Όταν οι κυβερνήσεις και οι τοπικοί άρχοντες “το χάνουν”
Ακούγεται σαν κακόγουστο αστείο – ή στην καλύτερη – σαν εξωφρενικό πρωταπριλιάτικο ανέκδοτο: οι άρχοντες της Βαρκελώνης δίνουν κίνητρα σε μοτοσυκλετιστές να αποσύρουν δια παντός την παλιά τους μοτοσυκλέτα και να κερδίσουν τρία χρόνια δωρεάν διαδρομές με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πόλης!
Ενημερωθήκαμε για το θέμα από την ιστοσελίδα των μαχόμενων Ευρωπαίων μοτοσυκλετιστών της FEMA, που δεν αφήνει κανένα, ούτε το παραμικρό θέμα στη Γηραιά Ήπειρο που αφορά τους δυο τροχούς και τους μοτοσυκλετιστές να παραπέσει ή να μην προβληθεί.
Η Ισπανική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών μαζί με τη FEMA δήλωσαν την αντίθεσή τους στην εκστρατεία του Δήμου της Βαρκελώνης με ψυχραιμία και με το σλόγκαν «Οι μοτοσυκλέτες δεν είναι το πρόβλημα, αλλά είναι μέρος της λύσης στην αστική μετακίνηση».
Και να φανταστείτε ότι θεωρούσαμε πως τέτοιου είδους παράλογες προτάσεις και καμπάνιες προτείνονται μόνο σε υποανάπτυκτες χώρες της Ευρώπης…
Να που συμβαίνουν και στην Ισπανία, μια από τις κορυφαίες σε πωλήσεις αγορές της Ηπείρου, μια χώρα με τεράστια κουλτούρα στη μοτοσυκλέτα, με θρυλικές κατασκευάστριες εταιρίες, δεκάδες αξιόλογους αναβάτες, τεράστια εμπλοκή σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας (MotoGP), όπως και σε κάθε είδους αγώνες με δύο τροχούς!
Η εκστρατεία αυτή του Δήμου της Βαρκελώνης αναφέρεται σε δίτροχα που φτάνουν μέχρι και τις προδιαγραφές Euro3 και έχουν ταξινομηθεί μέχρι το 2006, ή Euro 2 ταξινομημένα μέχρι το έτος 2000, αλλά και παλαιότερα σκούτερ, μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες.
Τι είπαν όμως και πώς αντέδρασαν οι άνθρωποι της Ισπανικής Ομοσπονδίας;
Εναντιώθηκαν στην καταστροφή των παλαιότερων μοτοσυκλετών και αυτής της “έξυπνης επιχορήγησης” του Δήμου της Βαρκελώνης που έμοιαζε με μέτρο που σκοπό είχε την προβολή των “προχωρημένων” ιδεών του Δημαρχείου και δεν εστίαζε στη λύση των πραγματικών προβλημάτων μετακίνησης των κατοίκων της πόλης.
Θα μπορούσε να πει κάποιος πως αυτή η εκστρατεία είναι ένα μέτρο κατά της ιδιωτικής μετακίνησης με μοτοσυκλέτες και έχει φυσικά να κάνει και με την ελευθερία της επιλογής του καθενός στο συγκεκριμένο θέμα.
Αυτό γιατί η μόνη λύση που τους προτείνεται με την απόσυρση του παλαιότερου δίτροχού τους δεν είναι η αγορά ενός νέου (για παράδειγμα με ευνοϊκότερους όρους ή χρηματοδότηση) αλλά… το λεωφορείο και η κάρτα απεριόριστων διαδρομών για 3 χρόνια! Πιο λογικό θα ήταν να προτείνουν για παράδειγμα την επιχορήγηση για απόκτηση ενός ηλεκτρικού σκούτερ ή μοτοσυκλέτας ή έστω μια άλλη εναλλακτική λύση.
Και να σκεφτείτε ότι η Βαρκελώνη – πέραν των σημαντικών εταιριών που υπήρξαν γύρω της και στην ευρύτερη περιοχή της Καταλονίας (Montesa, Bultaco, Ossa, Gas Gas, Sanglas, Moto Guzzi Hispania, Ducati, Derbi, κ.λπ.) είναι η πόλη με τις περισσότερες μοτοσυκλέτες από όλες τις άλλες πόλεις της Ισπανίας!
Αυτό που πρέπει να θυμίζουμε επανειλημμένα εμείς οι φίλοι των μοτοσυκλετών, ειδικά στους εχθρούς των δύο τροχών – που εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους με κάθε πρώτη ευκαιρία – είναι πως δεν είναι μόνο η ουσιαστική ευελιξία και η ελεύθερη μετακίνηση που έλκει πολύ κόσμο στα δίτροχα, αλλά και το σχετικά χαμηλό κόστος αγοράς και συντήρησης μιας μοτοσυκλέτας, ενός σκούτερ, ενός παπιού. Πολύ σημαντικοί παράγοντες που κάνουν τα δίτροχα δημοφιλή.
Πώς το λένε λοιπόν το εύστοχο σύνθημα οι φίλοι και συνάδελφοι Ισπανοί, αλλά και οι μοτοσυκλετιστές της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας FEMA; “Μέρος της λύσης είναι η μοτοσυκλέτα – όχι μέρος του προβλήματος”!
Φωτογραφίες: www.moto125.cc