Το μεγάλο πανηγύρι ξεκινάει τον άλλο μήνα
Σε είκοσι περίπου μέρες αρχίζει το πρώτο κεφάλαιο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας MotoGP, με τους αναβάτες να ετοιμάζονται για τα πρώτα δοκιμαστικά. Ρίχνουμε μια ματιά στο τι έχει αλλάξει φέτος στη μεγάλη κατηγορία, τις ομάδες αλλά και τις περσινές αμοιβές των αναβατών.
Η πρώτη εμφάνιση του “τσίρκου” των MotoGP θα γίνει στις επίσημες δοκιμές, στην πίστα Sepang της Μαλαισίας, στις 10 Φεβρουαρίου.
Θα ακολουθήσουν δύο ακόμα δοκιμές στην Πορτογαλία στην πίστα του Ρortimao στις 11 και στις 17 Μαρτίου, με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς να γίνεται εκεί, λίγες μέρες μετά, στις 26 Μαρτίου.
Οι σημαντικότερες αλλαγές στην κατηγορία των MotoGP σε σχέση με το 2022 είναι:
1. Πρώτα απ’ όλα, η πλήρης απόσυρση της εργοστασιακής ομάδας της Suzuki από το πρωτάθλημα MotoGP
2. H δημιουργία δεύτερης, δορυφορικής, ομάδας από την Aprilia
3. H μετακίνηση των Joan Mir και Alex Rins (της Suzuki) στη Honda, με τον πρώτο να πηγαίνει στην εργοστασιακή ομάδα του HRC, δίπλα στον Marc Marquez και τον δεύτερο σε δορυφορική ομάδα (LCR)
4. H μεταγραφή του Jack Miller από την εργοστασιακή ομάδα της Ducati στην αντίστοιχη της ΚΤΜ
5. Η μεταγραφή του Miguel Oliveira από την ΚΤΜ στην Aprilia
6. H μεταγραφή του Εnea Bastianini από δορυφορική ομάδα της Ducati στην εργοστασιακή ομάδα, δίπλα στον πρωταθλητή Francesco Bagnaia
7. Η μετακίνηση του Pol Espargaro από την εργοστασιακή ομάδα της Honda, στην πρωτοεμφανιζόμενη GasGas, η οποία θα χρησιμοποιεί μοτοσυκλέτες της (μητέρας εταιρίας) ΚΤΜ με άλλα χρώματα
MotoGP 2023: Oμάδες – Αναβάτες
Monster Energy Yamaha MotoGP Team
Fabio Quartararo #20
Franco Morbidelli #21
Ducati Lenovo Team
Francesco Bagnaia #63
Enea Bastianini #23
Aprilia Racing
Aleix Espargaro #41
Maverick Vinales #12
Repsol Honda Team
Marc Marquez #93
Joan Mir #36
Red Bull KTM Factory Racing
Jack Miller #43
Brad Binder #33
Gresini Racing MotoGP (Ducati)
Alex Marquez #73
Fabio di Giannantonio #49
Prima Pramac Racing (Ducati)
Johann Zarco #5
Jorge Martin #89
Mooney VR46 Racing Team (Ducati)
Luca Marini #10
Marco Bezzecchi #72
RNF MotoGP Team (Aprilia)
Miguel Oliveira #88
Raul Fernandez #25
Tech3 GASGAS Factory Racing (KTM)
Pol Espargaro #44
Augusto Fernandez #37
LCR Honda Castrol/Idemitsu
Alex Rins #42
Takaaki Nakagami #30
Για να περάσουμε τώρα στο “ψητό” όσον αφορά τις αμοιβές των αναβατών του Παγκοσμίου, πρόσφατα η ιταλική εφημερίδα Gazzeta dello Sport δημοσίευσε τα ποσά.
Marc Marquez – €12.5 εκατομύρια
Maverick Vinales – €10 εκ.
Fabio Quartararo – €6 εκ.
Joan Mir – €6 εκ.
Francesco Bagnaia – €5 εκ.
Pol Espargaro – €3.5 εκ.
Jack Miller, Alex Rins , Franco Morbidelli – €3 εκ.
Johann Zarco – €2 εκ.
Alex Marquez, Jorge Martin – €1 εκ.
Aleix Espargaro – €750.000
Miguel Oliveira – €625.000
Takaaki Nakagami, Brad Binder – €500.000
Enea Bastianini , Fabio di Giannantonio – €375.000
Luca Marini – €300.000
Εντύπωση από τα παραπάνω προκαλεί ο αστρονομικός μισθός του Marc Marquez και το πρόβλημα που αντιμετωπίζει για να κάνει το κατάλληλο comeback, που θα δικαιολογήσει το υπέρογκο ποσό, όπως και η εξίσου μεγάλη αμοιβή του Maverick Vinales στα 10 εκ. ευρώ!
Ο προτελευταίος (του 2021) Παγκ. Πρωταθλητής και διεκδικητής του φετινού τίτλου Fabio Quartararo μοιάζει “ριγμένος” στα 6 εκ. ευρώ, ειδικά αν δούμε πως και ο Joan Mir – ο οποίος και ένα πρωτάθλημα πήρε το 2020 χωρίς ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, αλλά και το ’22 δεν έκανε τίποτα σπουδαίο – αμείβεται με τα ίδια χρήματα!
“Λίγα” φαίνονται και τα χρήματα του Pecco Bagnaia μόνο όμως σε σύγκριση με το επίτευγμα του 2022 (βλ. τίτλος στα MotoGP) ενώ μεγάλη γκρίνια πρέπει να υπάρχει μεταξύ των αδελφών Espargaro, αφού ο “ανύπαρκτος” το ’22 Pol παίρνει 3,5 εκ. ευρώ και ο “νικητής GP” Aleix παίρνει μόλις 750.000 ευρώ.
“Ελάχιστα” είναι τα χρήματα που εισέπραξε πέρσι ο απίθανος πέρσι Enea Bastianini με νίκες σε αγώνες (μόλις €375.000), ενώ λίγα είναι και τα 300 χιλιάρικα που πήρε ο Luca Marini, τον οποίο θα έπρεπε να έχει βοηθήσει κάπως στο συγκεκριμένο θέμα… ο διάσημος αδελφός του.