MotorBike.gr

ΗONDA CRF300L / CRF300 Rally 2021: Πλήρης παρουσίαση και τιμές

26/01/2021

Η επιστροφή του πραγματικού on/off

Ισχυρότερα, ελαφρύτερα, βελτιωμένα και καλύτερα εξοπλισμένα. Τα CRF300 της Honda, στις εκδόσεις L και Rally, ανανεώθηκαν σε μεγάλο βαθμό και συνεχίζουν να εκπροσωπούν επάξια μια λατρεμένη στην Ελλάδα κατηγορία, με λιγοστούς δυστυχώς στις μέρες μας εκπροσώπους.

Αξίζει ένα μπράβο στη Honda, που διατήρησε τη γραμμή της παραγωγής της  με αυτές, ξεπερνώντας το εμπόδιο των προδιαγραφών Euro 5, αφού πρόκειται για πραγματικές ψευδοεντούρο (ή on/off) μοτοσυκλέτες πολύ υψηλής χρηστικότητας, πολυτάλαντες και εύκολες στη χρήση τους.

Οι τιμές για να τα νέα CRF300L της Honda, ανακοινώθηκαν από την αντιπροσωπεία ως εξής: Honda CRF300L: 5.950 ευρώ, Honda CRF300 Rally: 7.400 ευρώ

Βελτιώσεις για τα νέα Honda CRF300L και CRF300 Rally υπάρχουν για το 2021 σε πληθώρα σημείων, από τον κινητήρα μέχρι το πλαίσιο και από τις αναρτήσεις μέχρι τα εργονομικά χαρακτηριστικά.

Η νέα «σιλουέτα» και τα νέα γραφικά, αποτελούν επίσης αναβαθμίσεις για το 2021 όπως και η βελτιωμένη και ελαφρύτερη LCD οθόνη του πίνακα οργάνων. Σημαντικό επίσης στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι το βάρος έχει μειωθεί κατά 4 κιλά, κάτι που σημαίνει 13% βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους.

Η ουσία που χαρακτηρίζει μία μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Honda.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, κυκλοφόρησε η XL250S – μία μοτοσυκλέτα για το δρόμο και ταυτόχρονα για οδήγηση και εκτός αυτού.

HONDA CRF300L 2021

Τα χρόνια που ακολούθησαν, η σειρά XL έγραψε ιστορία και απέδειξε ότι, συνδυάζοντας έναν οικονομικό και εύχρηστο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα με ένα ικανό πλαίσιο, μπορούσε να δημιουργηθεί μία μοτοσυκλέτα πρακτική, ευέλικτη και διασκεδαστική, όπως διαπίστωσαν και οι αναβάτες που την απέκτησαν.

Στο πιο κοντινό παρελθόν, πριν από μία και πλέον δεκαετία, η δημιουργία μιας μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης είχε απασχολήσει αρκετά το R&D τμήμα της Honda.

Η μακροχρόνια παράδοση της εταιρίας – σε αγώνες offroad και τα σχετικά μοντέλα παραγωγής – ήταν μία χρήσιμη βάση όταν ξεκίνησε η εξέλιξη της νέας γενιάς μοτοσυκλετών

Προτεραιότητα των ανθρώπων της Honda ήταν να ανταποκριθούν τις ανάγκες των πελατών, οι οποίες όπως διαπιστώθηκε, είχαν ένα ευρύ φάσμα.

Μερικοί αναβάτες αναζητούσαν καλές επιδόσεις εκτός δρόμου, ενώ άλλοι εκτιμούσαν την ευχρηστία, την πρακτικότητα και την άνεση. Όλοι όμως συνέκλιναν στη δυνατότητα προσαρμογής αυτής της μοτοσυκλέτας σε διαφορετικά πεδία χρήσης.

Για τις καθημερινές μετακινήσεις τους σε συνθήκες πόλης ήθελαν μία ανθεκτική, πρακτική μοτοσυκλέτα με προηγμένο offroad στυλ, ενώ το Σαββατοκύριακο χρειάζονταν μία μοτοσυκλέτα που να μπορεί να κινείται και να ταξιδεύει άνετα παντού, στην άσφαλτο και στο χώμα.

HONDA CRF300L 2021

Η ομάδα εξέλιξης από την πρώτη στιγμή, θεώρησε τη νέα onoff μοτοσυκλέτα της Honda ως ένα μοντέλο με παγκόσμια προοπτική.

