MotorBike.gr

Daytona by Zontes 155 U1, Super Test: Το ξεχωριστό “μικρό”

31/01/2021 Θοδωρής Ερμήλιος Κώστας Γαμβρούλης

Space Supermotard

*Κυβισμός: 155 cc *Ιπποδύναμη: 18 ίπποι στις 9.250 rpm *Τελική: 127 km/h *Βάρος: 150 kg (γεμάτο) *Τιμή: 2.995 ευρώ

Kανονικά θα έπρεπε πλέον να έχουμε συνηθίσει τη φιλοσοφία της Daytona by Zontes, η οποία θέλει εντυπωσιακά σε σχεδίαση μοντέλα να συνοδεύονται από ένα απίστευτο επίπεδο εξοπλισμού και μια πολύ προσιτή τιμή. Θα έπρεπε, αλλά το Daytona by Zontes 155 U1 δεν γίνεται να μην σε εντυπωσιάσει, πόσο μάλλον όταν εκτός από τα χαρακτηριστικά «στα χαρτιά», το μοντέλο προβάλλει έναν ουσιώδη και πολύ δυναμικό χαρακτήρα στο δρόμο!

Από την πρώτη στιγμή που θα δει κάποιος το Daytona Zontes 155 U1, θα καταλάβει πως η μικρή μοτοσυκλέτα δεν «χαρίζεται» σε κανέναν. Οι γραμμές δεν είναι… ευπρεπείς, ούτε επιχειρούν κάποιο μετριοπαθή συγκερασμό για να αρέσουν σε όλους. Είναι punk σε δύο ρόδες, ένα δίτροχο φτιαγμένο για να σοκάρει και να τραβά τα βλέμματα.

Γωνίες και αιχμές, πολύπλοκο ανάγλυφο, εμφατικός τονισμός σε διάφορα σημεία. Ο «σήμα κατατεθέν» πλέον χρωματικός συνδυασμός της Daytona by Zontes, με μπλε «ελεκτρίκ», γκρι και μαύρο (διατίθεται επίσης με πορτοκαλί και φλούο πράσινο αντί για μπλε), του ταιριάζει απόλυτα και κάπως έτσι, δημιουργείται ένα σύνολο που προφανώς απευθύνεται σε νεαρούς σε ηλικία αναβάτες.

Αυτό το πελατειακό κοινό είναι επίσης πιο δεκτικό και πρόθυμο στo να κατανοήσει και την «σύντηξη» των κατηγοριών που επιχειρεί το 15 U1. Streetfighter, Supermotard και Scrambler στοιχεία αναμειγνύονται σε μια μοτοσυκλέτα που μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και για καθημερινή μετακίνηση.

Αν και η μοτοσυκλέτα είναι εντυπωσιακή στο σύνολό της, αυτό που ξεχωρίζει, είναι αδιαμφισβήτητα το μπροστινό μέρος. Το ψηλό φτερό αποτελεί ένα ευχάριστο ξάφνιασμα σε μια κατά τα άλλα street υλοποίηση και συνοδεύεται από μια μικρή μάσκα και ένα φωτιστικό σώμα LED, όπως όλα τα φώτα της μοτοσυκλέτας άλλωστε, που συμπλέει σχεδιαστικά με το ύφος του μοντέλου.

Ο μικρών διαστάσεων εκτροπέας πάνω από τον προβολέα και οι προστατευτικές χούφτες, δημιουργούν ένα ενιαίο οπτικά σύνολο, που προσθέτει αρκετούς πόντους στον δυναμισμό και την «εξωγήινη» εμφάνιση του μοντέλου.

Το μόνο παράταιρο στοιχείο στην όλη εικόνα, είναι τα προστατευτικά κάγκελα και πολύ περισσότερο τα εκτεινόμενα σε μεγάλο βαθμό προς τα πλάγια, «μανιτάρια». Αντιλαμβανόμαστε βέβαια ότι αυτή η παραφωνία εξυπηρετεί λόγους προστασίας στο ενδεχόμενο μιας πτώσης.

