Θα παρουσιαστεί από τη Yamaha μια ακόμα προσιτή σπορ μοτοσυκλέτα ;
Πριν από δύο σχεδόν χρόνια η Yamaha κατοχύρωσε πολλές επωνυμίες όσον αφορά στη σπορ οικογένεια των YZF-R και μέσα σε αυτές συμπερίλαβε τη Yamaha YZF-R9, η οποία, αν έβγαινε στην παραγωγή, θα χρησιμοποιούσε μάλλον τον τρικύλινδρο κινητήρα του ΜΤ09… Είναι πιθανό να δούμε κάτι τέτοιο μέσα στο 2023;
Τον Φεβρουάριο του 2021 η Yamaha είχε κατοχυρώσει τα ακόλουθα ονόματα: το Yamaha YZF-R7 που εμφανίστηκε το 2022 και το Yamaha YZF-R9 το οποίο αναμένεται – σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιαπωνία – να παρουσιαστεί μέσα στο 2023 σαν μοντέλο του 2024.
Η ιαπωνική εταιρία από την Iwata έχει στο σπορ οπλοστάσιό της μοντέλα YZF-R, όπως οι R1, R3, R6 και R7, ενώ υπάρχουν και μοντέλα μικρότερου κυβισμού για ασιατικές αγορές όπως τα R15 και R25.
Μπορεί μέχρι στιγμής να μην έχει γίνει λόγος για ένα R9, παρότι το Ιαπωνικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών το έχει έτοιμο σαν όνομα εδώ και δυο χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, η Yamaha είχε εξασφαλίσει τις ακόλουθες επωνυμίες: YZF-R1 YZF-R2 YZF-R3 YZF-R4 YZF-R5 YZF-R6 YZF-R7 YZF-R8 YZF-R9 YZF-R15 YZF-R20 YZF-R25, καθώς επίσης και τους συντομότερους κωδικούς όπως: R1, R2, R3, R4, R5, R6, R7, R8, R9, R15, R20 και R25.
Η καταχώριση των εμπορικών ονομάτων δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η Yamaha σχεδιάζει να παρουσιάσει όλα αυτά τα μοντέλα ή ότι θα χρησιμοποιήσει εν τέλει σε ονομασίες μοντέλων.
Η προστασία μεμονωμένων εμπορικών σημάτων μπορεί να χρησιμοποιείται και για λόγους διασφάλισης των brand name, αφού μέσω της κατοχύρωσης παραμένουν διαθέσιμα σε περίπτωση που τα χρειαστεί η εταιρία. Είναι επίσης μια τακτική ώστε να αποτραπούν κάποιοι αντίπαλοι στην αγορά να τα χρησιμοποιήσουν.
Εδώ μπαίνει βέβαια και η ιαπωνική νομοθεσία περί εμπορικών σημάτων που προβλέπει ότι κάποιος μπορεί να ζητήσει την ακύρωση ενός καταχωρημένου εμπορικού σήματος, εφόσον δεν έχει χρησιμοποιηθεί επί τρία συνεχόμενα έτη!
Λόγω αυτής της κατοχύρωσης από πλευράς Yamaha δεν είναι λίγοι ανά τον κόσμο εκείνοι που προσδοκούν ένα Yamaha YZF-R9 για το 2024, αφού υπάρχει έτοιμος ένας πολύ καλός κινητήρας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αυτός δηλαδή του MT-09, που είναι τρικύλινδρος 890 cc και αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 rpm και 93 Nm στις 7.000 rpm.
Όπως συμβαίνει και με το R7, που υιοθετεί τον δικύλινδρο CP2 του ΜΤ07, έτσι και η τεχνολογία του MT-09 μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό για τη δημιουργία ενός R9.
Πέρα από ένα ολόσωμο φέρινγκ και την αντίστοιχη εμφάνιση των YZF-R, ένας μεγάλος βαθμός εξαρτημάτων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από κοινού.
Οι τελευταίες πληροφορίες επί του θέματος έρχονται από το γιαπωνέζικο περιοδικό Autoby που ισχυρίζεται ότι το Yamaha R9 θα κυκλοφορήσει το 2024. Η πρώτη ανακοίνωση είναι πιθανό να γίνει στο σαλόνι της EICMA 2023, στα τέλη Νοεμβρίου.
Το Autoby δημοσίευσε μερικές εικόνες «render» που δείχνουν πώς θα μπορούσε να μοιάζει το επερχόμενο R9, όπου το Yamaha R9 μοιράζεται τον ίδιο εξοπλισμό με το MT-09, συμπεριλαμβανομένου του πλαισίου και του ψαλιδιού.
Η εικόνα δείχνει επίσης πώς το R9 θα είναι επίσης εξοπλισμένο με τις ίδιες αναρτήσεις και φρένα με το MT-09, αν και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τις αναρτήσεις του MT-09 SP.
Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής επίσημη επιβεβαίωση από τη Yamaha και περιμένουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τη μοτοσυκλέτα μέσα στους επόμενους μήνες.