Εκτός από έναν ισχυρό και οικονομικό κινητήρα, το πλαίσιο έπρεπε να έχει ευρύ φάσμα προσαρμοστικότητας.

 

 


ΗΟΝDA CRF300L 2021

Επίσης, η μοτοσυκλέτα αυτή θα έπρεπε να είναι προσιτή, χωρίς παραχωρήσεις στην ποιότητά της και να παρουσιάζει μια εξαιρετική σχέση κόστους/απόδοσης (value for money), με το χαμηλό λειτουργικό κόστος να αποτελεί προτεραιότητα. 

Οι μηχανικοί της Honda παρουσίασαν τα CRF250L σαν πλατφόρμα, πάνω στην οποία δημιουργήθηκε και η έκδοση Rally.

ΗΟΝDA CRF300L 2021

Για το 2021 τα νέα Honda CRF300L και Honda CRF300 Rally γίνονται ελαφρύτερα, ισχυρότερα και δέχονται πολλές βελτιώσεις σε λεπτομέρειες. 

Ο νέος κινητήρας 286 κ.εκ. αποδίδει 10% υψηλότερη ισχύ 20,1kW (27,3 ίππους) στις 8.500 σ.α.λ., και 18% περισσότερη ροπή 26,6Nm στις 6.500 σ.α.λ.

 

Οι σχέσεις 1-5 προσφέρουν πιο πυκνή κλιμάκωση, για βελτιωμένη απόκριση, ενώ η 6η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση σε ταχύτητες ταξιδιού. Ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) ελέγχει τώρα τον πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα και χαρίζει 20% ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα.

Η αύξηση χωρητικότητας κατά 14% για τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) – από 250 εκ.εκ. σε 286 κ.εκ. – είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διαδρομής του εμβόλου που τώρα είναι 63mm (αντί 55mm). Η διάμετρος παραμένει στα 76mm, όπως και η σχέση συμπίεσης 10.7:1.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

Η μέγιστη ισχύς των 20,1kW (27,3 Ps) επιτυγχάνεται στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 26,6Nm στις 6.500 σαλ. (από 18,2kW (24,7 ίππους) @ 8.500 και 22,6Nm @ 6.750 σ.α.λ.).

Τα γραφήματα ροπής και ισχύος του κινητήρα δεν αφήνουν περιθώρια για καμία αμφισβήτηση: ο νέος κινητήρας είναι ισχυρότερος, από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω.

 

HONDA CRF300L 2021

Ο νέος χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής ενισχύει την απόκριση στο μεσαίο φάσμα στροφών – που είναι και αυτό το οποίο χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα στην πόλη και σε συνθήκες εκτός δρόμου – και συνεργάζεται με το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, τον σωλήνα εξαγωγής (660g ελαφρύτερος από την προηγούμενη σχεδίαση), το σιλανσιέ και το χρονισμό της ανάφλεξης.

Ένα μπουζί ιριδίου, σε συνδυασμό με την ακριβή ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται από το σύστημα PGMFI βελτιστοποιεί την απόδοση καύσης και τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

Οι σχέσεις 1-5 προσφέρουν πιο πυκνή κλιμάκωση, για βελτιωμένη απόκριση, ενώ η 6η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση σε ταχύτητες ταξιδιού. Στον αυτοκινητόδρομο, η τελική ταχύτητα αυξάνεται από 129km/h σε 132km/h.

Ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) ελέγχει τώρα τον πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα και χαρίζει 20% ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα.

Η μεγαλύτερη αυτή ισχύς σε συνδυασμό με τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 5, δεν είναι απλά αποτέλεσμα της μεγαλύτερης χωρητικότητας και έχουν ως βάση ένα τεχνολογικά προηγμένο μηχανικό σύνολο.

 

HONDA CRF300L 2021

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο (offset), που μειώνει τις απώλειες λόγω εσωτερικών τριβών, ενώ το έμβολο φέρει ένα ειδικό υλικό επιφανείας αλλά και επίστρωση μολυβδαινίου.

Η αντλία λαδιού φέρει δομή εσωτερικής ανακούφισης που εμποδίζει την ανάμειξη αέρα και λαδιού.

