Ήχος, εικόνα, νοσταλγία…
*Κυβισμός: 249 cc * Ιπποδύναμη: 18,0 ίπποι στις 8.000 rpm * Τελική: 143 km/h *Βάρος: 140 kg (γεμάτη) * Τιμή: 3.788 ευρώ
Μια διάταξη που αγαπήθηκε σε όποια μοτοσυκλέτα φορέθηκε, είναι αυτή των δικύλινδρων V ή όπως ακούγεται και γράφεται καλύτερα “V-2”. Είναι ελάχιστα και ιστορικά τα μοντέλα μικρού κυβισμού που εμφανίστηκαν ποτέ με κινητήρα V-2, κι αυτό αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που κάνει την Gemini Scrambler 250 αξιοπρόσεκτη.
Ήταν ο μικρός, προσιτός κυβισμός τους, ήταν και ο πάντα όμορφος V-2 κινητήρας τους που τα έκανε ακόμα πιο ποθητά.
Βλέπαμε, όταν ήμασταν μικροί, τα Moto Morini 250 V2 και μας πέφταν τα σαγόνια, τα ζαχαρώναμε, βλέπαμε αργότερα τα σπάνια γιαπωνέζικα Yamaha SRV 250 παρα-εισαγωγής και παθαίναμε το ίδιο. Τελικά συνειδητοποιήσαμε ότι όποια μοτοσυκλέτα έβαζε κινητήρα V-2 πάνω της, μετατρεπόταν σε αντικείμενο πόθου! Μετρήστε κατασκευαστές που έχτισαν θρύλους: Ducati, Harley Davidson, Morini, Moto Guzzi, Aprilia, Indian, KTM, αλλά και κάποιες Yamaha και Suzuki.
ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΕΚΠΛΗΞΗ ήταν λοιπόν το Gemini Scrambler 250, με την κομψή του εμφάνιση, τις σωστές προσεγμένες επιλογές και εξαρτήματα παντού και την καλή ποιότητα κατασκευής, να φοράει ένα μοτεράκι V-2 σφηνωμένο στο πλαίσιό του.
Το 250 είναι φτιαγμένο στην Κίνα από την Longija, που μας έχει συνηθίσει σε καλές κατασκευές και ο κινητήρας είναι αντιγραφή του παλιού καλού Yamaha Virago 250. Χαίρονται οι Ευρωπαίοι όταν βλέπουν να χάνουν τα custom έναν V-2 και να τον κερδίζει ένα Cafe Racer ή ένα Scrambler, να το ξέρετε.
ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟΣ ΣΕ ΟΨΗ αυτός ο V-2 που χρησιμοποιεί το Gemini Scrambler 250, γιατί έχει στενή περιεχόμενη γωνία στις 60 μοίρες, είναι μαζεμένος, compact, φοράει δυο υπέροχες ανοξείδωτες εξατμίσεις που βγαίνει η μια από μπροστά και η άλλη πίσω για να συναντηθούν μπροστά και δεξιά στον κινητήρα θυμίζοντας τα αγωνιστικά Harley Davidson Flat Track. Και φυσικά είναι ο ήχος… αυτός ο ήχος.
Τι ακριβώς κάνουν οι V-2 κινητήρες στο αυτί και στην ψυχή του μοτοσυκλετιστή είναι θαύμα, θα χρειαστεί μεγάλο άρθρο για να το αναλύσουμε.
Το Gemini Scrambler 250 έχει “σκυφτό” ρεζερβουάρ με καμπούρα, νομίζεις ότι είναι “ακουμπισμένο” πάνω στο διπλό σωληνωτό κλειστό πλαίσιο, τόσο μεγάλο όσο πρέπει, για να γίνει κυρίαρχο πάνω στη μοτοσυκλέτα και να παίξει με τις μικρότερες διαστάσεις του στρογγυλού προβολέα και της λεπτής σέλας.
Κοντό είναι το μπροστινό μεταλλικό φτερό με σωληνωτή βάση, πλαστικό το -επίσης κοντό- φτερό πίσω, με το ταιριαστό στρογγυλό στοπ.