Δομικά η μοτοσυκλέτα «χτίζεται» γύρω από ένα ατσάλινο πλαίσιο του οποίου οι σωλήνες είναι καλά κρυμμένοι πίσω από πλαστικά καλύμματα.

Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος, με απόδοση 18 ίππων στις 9.500 rpm και 1,6 kgm ροπής στις 7.500 rpm.

H χωρητικότητά του στα 155 cc θα αποτελούσε «πρόβλημα» για τους κατόχους A1 κατηγορίας διπλώματος που θα αποκλειόντουσαν από το δικαίωμα οδήγησής του, ωστόσο στη γκάμα της Daytona by Zontes συμπεριλαμβάνεται και έκδοση 125 cc, με ίδια χαρακτηριστικά και εξοπλισμό αλλά μικρότερη ισχύ.

Περνάμε τώρα στον εξοπλισμό, ο οποίος είναι πολύ πλούσιος, όπως μας έχει άλλωστε συνηθίσει η Daytona by Zontes. Το 155 U1 προσφέρει λοιπόν τα εξής:

  • Full LED φώτα
  • Προβολέας με DRL λειτουργία
  • Keyless σύστημα που αντικαθιστά κλειδί και κεντρικό διακόπτη
  • Ηλεκτρομηχανικό άνοιγμα σέλας
  • Ηλεκτρομηχανικό άνοιγμα καλύμματος τάπας ρεζερβουάρ
  • Οπίσθιος φωτισμός στους διακόπτες
  • Δυο χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα, S (Sport) και Eco)
  • Δικάναλο ABS Βosch
  • Συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης
  • Ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου και συμπλέκτη
  • Δύο θύρες USB για φόρτιση κινητού και άλλων συσκευών
  • Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD

Αλλά δεν σταματά απλώς εδώ η λίστα, αφού και στα περιφερειακά του το 155 U1 εντυπωσιάζει. Ανεστραμμένο πιρούνι, ψαλίδι αλουμινίου με ασύμμετρα σκέλη μεγάλης διατομής, δισκόφρενα μπροστά και πίσω διαμέτρου 300 και 230 mm και ακτινωτές ζάντες 17 ιντσών με δυνατότητα τοποθέτησης tubeless ελαστικών, που στην προκειμένη περίπτωση προέρχονται από την CST, έχουν έντονη χάραξη που δημιουργεί «μπλοκ» από τακούνια και οι διαστάσεις τους είναι 110/70 και 130/70.

Η σέλα απέχει από το έδαφος 825 mm, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι αφαιρούνται και τα δύο τμήματά της, με αυτό του αναβάτη να κρύβει από κάτω του μια βασική σειρά εργαλείων και έναν αποθηκευτικό χώρο για φύλαξη εγγράφων.

H απόσταση από το έδαφος είναι στα 215 mm, μεγαλύτερη συγκριτικά με τα G155/SR μοντέλα της Daytona by Zontes, που αποτελούν «συγγενικές» εκδόσεις του 155 U1 και το μεταξόνιο ανέρχεται στα 1.370 mm.

Στο Δρόμο

Η στάση στην οποία τοποθετείται το σώμα πάνω στην σέλα του 155 U1 αποτελεί και αυτή μια «μίξη» των κατηγοριών που φαίνεται πως εκπροσωπεί η μοτοσυκλέτα.

Κορμός σχετικά όρθιος, χέρια ανοικτά αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό και πόδια τραβηγμένα ελαφρώς πίσω. Όσο και αν ακούγεται σαν το τραπέζι του Προκρούστη όλο αυτό, πρόκειται τελικά για κάτι άνετο, που δεν δημιουργεί προβλήματα και παραμένει άνετο και μετά από αρκετή ώρα πάνω στη σέλα.

Η μοτοσυκλέτα «χάνεται» από κάτω σου, όντας ένα μοντέλο με μικρές διαστάσεις και το βάρος της, ακόμα και στους επιτόπιους ελιγμούς, δεν το αισθάνεσαι καθόλου.