Το κομβίο του στροφάλου είναι ημι-διαιρούμενο με πρεσαριστό μεταλλικό κουζινέτο, ενώ το ρουλεμάν στροφάλου φέρει κουζινέτο από χυτοσίδηρο. Ένας πρωτεύων αντικραδασμικός άξονας μειώνει περαιτέρω τους κραδασμούς.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα ψυγείο απόδοσης ψύξης 12.7kWτοποθετημένο στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, πίσω από μία πλαστική γρίλια για βελτίωση της ροής αέρα. Ένας λεπτός ανεμιστήρας ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία στις χαμηλές ταχύτητες, είτε σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία ή σε απαιτητικές offroad συνθήκες.

Ο κινητήρας της CRF300L, όπως ήδη αναφέρθηκε, πληροί τις προδιαγραφές Euro 5. 

 

ΗΟNDA CRF300 Rally 2021

Το επανασχεδιασμένο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι και η κάτω πλάκα πιρουνιού έχουν εξοικονομήσει 4 κιλά βάρος συνολικά, εξασφαλίζοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά στρεπτικής ακαμψίας, με αποτέλεσμα καλύτερη αίσθηση και πληροφορία για τον αναβάτη.

Η γεωμετρία του τιμονιού προσαρμόστηκε ανάλογα, ενώ μεγαλύτερες είναι οι διαδρομές των αναρτήσεων μπροστά και πίσω και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Συνολικά 4 κιλά έχουν εξοικονομηθεί από το πλαίσιο της CRF300L, που ζυγίζει τώρα (πλήρες υγρών) 142kg. Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο είναι εντελώς νέο και συμβάλλει κατά 2,15kg στη μείωση βάρους.

Εξίσου σημαντικό: για καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης και των δύο τροχών, μειώθηκε κατά 25% η πλευρική ακαμψία. Η Honda ανακοινώνει επισήμως 153 κιλά για το CRF300 Rally.

Αυτό είναι αποτέλεσμα της μείωσης πλάτους της κεντρικής δοκού (-30mm), η χρήση κατώτερων σωλήνων διατομής 25,4mm (από 28,6mm) και της μείωσης πλάτους κατά 20mm της κεντρικής ραχοκοκκαλιάς.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

Αντίστοιχα, το μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι είναι 550g ελαφρύτερο και προσφέρει μειωμένη πλευρική ακαμψία κατά 23%. Επίσης είναι κατά 15mm πιο στενό πίσω από το σημείο της άρθρωσής του.

Εφαρμόστηκε τεχνική ομαλής σχηματοποίησης της διατομής των μπράτσων του ψαλιδιού, ενώ ο ρυθμιστής της αλυσίδας είναι από εξελασμένο αλουμίνιο.

Η ατσάλινη πλάκα του σταυρού αντικαταστάθηκε από αλουμινένια, εξοικονομώντας 730g από μια περιοχή που σχετίζεται άμεσα με το κέντρο βάρους και την ταχύτητα ελιγμών.

 

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

To ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm κέρδισε 10mm διαδρομής φτάνοντας τα 260mm, και τα ελατήρια και οι αποσβέσεις έχουν αναθεωρηθεί, ώστε να προσφέρει ακριβή έλεγχο σε μεγάλο εύρος εδαφών και ταχυτήτων.

Η πίσω ανάρτηση Pro-Link με μονό αμορτισέρ της Showa, προσφέρει επίσης διαδρομή 260mm αντί για τα 240mm που ήταν στο προηγούμενο μοντέλο.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από 255 σε 285mm, με τον κινητήρα να εδράζεται κατά 20mm ψηλότερα, χάρη στις αναβαθμίσεις στο κάτω τμήμα του πλαισίου, καθώς και στη νέα σχεδίαση του στροφαλοθάλαμου και της τάπας του κάρτερ.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι τώρα 27,5°/109mm (από 27,6°/113mm) και το μεταξόνιο μακρύτερο κατά 10mm (1455mm). Η ακτίνα στροφής είναι 2,3m.

Στο Rally η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη ελάχιστα, στα 275 mm από τα 270 mm και ο λόγος που υπολείπεται έναντι της L έκδοσης είναι επειδή φέρει προστατευτική ποδιά στον βασικό εξοπλισμό του.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει μπροστινό δίσκο 256mm με διπίστονη δαγκάνα και πίσω δίσκο με δαγκάνα ενός εμβόλου. Όπως στις αγωνιστικές CRF, ο πίσω κύλινδρος φρένου είναι ελαφρύς και μονοκόμματος.