ΤΑ NUMBER PLATE στα πλάγια του 250 δεν είναι άσχημη ιδέα, είναι το “ιταλικό” πράσινο-κόκκινο που περνάει πίσω το νούμερο “59” (γιατί 59;) που κάπως το φθηναίνει. Λεπτομέρειες… Οι οποίες λεπτομέρειες είναι πολύ καλές παντού πάνω στη μικρή μοτοσυκλέτα, δεν θα παραπονεθεί κανείς.
Μόνη παραφωνία η ποιότητα του πίσω γραναζιού που φαίνεται φθηνοκατασκευή, ενώ αν ήταν βαμμένο μαύρο δεν θα καταλάβαινε κανείς τίποτα.
Ενδιαφέρον έχουν οι τροχοί που είναι 17άρης ο μπροστινός και 15άρης ο πίσω, που όμως φοράει λάστιχο υψηλού προφίλ και τελικά γίνεται κι αυτός “17άρης”.
ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ χρησιμοποιεί το Gemini Scrambler 250 δεν είναι συνηθισμένα: ένα “περίεργο” αλλά πολύ ενδιαφέρον μπλε στο ντεπόζιτο και σέλα με καφέ κάλυμμα κι όλα τα υπόλοιπα είναι μαύρα και καλοφινιρισμένα, με μερικές ασημένιες πινελιές εδώ κι εκεί.
Εμείς πάντως την ασημένια, καλοφτιαγμένη βάση των μαρσπιέ αναβάτη-συνεπιβάτη με τα ποιοτικά μαρσπιέ πάνω της θα τη βάφαμε και αυτή μαύρη, για να ταιριάζει περισσότερο με το σύνολο.
Στο δρόμο
Πάμε λοιπόν να καβαλήσουμε το Gemini Scrambler 250, το οποίο καταχωρήθηκε αμέσως, μετά τον πρώτο λεπτομερή οπτικό έλεγχο, σαν “συνολικά συμπαθέστατο”.
Η ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ταιριάζει σε μικρότερα και μεσαία αναστήματα. Νομίζουμε ότι το 1.80 είναι το όριο, αν και ακόμα και ψηλότεροι δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερο πρόβλημα και θα βολευτούν πάνω του, αφού γενικά υπάρχει χώρος.
Η σέλα είναι χαμηλά από το έδαφος, η στάση του σώματος του αναβάτη είναι ελαφρώς σκυφτή, με λίγο βάρος να πέφτει στα μαρσπιέ και το τιμόνι, στοιχείο που βοηθάει σε μεγαλύτερες διαδρομές καθυστερώντας την κόπωση, γιατί όπως κι αν το κάνουμε η σέλα είναι λεπτή με λίγο αφρώδες (για λόγους ρετρο-εμφάνισης). Τη σέλα δεν θα την έλεγες άνετη, αλλά κυρίως “ταιριαστή”, proper για το ύφος Scrambler της μοτοσυκλέτας.
ΑYTO ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΡΙΖΕΙ ο αναβάτης είναι ένα στρογγυλό, μάλλον λιτό όργανο με αναλογικό στροφόμετρο και μια μικρή ψηφιακή οθόνη στη βάση του με τις απαραίτητες χρήσιμες ενδείξεις.
Ο κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά και εντυπωσιάζει τον ακροατή, καταρχάς επειδή δεν παράγει μηχανικούς θορύβους (“κινέζικος είναι αυτός; αποκλείεται…”).
Ο ΗΧΟΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΡΑ από το κοντό, κωνικό τελικό της εξάτμισης είναι γεμάτος και γλυκύτατος, όπως ακριβώς και η απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Εξάλλου η μέγιστη ροπή έρχεται 2.000 στροφές χαμηλότερα (στις 6.000 rpm) απ’ ό,τι η μέγιστη ιπποδύναμη (στις 8.000 rpm).