Από τα πρώτα μέτρα, το στοιχείο που κλέβει τις εντυπώσεις πάντως, είναι ο κινητήρας. Δυνατός από χαμηλά και με γραμμική απόδοση, συνεργάζεται με ένα πολύ καλά κλιμακωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων και προσδίδει στη μοτοσυκλέτα αρκετό νεύρο στις αστικές μετακινήσεις και όχι μόνο. Ο συμπλέκτης είναι πολύ εύκολος στη χρήση και οι ταχύτητες αλλάζουν θετικά κουμπώνοντας με σαφήνεια, χωρίς τζόγους στην όλη διαδικασία.

Βέβαια το μοτέρ αποδείχθηκε επίσης και πολύ ελαστικό και τελικά βρίσκεσαι να κάνεις πολύ λιγότερες αλλαγές από αυτές που υπέθετες ότι θα κάνεις δεδομένου του κυβισμού.

Οι δύο χαρτογραφήσεις που προσφέρει η μοτοσυκλέτα δεν επιδρούν στη μέγιστη ισχύ, αλλά στον τρόπο με τον οποίο ανεβαίνουν οι στροφές. Αυτό γίνεται περισσότερο αισθητό στις ρεπρίζ με υψηλές ταχύτητες, όπου στο S (Sport) ο κινητήρας ανταποκρίνεται πιο πρόθυμα, ενώ στο E (Eco), γίνεται αντιληπτό ένα πιο αργό ανέβασμα.

Την επίδραση στην κατανάλωση δεν ήταν δυνατόν να τη μετρήσουμε στο διάστημα που είχαμε στην κατοχή μας την μοτοσυκλέτα, αφού αυτό θα απαιτούσε διαδοχικούς κύκλους μετρήσεων σε συγκεκριμένες συνθήκες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η κατανάλωση σε μικτή χρήση δεν πρόκειται να ξεπεράσει ποτέ τα 3,0 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, όσο «βάναυσα» και αν φερθεί κανείς στο μοτέρ.

Μιλώντας περί «βαναυσότητας», το 155 U1 σε βάζει στη διαδικασία για κάτι τέτοιο. Τα κόκκινα στο στροφόμετρο είναι μια περιοχή την οποία πολύ συχνά επισκέπτεται η ψηφιακή μπάρα στον πίνακα οργάνων, με τον κόφτη να σου υπενθυμίζει ότι πρέπει να μεταβείς στην επόμενη σχέση. Ακόμα και με 6η σε καλές συνθήκες, ο κινητήρας φτάνει εύκολα στα όρια αυτής της περιοχής, χάρη στην ευστροφία του και στην γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών.

Το ταχύμετρο θα δείξει εύκολα και ανεξαρτήτως συνθηκών τα 120 km/h ενώ η ανώτατη ένδειξη που είδαμε ήταν 132 Km/h (πραγματική τελική τα 127 Km/h).

Σε αυτές τις ταχύτητες το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά αν η λαβή σου σε αυτό είναι, όπως πρέπει, χαλαρή, το Daytona 155 U1 παραμένει σταθερότατο και αλλάζει κατεύθυνση αστραπιαία, μια ιδιότητα που την διατηρεί φυσικά και στις πιο χαμηλές ταχύτητες.


Με αυτά τα εφόδια και σε συνδυασμό με την πολύ καλή απόδοση των φρένων και του άριστου
ABS, η μοτοσυκλέτα είναι ικανή να τα βγάλει πέρα με οποιοδήποτε σενάριο αστικής μετακίνησης. Σε πολύ «σφικτές» καταστάσεις όμως, υπάρχουν δύο στοιχεία που απαιτούν μια προσαρμογή από πλευρά αναβάτη. Το πρώτο είναι το μικρό κόψιμο του τιμονιού και το δεύτερο το πλάτος των προστατευτικών μανιταριών που θέλει προσοχή.

