μικρές παραφωνίες από “συνάδελφους” με συμπεριφορά ντίβας, αλλά δεν τρέχει τίποτα, τους έχουμε συνηθίσει και τους εντάσσουμε στα παλαιά των παπουτσιών μας. Ο ένας ήθελε να είναι συνεχώς μπροστά για να είναι σε όλες τις φωτογραφίες, ο άλλος καπάρωσε ένα μοντέλο που του γυάλισε και δεν έλεγε να το δώσει αλλού, ένας τρίτος γκρίνιαζε συνέχεια γιατί το πρόγραμμα καθυστερούσε και τελικά… όλα καλά και καλή καρδιά. Απλά θα ήθελα να ξέρω, δεν τους ενοχλεί που κανείς δεν τους μιλάει;
Eίκοσι δύο Harley στο δρόμο
Καλά διαβάσατε, οι μοτοσυκλέτες που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν 22 τον αριθμό και όλες τους με ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους. Η λίστα ξεκινούσε από τις μικρές Street 750 και κατέληγε σε πληθωρικές κατασκευές τύπου CVO Ultra Classic Electra Glide! Όπως γίνεται κάθε χρόνο, επέλεξα να οδηγήσω ένα μοντέλο που μου πρότεινε ο “μίστερ Harley” Αριστείδης Αθανασίου, απλά και μόνο γιατί γνωρίζει ότι προτιμώ μοντέλα με προτεραιότητα στην οδική συμπεριφορά.
Για φέτος, τα περισσότερα χιλιόμετρα τα έκανα πάνω σε ένα χρυσαφί (προς πορτοκαλί) Sport Glide, που πρέπει να πω ότι με εντυπωσίασε. Κιβώτιο μαλακό (και ολίγον ηχηρό) στη λειτουργία του, πολύ στρωτή και συνάμα “γεμάτη” απόδοση από τον κινητήρα των 1.745cc με τα 15 kgm ροπής, προοδευτικά φρένα με αίσθηση, πολύ καλή συνεργασία ανάρτησης και πλαισίου, με λίγα λόγια ευχάριστο και ασφαλές.
Όπως είχα γράψει και όταν είχα οδηγήσει ένα Dyna Fat Bob, το Sport Glide είναι ένα ακόμα δείγμα του πόσο πολύ έχει αλλάξει νοοτροπία η αμερικάνικη φίρμα (προς το καλό εννοείται). Αν και η πρώτη εντύπωση έχει να κάνει με κάτι δύσχρηστο, βαρύ και φασαριόζικο, εικόνα που έρχεται στο μυαλό όταν έχεις οδηγήσει Harley περασμένων δεκαετιών, μετά από λίγα χιλιόμετρα μαζί του θα αλλάξεις άποψη.
Λίγα λόγια για το Sport Glide
Το Sport Glide του σήμερα παρουσιάστηκε στα μέσα του 2018 και αποτελεί την 7η γενιά ενός μοντέλου που εμφανίστηκε το 1982, που έκτοτε ανανεωνόταν -κυριολεκτικά- κάθε χρόνο και που εξαφανίστηκε ως δια μαγείας το 1989! Βέβαια, όλα εκείνα ήταν μοντέλα που είχαν σαν βάση τη σειρά Dyna, ενώ το νέο ξεφεύγει από τον κανόνα και στηρίζεται πάνω στα Softail.
Αποτελώντας το ένατο μέλος της πλέον δημοφιλούς σειράς του αμερικάνικου εργοστασίου, μας έρχεται με ένα τελείως νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο, το ζύγισμα του οποίου, όπως είδαμε από πρώτο χέρι, προσφέρει μια ανάλαφρη αίσθηση σε οδήγηση και χειρισμούς.
Η εταιρεία ανακοινώνει με περισσή υπερηφάνεια πως αποτελεί το πλέον προηγμένο πλαίσιο που έχει κατασκευάσει στην ιστορία της! Νέα όμως είναι και η ανάρτηση, με ένα τελείως ανασχεδιασμένο ανεστραμμένο πιρούνι και ένα πλήρως -και εύκολα- ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ, ενώ παρατηρείται και ύπαρξη πληθώρας ηλεκτρονικών χαρακτηριστικών.
Όπως για παράδειγμα θύρα USB, προβολέας τεχνολογίας LED, σύστημα εκκίνησης και λειτουργίας keyless, ακόμα και αντικλεπτική προστασία ονόματι smart security system. Επίσης, η μοτοσυκλέτα διαθέτει στάνταρ τόσο το σύστημα cruise control όσο και το ABS. Στην καρδιά του νέου Sport Glide βρίσκεται ο κινητήρας Milwaukee-Eight 107, χωρητικότητας 1.745cc και απόδοσης σχεδόν 15 kgm ροπής!
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της μοτοσυκλέτας είναι η δυνατότητα να αλλάζει χαρακτήρα και από τελείως τουριστική να μετατρέπεται σε καθημερινής χρήσης. Πώς; Απλά βάζοντας (ή βγάζοντας) εύκολα και χωρίς εργαλεία τόσο τις πλαϊνές βαλίτσες όσο και το μίνι φέρινγκ του προβολέα!
Για τιμές, παροχές, χρηματοδοτήσεις και λοιπές πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.