Από Derbi Iσπανίας… σε Aprilia Κίνας!
Δεν πρόκειται για επίσημη είδηση, αλλά αυτό που μπορείτε να δείτε αν επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Piaggio Κίνας. Ένα Derbi Mulhacén με τα σήματα της Aprilia που θα φτιάχνεται και θα πωλείται στην Κίνα. Κείμενο: Antonio Cuadra (www.moto125.cc )
Επί του παρόντος, τα μοντέλα της ισπανικής εταιρίας Derbi έχουν ελάχιστη εκπροσώπηση στην αγορά, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη και σε όσες χώρες εξάγονταν στο παρελθόν. Πρόκειται για ένα βουβό και θλιβερό τέλος για μια ιστορική και αξιόλογη ισπανική εταιρία που είναι θυγατρική του ομίλου Piaggio.
Στο, όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, εκτός από το εργοστάσιο Martorelles που έκλεισε πριν από μερικά χρόνια, η Derbi διέθετε μια μεγάλη γκάμα σκούτερ και μοτοσυκλετών και είχε δημιουργήσει αξιόλογα μοντέλα. Ένα από αυτά ήταν και το Derbi Mulhacén 125, ένα γυμνό-scrambler μοντέλο, που είχε πάρει το όνομα της ψηλότερης κορυφής της Ιβηρικής χερσονήσου.
Σήμερα, αυτή η όμορφη μοτοσυκλέτα συναντάται μόνο στην ιστοσελίδα της Piaggio Κίνας, της οποίας συνέταιρος στη χώρα είναι η τοπική Zongshen. Εκεί ανακαλύψαμε το Mulhacén, που όμως φοράει το εμπορικό σήμα της Aprilia.
Η νέα Aprilia – που απ’ ότι καταλαβαίνουμε θα κατασκευάζεται και θα διατίθεται στην κινεζική αγορά – φοράει τα ίδια πλαστικά, το πλαίσιο και τα περιφερειακά του Derbi Mulhacen. Ακόμη και ο κινητήρας είναι ίδιος, είναι αυτός που είχε εξελιχθεί για το Aprilia RS4 125: υγρόψυκτος, με ηλεκτρονικό ψεκασμό, εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και κυλινδροκεφαλή με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC).
Στην Piaggio Κίνας επίσης υπάρχει και ένα σπορ μοντέλο που διαφέρει το Aprilia RS4 125. Στην πραγματικότητα, το φέρινγκ οι προβολείς και η σέλα, όπως και άλλα σημεία έρχονται από τα εξαφανισμένα πλέον Derbi GPR… όπως γράφει μάλιστα στη μπροστινή πλευρά του φέρινγκ.
Η μετεμψύχωση της Derbi ζει με άλλα σήματα στην Κίνα. Λοιπόν πως σας φαίνεται η παγκοσμιοποίηση;