Αμφότερα, πάντως, αποτελούν δύο θέματα που θα μπορούσαν εύκολα να λυθούν από την κατασκευάστρια και είναι δύο «αστοχίες» που ξέφυγαν σε μια κατά τα άλλα πολύ προσεγμένη σε όλα της δημιουργία.

Έκπληξη αποτέλεσαν τα ελαστικά της CST, που λόγω της χάραξής τους τα περιμέναμε να είναι ασαφή στον δρόμο και να βγάζουν πολύ θόρυβο, όπως συμβαίνει σε scrambler δημιουργίες που φέρουν παρόμοια λάστιχα. Αποδείχθηκαν πολύ καλά σε κράτημα, τουλάχιστον στο στεγνό, και πολύ σύντομα ξεχάσαμε τη χάραξή τους, αφού η προσλαμβάνουσα αίσθηση που είχαμε, ήταν παρόμοια με αυτή των αμιγώς street ελαστικών.

Με αυτή την εμφάνιση, αυτά τα ελαστικά και αυτή την απόσταση από τα έδαφος, είναι προφανές ότι γεννιούνται ερωτηματικά σχετικά με τις εκτός δρόμου δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Η αλήθεια είναι ότι τα χαρακτηριστικά της της δίνουν ένα προβάδισμα σε σχέση με άλλα μοντέλα που κινούνται σε πιο street κατηγορίες, αλλά πρέπει να καταστήσουμε σαφές ότι μιλάμε για μια απλή διάσχιση.

Αν επιχειρηθεί κάτι σε πιο γρήγορο ρυθμό, οι αναρτήσεις θα διαμαρτυρηθούν πρώτες και ειδικά το πίσω αμορτισέρ, χάνοντας τις ιδιότητες απόσβεσης στην επαναφορά, πολύ πριν τα ελαστικά αρχίσουν να δείχνουν τα όριά τους. Εν ολίγοις, μια διάσχιση ήπιου χωματόδρομου με προορισμό παραλία η ωραίο ξέφωτο στα δάσος, είναι σαφώς κάτι που συμπεριλαμβάνεται στις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.


Φυσικά για να φτάσει κανείς σε αυτούς τους χωματόδρομους, έχει προηγηθεί μια εξόρμηση εκτός των ορίων της πόλης και το 155
U1 δεν έχει κανένα πρόβλημα σε αυτό.

Ιδανικά, καλό είναι να επιλεχθούν δευτερεύοντες δρόμοι και όχι εθνική σαν βγει κανείς στον πηγαιμό για την Ιθάκη του, καθώς η ισχύς και η φύση της μοτοσυκλέτας ταιριάζουν καλύτερα σε αυτό το πεδίο.

Άλλωστε υπάρχει όλο το «πακέτο» για να το διασκεδάσει κανείς σε δρόμους με στροφές, εύκολα και με ασφάλεια.

Σε περίπτωση δικάβαλου, ο αναβάτης θα παραμείνει ξεκούραστος, ο συνεπιβάτης όχι και τόσο, αλλά ο βαθμός κόπωσής του είναι ευθέως αναλόγως της ηλικίας του και το 155 U1 προφανώς δεν απευθύνεται σε καλομαθημένα οπίσθια των δεύτερων «άντα».

Τελικά

Αν το εξετάσει κανείς οικονομοτεχνικά, με τα χρήματα που κοστίζει το Daytona by Zontes 155 U1, αγοράζει κανείς σκούτερ και commuter παρόμοιου ή μικρότερου κυβισμού. Δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης σε θέματα εξοπλισμού, αφού αυτό το επίπεδο και σε αυτή την τιμή, μόνο κάποια άλλη μοτοσυκλέτα της εταιρίας μπορεί να το ισοφαρίσει.

Ωστόσο δεν είναι μόνο ο εξοπλισμός που αναδεικνύει το μοντέλο ως μια πολύ καλή και συμφέρουσα αγορά. Ακόμα και αν εξεταστεί ξέχωρα από την μεγάλη εξοπλιστική λίστα, παραμένει στον πυρήνα και στην ουσία, μια πολύ καλά στημένη μοτοσυκλέτα για τα δεδομένα της κατηγορίας, ικανή να ανταποκριθεί άψογα στα θέλω νέων και ενθουσιωδών αναβατών.

