MotorBike.gr

Shineray: Κατασκευάζοντας τον κινεζικό κλώνο της Harley!

30/06/2022

Ασιατική αναβίωση για τον θρυλικό Evolution V-Twin

Ένας εμβληματικός κινητήρας της Harley-Davidson, ο “ιστορικός” Evolution V-Twin έπαψε να κατασκευάζεται από τους Αμερικάνους και τα σκήπτρα τα πήραν οι Κινέζοι! Η κινεζική Shineray παρουσίασε τον νέο της δικύλινδρο V,  o οποίος μοιάζει διαβολικά με αυτόν της Harley!

Δεν υπάρχει περίπτωση να έχει γίνει στυγνή αντιγραφή χωρίς άδεια, χωρίς να έχει γίνει “πάσα” από την Harley-Davidson προς την Shineray, να  μην πουλήθηκαν δηλαδή επίσημα τα δικαιώματα κατασκευής του “παλιού” κινητήρα της αμερικάνικης εταιρίας, αφού πλέον δεν θα τον δούμε να μπαίνει σε κάποιο νέο μοντέλο.

Ο κινητήρας Evolution V-twin της Harley-Davidson τροφοδοτεί τα Sportster της μάρκας από το 1986. Με τα χρόνια, ο δικύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας που κινεί τις βαλβίδες του με τα παραδοσιακά ωστήρια (φετίχ για τους Αμερικάνους τα ωστήρια…) είχε επιδείξει ροπή και αξιοπιστία, όντας ένας απλός κινητήρας (αλλά βαρύς βεβαίως) στην κατασκευή του.

Η Harley-Davidson διατηρούσε τον κινητήρα αυτόν μέχρι και το 2020 στη διεθνή της γκάμα, ενώ οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές έδωσαν την θέση τους σε έναν εξελιγμένο, υγρόψυκτο δικύλινδρο V και πάλι, τον Revolution Max 1250T, που σύντομα θα δούμε μάλλον και σε μικρότερη έκδοση 900 κυβικών.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ωστόσο, ο κινητήρας χρησιμοποιείται από τα Sportster 883 και τα Forty-Eight, μολονότι οι μέρες του είναι μετρημένες και εκεί.

Και παρόλο που η Harley εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον αερόψυκτο V-twin μετά από 36 χρόνια έστω και σε μικρή κλίμακα, η κινεζική Shineray θέλει να μπει στη δράση με τον κινητήρα των 1200cc.

Η Shineray δεν δανείζεται απλώς κάποια στοιχεία από την αρχιτεκτονική του V-twin, με εσωτερική γωνία 45 μοιρών της Harley, αλλά αντιγράφει πιστά τον αυθεντικό κινητήρα.

Αντιγράφει πιστά από τη συνολική εμφάνιση, μέχρι τις ψύκτρες και τα καπάκια, αλλά και τις χρωμιωμένες θήκες των ωστηρίων , το φίλτρο αέρα, μίζα κλπ, άρα μιλάμε τελικά για μια κλωνοποίηση του θρυλικού κινητήρα της Harley.

Ο κινητήρας της Shineray διαθέτει επίσης 4 εκκεντροφόρους στη βάση των κυλίνδρων, που ενεργοποιούν από μία βαλβίδα ο καθένας, χάρη στα ωστήρια που είναι τοποθετημένα στη δεξιά πλευρά.

Ωστόσο, ο κινέζικος κινητήρας κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα ιπποδύναμης σε σχέση με τον ορίτζιναλ Evo. Η Shineray αναφέρει ότι τα 1.200cc παράγουν 60 ίππους και 66,4 lb-ft ροπής με αναλογία συμπίεσης 9,1:1.

Ο αμερικάνικος κινητήρας έχει συμπίεση 10:1 και απόδοση 67 ίππων και 73 lb-ft ροπής.

Η Shineray έγινε περισσότερο γνωστή πριν από μερικά χρόνια όταν αγόρασε το όνομα της παλιάς ιταλικής εταιρίας SWM και κατασκεύασε διάφορες μοτοσυκλέτες κλώνους παλαιότερων Husqvarna… και όχι μόνο.

Με δεδομένο τον νέο της κινητήρα, περιμένουμε με ενδιαφέρον τα σχέδια της εταιρίας, αν και λογικά δεν θα μπορέσει να φτάσει στην Ευρώπη λόγω προδιαγραφών Euro 5.

Ενδιαφέρον έχει όμως και το βίντεο που ακολουθεί, μιας και μέχρι και ο ήχος του V-2 κινητήρα είναι ίδιος με αυτόν της Harley-Davidson και όπως ξέρουμε το χαρακτηριστικό “potato-potato sound” – όπως ονομάζεται – της Harley είναι πατενταρισμένο παγκοσμίως!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!