Η BMW επενδύει στην ασφάλεια (για άλλη μια φορά…)
Προερχόμενο από τον κόσμο του αυτοκινήτου, το ACC της BMW είναι αυτό που θα φροντίσει να σας κρατάει σε ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης
Το Active Cruise Control (ACC) είναι αυτό που λέει το όνομά του, δηλαδή ενεργεί από μόνο του όταν χρειάζεται. Αυτό σημαίνει πως μέσω αισθητήρων αντιλαμβάνεται την ταχύτητα κίνησης και την απόσταση των οχημάτων που βρίσκονται μπροστά μας, επενεργώντας με αυξομείωση της δικής μας ταχύτητας και κρατώντας μας σε σταθερή απόσταση από τον «κίνδυνο».
Πέραν του σωτήριου ρόλου του όμως, το εν λόγω σύστημα φροντίζει και για μια ανέμελη οδήγηση, κάτι που στα ταξίδια είναι απαραίτητο προκειμένου να μην επέρχεται κόπωση στον οδηγό.
Ξεκούραστη οδήγηση με active cruise control και αυτόματη προσαρμογή στην ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος, ένα σύστημα το οποίο προσφέρεται για τα αυτοκίνητα εδώ και αρκετά χρόνια, τώρα είναι διαθέσιμο και στις μοτοσυκλέτες. Αυτό το είδος υποβοήθησης είναι αυτό το ίδιο που επαναπροσδιορίζει την οδήγηση μοτοσικλέτας.
Το ACC είναι ένα καινοτόμο σύστημα υποβοήθησης αναβάτη που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Bosch. Η πολυετής εμπειρία από τα αντίστοιχα συστήματα των επιβατικών αυτοκινήτων και των δύο εταιρειών έτυχε επιλεκτικής εφαρμογής για χρήση σε μοτοσυκλέτες.
Το νέο ACC προσφέρει μέγιστη άνεση για απαιτητικούς αναβάτες τουρισμού, προσαρμόζοντας αυτόματα την ταχύτητα που έχει ορίσει ο αναβάτης και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται, ώστε να διατηρείται η απόσταση που έχει ορίσει ο αναβάτης. Αυτή (η απόσταση) μπορεί να αλλάζει σε τρία στάδια. Τόσο η ταχύτητα οδήγησης όσο και η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ρυθμίζονται εύκολα και γρήγορα μέσω ενός μπουτόν. Οι εκάστοτε ρυθμίσεις εμφανίζονται στην TFT οθόνη του πίνακα οργάνων.
Το νέο BMW Motorrad ACC έχει δύο επιλέξιμα προφίλ ελέγχου: άνετο ή δυναμικό, με ανάλογη συμπεριφορά κατά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση. Ο έλεγχος απόστασης μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί ώστε να χρησιμοποιηθεί το Dynamic Cruise Control (DCC).
Όταν η μοτοσυκλέτα στρίβει, η ταχύτητα μειώνεται αυτόματα από το ACC εάν είναι απαραίτητο ώστε να επιτυγχάνεται μία άνετη γωνία κλίσης. Ωστόσο, με την αύξηση της γωνίας κλίσης, το δυναμικό φρενάρισμα και η επιτάχυνση περιορίζονται προκειμένου να διατηρηθεί η σταθερότητα και να μην επηρεαστεί η άνεση του αναβάτη από ένα απότομο φρενάρισμα ή επιτάχυνση.
Το ACC είναι ένα σύστημα υποβοήθησης που εναποθέτει την ευθύνη στον αναβάτη και του επιτρέπει να παρεμβαίνει ανά πάσα στιγμή. Αυτό συμβαίνει επίσης επειδή το σύστημα αντιδρά μόνο σε κινούμενα οχήματα.
Σταματημένα οχήματα, όπως εκεί που τελειώνει η ουρά ενός μποτιλιαρίσματος ή στα φανάρια οδικής κυκλοφορίας, δεν λαμβάνονται υπόψη και σε τέτοιες περιπτώσεις ο αναβάτης πρέπει να είναι έτοιμος να φρενάρει από μόνος του. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, αν και ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να γίνει στο μέλλον…