Φυσικά δεν υπάρχει ηλικιακό όριο που να απαγορεύει την αναγραφή του ονόματος αναβατών μεγαλύτερης ηλικίας στην άδεια κυκλοφορίας της μοτοσυκλέτας.

Δεδομένου μάλιστα ότι υπάρχουν εκεί έξω πολλοί κάτοχοι μοντέλων μεγάλου κυβισμού που θέλουν κάτι μικρότερο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, αλλά βγάζουν «σπυριά» στην ιδέα και μόνο σκούτερ, παπιού ή άχρωμου commuter, μήπως να το σκεφτείτε;

Απλά να συνηθίσετε στην ιδέα ότι το 155 U1 των 2.995 ευρώ, μάλλον θα είναι πιο πλούσια εξοπλισμένο από τη «μεγάλη» μοτοσυκλέτα σας!

Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις

  • Πολύ καλοί οι καθρέπτες. Σχεδιαστικά σύνοδοι με το ύφος της μοτοσυκλέτας και με ευρύ οπτικό πεδίο, χωρίς να «θολώνουν» από κραδασμούς.
  • Οι διακόπτες δεν είναι απλά φωτιζόμενοι, είναι και όμορφα σχεδιασμένοι και ποιοτικοί στην λειτουργία τους, κάτι που δεν συναντάς εύκολα ακόμα και σε δίτροχα διπλάσιας και τριπλάσιας αξίας.
  • Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και αυτό ισχύει ακόμα και για σημεία που δεν είναι έκθετα σε κοινή θέα, όπως για παράδειγμα κάτω από την σέλα.
  • Ευανάγνωστος ο πίνακας οργάνων και με καλή αντίθεση ακόμα και με κόντρα φως.

  • Κραδασμοί δεν υπάρχουν σε κανένα σημείο του φάσματος λειτουργίας του κινητήρα.
  • Θα θέλαμε και ένα κεντρικό stand, πέρα από το πλάγιο, αλλά με τόσο εξοπλισμό, αισθανόμαστε κάπως αχάριστοι και κακομαθημένοι…
  • Μάλλον δύσκολα τοποθετείται σχάρα και top case στη συγκεκριμένη ουρά που διαθέτει το 155.
  • Ο keyless πομπός είναι πολύ μικρός σε μέγεθος και μπορεί να τοποθετηθεί και σε λουράκι από smart watch, όπως για παράδειγμα το Mi Smart Band 3 της Xiaomi.
  • Πολύ όμορφο και το πίσω φανάρι, ενώ τα φλας φέρουν προστατευτικές γρίλιες. Για το «εφέ» και μόνο αλλά η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι που μετράει.

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση κινητήρα
  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Ελαφριά αίσθηση

ΚΑΤΑ

  • Μικρό κόψιμο τιμονιού
  • Προστατευτικά κάγκελα και μανιτάρια που εξέχουν πολύ
  • Θέση – σέλα συνεπιβάτη
  • Σχεδίαση που δεν αρέσει σε όλους

DAYTONA Zontes 155 U1, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος Zontes 155 U1
Κατηγορία SUPERMOTARD
Έτος 2021
Τιμή (Δεν διατίθεται πλέον)
Κατασκευαστής Daytona Motors
Αντιπρόσωπος  Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880 , Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 155 cc
Διάμετρος επί διαδρομή
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 18 ίπποι στις 9.250 rpm
Ροπή 16 Nm στις 7.500 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Σωληνωτό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι -
Ρυθμίσεις
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ -
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 300mm με ABS
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 260mm με ABS
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 110/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 130/70
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2005 mm
Πλάτος 865 mm
Ύψος 1120 mm
Μεταξόνιο 1370 mm
Ύψος Σέλας 825 mm
Ρεζερβουάρ 12,5 lt.
Βάρος 150 kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!