Μονομαχώντας με το Tracer 900
Δοκιμάστηκε από τον ευρωπαϊκό Τύπο η νέα γερμανική street Adventure και οι πρώτες πληροφορίες είναι ενθαρρυντικές για την BMW F 900 XR, που καλύπτει ένα κενό στη γκάμα της εταιρίας… με τον καλύτερο τρόπο.
Πρόκειται για την “ανθρώπινη έκδοση” της θηριώδους S 1000 XR και είναι μια μοτοσυκλέτα που προτείνεται σαν “ιδανική” για όσους δεν κυνηγούν ούτε τα δέκατα του δευτερολέπτου, ούτε τους ίππους.
Γι’ αυτό, το 900 XR ξεκίνησε από τον δικύλινδρο σε σειρά 850άρη κινητήρα που φτιάχτηκε για τα F 750/850 GS και GS Adventure και που γνωρίσαμε-οδηγήσαμε τη χρονιά που πέρασε.
Δεν είναι όμως απλά ότι ανέβηκε ο κυβισμός, αφού η διάμετρος των εμβόλων έχει αυξηθεί κατά 2 mm και η κυλινδροκεφαλή έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, ενώ έχει προστεθεί ένα ζεύγος σφυρήλατων πιστονιών κι έχει αυξηθεί η συμπίεση.
Οι δημοσιογράφοι, μετά τη δοκιμή της BMW F 900 XR, επαλήθευσαν ότι η ελαστικότητα του κινητήρα είναι πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με αυτήν της μικρής έκδοσης, καθώς η καμπύλη ροπής όχι μόνο προσφέρει υψηλότερες μέγιστες τιμές αλλά είναι πιο επίπεδη και “γεμάτη”.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αλλάζει κάποιος ταχύτητες διαρκώς, ακόμα και σε ορεινούς δρόμους με στροφές, και κατά συνέπεια είναι πολύ λιγότερη η ενασχόληση με κατεβάσματα, αλλαγές, πατήματα συμπλέκτη, κ.λπ.
Λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων παράλληλα σημαίνουν και λιγότερη φυσική φθορά, λιγότερη πίεση προς τον κινητήρα, καλύτερες επιταχύνσεις, χαμηλότερη κατανάλωση …
Σε αυτή την περίπτωση έχουμε μια πολύ ευρεία ζώνη “ωφέλιμης ροπής”, καθώς μεταξύ 4.500 και 8.500 rpm έχουμε απόδοση μεγαλύτερη από 87 Nm, που είναι ένα αξιόλογο νούμερο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ
Στην πράξη, αυτό που επιτυγχάνεται είναι ένας πιο αποδοτικός κινητήρας που αποδίδει παντού καλύτερα.
Προφανώς, η ισχύς έχει αυξηθεί περί τους 10 ίππους, ενώ στο “γρήγορο mode” Pro ο κινητήρας αποδίδει το μέγιστο. Με ένα ή δύο άτομα και σε απαιτητική οδήγηση σε στροφές η μοτοσυκλέτα oδηγείται εύκολα λόγω του τιμονιού, της εργονομίας και της θέσης οδήγησης.
Το πλαίσιο προέρχεται από τα F-GS, είναι “μικτής” κατασκευής με σωληνωτά και χυτά τμήματα και συνεργάζεται με αναρτήσεις που θα χαρακτηριστούν γενναιόδωρες για χρήση στην άσφαλτο (και λίγο χώμα) αφού η διαδρομή είναι 170 mm εμπρός και 172 πίσω.
Σε δρόμους με ατέλειες η μοτοσυκλέτα καταφέρνει να απορροφά τις δυνάμεις που εξασκούνται στις αναρτήσεις και κρατάει τη σταθερότητά της. Η 900 είναι σχετικά συμπαγής παρά το ύψος της, και τα μεγάλα ταξίδια δεν θα αποτελέσουν πρόβλημα (τη στιγμή που η ζελατίνα μπορεί να ρυθμιστεί χειροκίνητα σε δύο θέσεις).
Επίσης, ο κινητήρας στο ταξίδι φαινόταν πιο πολιτισμένος με λιγότερους κραδασμούς από ό,τι στα 850άρια αδελφάκια του.
Σε γενικές γραμμές η BMW F 900 XR του 2020 χαρακτηρίστηκε από τους συναδέλφους δημοσιογράφους που την οδήγησαν ως μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα, με φιλική θέση οδήγησης και πιο λειτουργική σε καθημερινή χρήση από τη μεγαλύτερη αδελφή της (S 1000 XR με τον τετρακύλινδρο κινητήρα).
Η τιμή της BMW F 900 XR ξεκινάει από 11.950 ευρώ στην Ελλάδα κι εμείς αναμένουμε να την οδηγήσουμε σε “πραγματικές” ελληνικές συνθήκες σύντομα. Είναι ένα μοντέλο που εμφανίζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά μας, η οποία έχει best seller τη Yamaha Tracer 900, η οποία είναι πολύ κοντά από πλευράς χαρακτήρα στην BMW.