Οι δίσκοι έχουν κυματοειδή σχεδίαση – όπως στις CRF250R/CRF450Rμε ικανότητες αυτοκαθαρισμού σε αντίξοες  συνθήκες με λάσπες και επικαθήσεις σκόνης. Το 2-κάναλο ABS, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.

 

HONDA CRF300 Rally 2021

Ελαφριές, αλουμινένιες ζάντες μειώνουν περαιτέρω τη μη αναρτώμενη μάζα. Για το 2021, η επιφάνεια του αλουμινίου στα στεφάνια έχει ακόμα πιο γυαλιστερό φινίρισμα. 

Ελαστικά με χάραξη τύπου enduro (μπροστά, 80/100-21 51P και πίσω 120/80-18 62P) παρέχουν πρόσφυση σε ποικίλες συνθήκες οδήγησης.

Ο μπροστινός τροχός 21” και ο πίσω τροχός 18” επιτρέπουν την τοποθέτηση πιο εξειδικευμένων offroad ελαστικών, εάν χρειαστεί.

Η χρήση ενός μηχανουργικά κατεργασμένου πίσω κέντρου τροχού σε συνδυασμό με βίδες Μ8 (αντί για Μ10) και κοίλου πίσω άξονα εξοικονομεί 240g και 160g αντίστοιχα.

 

HONDA CRF300L 2021

Η νέα, αιχμηρή σιλουέτα της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει λεπτότερο ρεζερβουάρ και σέλα και νέα ευανάγνωστα όργανα LCD.

Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης για ελαφρύτερη αίσθηση στο τιμόνι, που είναι απαραίτητη σε συνθήκες εκτός δρόμου αλλά και χρήσιμη στους δρόμους της πόλης.

Αντλώντας ακόμα περισσότερη έμπνευση από τις αγωνιστικές CRF, η CRF300L υιοθετεί μία φρεσκαρισμένη σχεδίαση σώματος και γραφικών.

Το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 7,8L είναι κατά 190g ελαφρύτερο αλλά και πιο λεπτό, βοηθώντας την κίνηση προς τα εμπρός, αφού συνδυάζεται και με μια σέλα που επίσης είναι πιο λεπτή στο μπροστινό της τμήμα.

Στην περίπτωση του Honda CRF300 Rally, αυξήθηκε η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 2,7 λίτρα, φθάνοντας τα 12,8 λίτρα.

Η πίσω βάση πινακίδας κυκλοφορίας είναι επίσης μικρότερη, εξοικονομώντας 300g, ενώ το επιθετικό εμπρός φτερό είναι επίσης ελαφρύτερο.

Για πιο άνετο έλεγχο, η θέση οδήγησης έχει τροποποιηθεί: το τιμόνι είναι ελαφρώς τραβηγμένο προς τα πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω και χαμηλότερα, για να μπορεί ο αναβάτης να αλλάζει ευκολότερα ταχύτητες όταν φορά μεγάλες μπότες τύπου offroad.

Το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί κατά 5mm, και φτάνει τα 880mm, για το CRF300L, ώστε η διάταξη του ‘τριγώνου του αναβάτη’ να είναι πιο όρθια και φυσική. Το πλαϊνό σταντ έχει επανασχεδιαστεί με τη νέα, αναδιπλούμενη επιφάνεια επαφής να έχει αυξηθεί κατά 10%.

Στην περίπτωση του Honda CRF300 Rally, η σέλα είναι κατά 20 mm πιο φαρδιά προς τα πίσω, στο σημείο που κάθεται ο αναβάτης, και απέχει από το έδαφος 885 mm – είναι δηλαδή κατά 10 mm χαμηλότερη από αυτή της προηγούμενης έκδοσης.

 

Μία επανασχεδιασμένη και ελαφρύτερη κατά 70g οθόνη LCD περιλαμβάνει μαύρες ενδείξεις σε μοντέρνο, λευκό φόντο, για άμεση αναγνωσιμότητα. Οι αριθμοί στην κλίμακα ταχυμέτρου είναι κατά 6mm μεγαλύτεροι στα 23mm.

Μεταξύ των πληροφοριών που προβάλλονται σε αυτή, συμπεριλαμβάνονται δείκτης της σχέσης κιβωτίου, χιλιομετρική αυτονομία και κατανάλωση, μέση ταχύτητα, χρονόμετρο και στροφόμετρο.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!