Μπορεί στις υψηλότερες – όσο επιμένει ανοικτό το γκάζι – στροφές να μην εμφανίζει κάτι ενδιαφέρον ο V-2, αφού “πιάνει ταβάνι” η απόδοση και σταματούν να “τρέχουν τα άλογα”, αλλά οι χαμηλο-μεσαίες είναι όλη η ουσία αυτού του κινητήρα, που του δίνει τη δυνατότητά να “βολτάρει”, να κάνει χαλαρωτικό, ανακουφιστικό cruising με ροπή, όπως λένε οι Αμερικάνοι.
Γι’ αυτό και οι διαστάσεις του κινητήρα είναι υποτετράγωνες, με τη διαδρομή των πιστονιών να είναι μεγαλύτερη από τη διάμετρο. To κόκκινο των 9.000 rpm θα μπορούσε να ανέβει ψηλότερα και έτσι ο κινητήρας να βγάλει περισσότερη ιπποδύναμη, αυτό είναι σίγουρο, αλλά εν τέλει αυτό δεν ήταν μέσα στους στόχους μιας μοτοσυκλέτας όπως αυτή.
ΧΑΛΑΡΑ ΚΑΙ ΗΡΕΜΑ προτιμάς να πηγαίνεις λοιπόν πάνω στο Scrambler 250, με την ηχητική υπόκρουση της “2 σε 1” εξάτμισης να γοητεύει τους πάντες. Ο συμπλέκτης είναι λίγο βαρύς και αργός στη λειτουργία του, αλλά είναι προοδευτικός και προσφέρει αίσθηση στα δάχτυλα του αριστερού χεριού.
Το κιβώτιο ταχυτήτων δουλεύει μαλακά, η 4η ταχύτητα κάνει το κοντέρ να ξεπεράσει τα 120 km/h και η πραγματική τελική ξεπερνάει τα 140, τη στιγμή που η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 3,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Με τέτοιο μεγάλο 13άρι ντεπόζιτο, η αυτονομία ξεπερνάει τα 350 χιλιόμετρα! Καλή δουλειά έχει γίνει και στην τροφοδοσία που γίνεται με ψεκασμό Delphi EFI, κι έτσι δεν υπάρχουν παρά ελάχιστοι δισταγμοί στο άνοιγμα του γκαζιού.
Κραδασμοί εμφανίζονται από τις μεσαίες, κλιμακώνονται στις υψηλές στροφές και γίνονται αντιληπτοί στη σέλα και στα μαρσπιέ. Πρόκειται για τους κλασικούς κραδασμούς των V-2.
ΤΟ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ πιρούνι έχει ικανή διάμετρο καλαμιών και δουλεύει προοδευτικά προσφέροντας άνεση, όπως και το μονό -καλοφτιαγμένο- αμορτισέρ που μοιάζει στην όψη με WP!
Φαρδύ είναι το μπροστινό λάστιχο, όπως και το πίσω, κατασκευασμένα από την κινεζική CST και καλής απόδοσης στην άσφαλτο, παρότι έχουν χάραξη που ταιριάζει και στο χώμα. Όλα αυτά προσφέρουν ένα ικανοποιητικό κράτημα με σταθερότητα και καλές αντιδράσεις στο σύνολό τους.
Το μεγάλης διαμέτρου δισκόφρενο με την 4έμβολη (!) δαγκάνα δεν έχει αίσθηση στα πρώτα εκατοστά της κίνησης της μανέτας, αλλά αποδεικνύεται ισχυρό αμέσως μετά, σε αντίθεση με το πίσω φρένο που είναι εξαιρετικό, πολύ δυνατό με καλή αίσθηση. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στη ρύθμιση του ABS και για τα δύο φρένα.
Το “χωματερό” τιμόνι είναι το μόνο στοιχείο (μαζί με τα λάστιχα) που κάνει αυτό το μοντέλο να αποκαλείται scrambler και το βοηθάει στο χειρισμό του στο χώμα. Ήπια πράγματα προορίζεται να κάνει το Gemini στο χώμα, μιας και οι αναρτήσεις του καθώς και η κατανομή βάρους είναι “στρητάδικα”. Κοντές οι πρώτες, εμπροσθοβαρής η δεύτερη. Το τιμόνι αυτό λόγω του πλάτους του θα δυσκολέψει λίγο μέσα στην πόλη και την κίνηση.
