MotorBike.gr

YΑΜΑΗΑ ΤΥ 250 S: To trial όπως παλιά

22/08/2016

43 χρόνια μετά, επανέρχεται το ΤΥ

Εφαρμόζοντας για άλλη μια φορά τη γνωστή της τόλμη η Yamaha παρουσιάζει ένα “δύσκολο” μοντέλο για την, ενίοτε εκκεντρική, ιαπωνική αγορά.

Το Yamaha TY 250S στέκεται στα σημερινά δεδομένα, αλλά παράλληλα σκύβει και τιμά την ιστορία ενός σημαντικού μοντέλου τράιαλ που φόρεσε το σήμα των τριών διαπασών στις αρχές της δεκαετίας του ’70.

ty-s_001

Μεγάλη έκπληξη μας προκάλεσε, είναι γεγονός, η ανακάλυψη αυτού του μοντέλου της Yamaha που προορίζεται αποκλειστικά για την ντόπια αγορά και βασικά στηρίζεται στο μοντέρνο Yamaha Tricker 250, ένα μοντέλο που εισήχθη και στην ευρωπαϊκή αλλά και την ελληνική αγορά. Με μέτρια αποδοχή από το κοινό μας είναι αλήθεια το Tricker δεν κατάφερε να πείσει ή να υπενθυμίσει στην προκειμένη περίπτωση τη χρησιμότητά του.

color01_001zoom feature02_001

Μαζεμένων διαστάσεων το Yamaha TY 250 S, στενό και ελαφρύ με μίνιμαλ κουστούμι, ντεπόζιτο, σέλα κ.λπ. ένα από τα πλεονεκτήματά του ήταν ότι είχε πολύ χαμηλό βάρος. Και χαμηλή σέλα. Κι είχε και πολλή ροπή. Και ήταν ψευδο-trial ή για τους παλαιότερους “trail”, δηλαδή μια μοτοσυκλέτα που μπορούσε να κάνει εύκολα κομμάτια τράιαλ και συγχρόνως να κινηθεί σχετικά αξιοπρεπώς και στην πόλη.

Φυσικά στην Ιαπωνία, όπου το μέσο ύψος και βάρος των αναβατών-τριών είναι μικρότερα του ευρωπαϊκού η εμπορική επιτυχία του Tricker ήταν μεγαλύτερη με αποτέλεσμα να παραμείνει στη γκάμα της εταιρίας για πολλά χρόνια.

Τώρα η σπέσιαλ έκδοση TY-S έρχεται να θυμίσει τις δοξασμένες εποχές του τράιαλ, ενός ιδιαίτερου, απαιτητικού, θεαματικού και εξαιρετικά οικονομικού σπορ, που άνθισε έστω και λίγο (και στην Ελλάδα) κυρίως τη δεκαετία του ’80.

ΤΥ 250-2

Το Yamaha TY 250 του 1973 σε κόκκινο-άσπρο συνδυασμό

ΤΥ 250-1

… και σε ασπρο-κίτρινο συνδυασμό

Το Yamaha TY 250 S αποτίει φόρο τιμής στο τότε πανέμορφο κιτρινό-λευκο δίχρονο Yamaha TY 250 του 1973 που “έκανε τα βουνά, τα μονοπάτια και τα πιο δύσκολα περάσματα στο χώμα… ίσιωμα”. Άντε να σας βάλουμε και μια φωτογραφία σε σας που δεν το ξέρατε, για να το μάθετε.

Το ρεζερβουάρ πάνω στο Yamaha TY 250 S μοιάζει σαν να προέρχεται ατόφιο από το μοντέλο του ’70 και μάλιστα σαν να είναι άτσαλα βιδωμένο πάνω στο πλαίσιο, αφήνωντας τους σωλήνες από κάτω του να φαίνονται. Το ίδιο ισχύει και με το μονοσελάκι και την ουρά του, το ίδιο και το πίσω φτερό.

feature03_001

Τώρα τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω και ο κινητήρας τετράχρονος, η ανάρτηση έχει ένα αμορτισέρ και για να γίνει η ειδική έκδοση του Yamaha TY 250 S ακόμα πιο ειδική, υπάρχουν δύο εκδόσεις: μία με σκουρόχρωμο πλαίσιο και ασημένιες αλουμινένιες ζάντες και μια με ασημί πλαίσιο και χρυσο-μπρούτζινες ζάντες.

Παράλληλα το Yamaha TY 250 S, που στοιχίζει κοντά στις 760 χιλιάδες γιεν στην Ιαπωνία (4.600 ευρώ) διατίθεται σε έναν ακόμα – καλαίσθητο – χρωματικό συνδυασμό σε λευκό-κόκκινο. Όλες οι εκδόσεις φορούν ένα μάλλον παράταιρο και ιστορικά ανακόλουθο μαύρο μπροστινό φτερό.

Η απλή έκδοση του ΤΥ

Η απλή έκδοση του ΤΥ

... και η σπέσιαλ έκδοση

… και η σπέσιαλ έκδοση

Ένα μπράβο στη Yamaha που τιμά το χωματερό, τραϊαλίστικο παρελθόν της με ένα τέτοιο μοντέλο, αν και πρέπει να πούμε ότι η μόνη γιαπωνέζικη εταιρία που συνεχίζει να παράγει μοντέλα τράιαλ – και να συμμετέχει και να κερδίζει δυο-δυο τα παγκόσμια πρωταθλήματα – είναι η Honda, μέσω της θυγατρικής ισπανικής Montesa.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!