Ένας μικρομεσαίος, σπορ ανεμοστρόβιλος
Ασταμάτητη η Benelli, με μεγάλη άνοδο των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές αγορές, συνεχίζει να διευρύνει και να ανανεώνει τη γκάμα της. Πιο συγκεκριμένα, παρουσίασε πρόσφατα στην ασιατική αγορά το ενδιαφέρον μοντέλο Benelli Tornado 302R, το οποίο βελτιώθηκε με την ευκαιρία της προσαρμογής του στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro5 και είναι έτοιμο να ριχτεί στη μάχη μιας πολύ απαιτητικής κατηγορίας.
Το Benelli Tornado 302R είναι η sport έκφραση της εταιρίας στη μικρομεσαία κατηγορία κυβισμού.
Για το 2021, η σχεδίαση άλλαξε και παρουσιάζεται σαφώς πιο δυναμική και «αιχμηρή» σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.
Ακολουθώντας το παράδειγμα ανταγωνιστών της Benelli, είτε δραστηριοποιούνται στην ασιατική, είτε στην ευρωπαϊκή αγορά, η κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρία δίνει την απάντησή της όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες σπορ μεσαίου κυβισμού 300-400 κυβικών εκατοστών.
Πρόκειται για μια κατηγορία που γίνεται ολοένα και δημοφιλέστερη, κι εμφανίζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τις αγορές της Ν. Α. Ασίας, από την Ταϊλάνδη και την Ινδονησία, μέχρι τη Μαλαισία και την Ινδία, αφού ένας τέτοιος κυβισμός θεωρείται “μεγάλος” για αυτές τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες χώρες.
Στη σχεδίαση του Benelli Tornado 302R ξεχωρίζει η περιοχή της μάσκας, με το κάθετο στενόμακρο φωτιστικό σώμα, τους δύο LED προβολείς πάνω και κάτω και τους μεγάλους αεραγωγούς δεξιά και αριστερά.
H νέα αισθητική του μπροστινού τμήματος της μοτοσυκλέτας θυμίζει αρκετά Suzuki GSX–R, αλλά και MV Agusta. Επίσης μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι εδώ έχει ακολουθηθεί η σχολή των παλαιότερων Benelli Tornado Tre 900 του 2002.
Η προσθήκη DRL φωτιστικών αποτελεί επίσης ένα νέο στοιχείο.
Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η ουρά, που επίσης έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό σχεδιαστικά, ωστόσο το χωρητικότητας 14 λίτρων ρεζερβουάρ και τα πλαϊνά πλαστικά του fairing έχουν μεταφερθεί αυτούσια από την προηγούμενη έκδοση, στο 2021 μοντέλο.
Πολλά στοιχεία επίσης έχουν παραμείνει από την προηγούμενη έκδοση (η οποία κυκλοφορεί και στην Ελλάδα) πάνω στο νέο Tornado 302R του 2021.
Παραμένουν επίσης το πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος, μαζί με το ασορτί ψαλίδι.
Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά, οι δύο δίσκοι μπροστά άλλαξαν και από τύπου μαργαρίτα έγιναν συμβατικοί, διατηρώντας ωστόσο τη διάμετρο των 260 mm, αλλά και τις τετραπίστονες δαγκάνες τους (πίσω δισκόφρενο διαμέτρου 240mm).
Το ανεστραμμένο πιρούνι επίσης μοιάζει ίδιο, με διάμετρο καλαμιών 41 mm, ενώ για το 2021 έχει προστεθεί η δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης των ελατηριών.
Αλλαγή έχουμε όμως και στον πίνακα οργάνων που από την προηγούμενη αναλογική και ψηφιακή κατάσταση περνά σε πλήρως ψηφιακή και μάλιστα TFT και έγχρωμη.
Ο κινητήρας είναι το γνωστό δικύλινδρο σε σειρά και υγρόψυκτο μηχανικό σύνολο με 2ΕΕΚ, τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο και χωρητικότητα 300 cc.
Η προσαρμογή του στις προδιαγραφές Euro 5 πάντως, είχε ως αποτέλεσμα απώλειες στην ισχύ.
Από τους 38,1 ίππους (στις 11.000 rpm) και τα 2,9 kg–m ροπής, η έκδοση του 2021 αποδίδει 35 ίππους στις 12.000 rpm και 2,7 kg–m ροπής.
Το μεταξόνιο παραμένει ίδιο στα 1.410 mm, ενώ αυξήθηκε ελαφρώς το βάρος, με τη νέα έκδοση να ζυγίζει 182 κιλά, από τα “στεγνά” 180 κιλά του προηγούμενου μοντέλου.
Το νέο Benelli 302R Tornado, εξοπλίζεται φυσικά με δικάναλο ABS και ολισθαίνοντα συμπλέκτη για την αποτροπή μπλοκαρισμάτων του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων.
Περισσότερες πληροφορίες για το Benelli 302R Tornado και το πότε θα φτάσει στην Ευρώπη θα έχουμε σύντομα.
Σημειώστε ότι το 302R προδιαγραφών Euro 4 που πωλείται σήμερα από την αντιπροσωπεία της Benelli στην Ελλάδα κοστίζει 5.350 ευρώ (χωρίς τέλος ταξινόμησης).