Tελικά…
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής ο κόσμος έδειχνε ενδιαφέρον και περιεργαζόταν με περιέργεια το Gemini Scrambler 250, μια μοτοσυκλέτα που τοποθετείται χωρίς αντίπαλο στην αγορά, αφού δεν υπάρχει κανένα άλλο ρετρό, καταβολών cafe racer ή scrambler 250 κυβικών με δικύλινδρο κινητήρα, πόσω μάλλον V-2!
TΟ GEMINI SCRAMBLER 250 είναι η ζωντανή απόδειξη ότι τα οικονομικά δίτροχα βασικής μετακίνησης, δεν χρειάζεται να είναι βαρετά και “μία από τα ίδια”, αλλά ότι μπορούν να έχουν το δικό τους χαρακτήρα και να ξεχωρίζουν.
Για την τιμή του – λίγο παραπάνω από τις 3.700 ευρώ – θα δώσει πολύ περισσότερα απ’ ό,τι ζητάει κι έτσι το το Gemini Scrambler 250 θα κερδίσει τη στάμπα του “Value For Money”, τη στιγμή που, κατά την άποψή μας, αρκετοί γνωστοί κατασκευαστές θα ήταν περήφανοι να περιλαμβάνουν ένα τέτοιο μοντέλο στη γκάμα τους.
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- Το ψηφιακό όργανο διαθέτει και ένδειξη σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό που λείπει είναι ένα ρολόι.
- Στα αρνητικά μπαίνει η ακρίβεια του δείκτη στάθμης βενζίνης που δείχνει “ό,τι θέλει”, ενώ ευτυχώς υπάρχει και λαμπάκι για την ρεζέρβα, κι έτσι δεν “μένεις”.
- Υπέροχη και καίρια τοποθετημένη η αλουμινένια ποδιά ανάμεσα στους δυο σωλήνες του πλαισίου που κατεβαίνουν μπροστά από τον κινητήρα. Και ο προβολέας έχει προφυλακτήρα.
- Τελικά πιο όμορφη είναι η αριστερή πλευρά του κινητήρα ή μήπως η δεξιά, που έχει και τις καλλίγραμμες εξατμίσεις;
- Αρκετό θόρυβο κάνει το κοντό τελικό της εξάτμισης αλλά κανείς δεν φαίνεται να ενοχλείται. Σίγουρα όχι ο οδηγός που πλέει σε πελάγη μοτο-ευτυχίας.
- Υπάρχει παροχή ρεύματος USB πίσω αριστερά από τον προβολέα.
- Καφετιά είναι και τα γκριπ (όπως κι η σέλα) στο τιμόνι, που έχει αντίβαρα στα άκρα του.
- Πολύ καλό το γεγονός ότι υπάρχει διακόπτης για τα φώτα στο δεξί άκρο του τιμονιού, ώστε να επιλέγει ο αναβάτης πότε θέλει να τα ανάβει.
- Υπάρχει εξωτερικό LED φως-δακτύλιος στον προβολέα, που είναι διαρκώς αναμμένος για να καλύπτεται ο νόμος.
- Μέτριοι είναι οι μικροί στρογγυλοί καθρέφτες, ενώ και η κόρνα θα μπορούσε να είναι ισχυρότερη.
- Χοντρές ακτίνες φοράνε οι τροχοί, ενώ πολύ μεγάλη είναι η αλυσίδα (τύπου 530!), που ταιριάζει σε μεγάλη μοτοσυκλέτα.
ΥΠΕΡ
- Τιμή
- Κινητήρας V2
- Εμφάνιση-Ποιότητα κατασκευής
- Ήχος-Ροπή
ΚΑΤΑ
- Άνεση σε μεγαλύτερες βόλτες
- Θέση συνεπιβάτη
- Πλατύ τιμόνι (στη διήθηση)
- Απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές