Η απότομη πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών δίτροχων επηρεάζει όλη την αγορά δύο τροχών της Μεγάλης Βρετανίας
Η Μεγάλη Βρετανία (Βρετανία, Αγγλία, Ηνωμένο Βασίλειο, πείτε την όπως θέλετε) δυσκολεύεται. Η ασθενής καταναλωτική ζήτηση, ο πληθωρισμός ρεκόρ και τα επιτόκια στα ύψη έπληξαν τον κλάδο, ο οποίος μειώνεται, πέφτοντας στις 121.042 μονάδες(-2,0%).
Η Honda είναι ηγέτιδα των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ οι κύριοι ανταγωνιστές μείωσαν τη διαφορά τους από την κορυφή.
Ήταν η μέτρια καταναλωτική ζήτηση, ο πληθωρισμός ρεκόρ και τα επιτόκια που ανέβηκαν στα ύψη που έπληξαν το 2023 τη βρετανική βιομηχανία των δύο τροχών, η οποία κατέβηκε ελαφρά στις 121.042 ταξινομήσεις/πωλήσεις, δηλαδή στο -2,0% σε σχέση με το 2022.
Τη στιγμή που η κατηγορία μοτοσυκλετών σημείωσε μια μικρή άνοδο (+1,2%), η κατηγορία των σκούτερ μειώθηκε σε διψήφιο αριθμό, στο -11,4%!
Η Βρετανία είναι η μοναδική αγορά στην Ευρώπη όπου τα σκούτερ σημείωσαν τέτοια πτώση στις πωλήσεις, με πιο σημαντική μείωση ταξινομήσεων στις κατηγορίες μέχρι τα 50cc και 51-125cc. Αυτές οι κατηγορίες ήταν που επηρεάστηκαν περισσότερο από τη χαμηλή ζήτηση, κυρίως σε αστικές περιοχές.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης της κατηγορίας των σκούτερ συσχετίστηκε με την απότομη πτώση της κατηγορίας των ηλεκτρικών!
Έτσι είδαμε την μικρή κατηγορία L1 να υποχωρεί κατά 30,1% και την L3 κατά 43,4%!
Αυτή η απροσδόκητη απόδοση οφείλεται στις δυσκολίες των Κινέζων κατασκευαστών και στην έλλειψη επιδοτήσεων για την απόκτηση ηλεκτρικών δίτροχων από πλευράς κράτους.
Αποδεικνύεται πως μόνο με επιδοτήσεις (είτε είναι σωστός ο δρόμος της ηλεκτροκίνησης, είτε όχι) μπορεί να προχωρήσει/ενδυναμωθεί η αγορά των ηλεκτρικών δίτροχων και αυτό το γνωρίζουν όλοι στο χώρο.
Αναλύοντας τις επιδόσεις του κορυφαίου κατασκευαστή, η Honda επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση, αν και οι πωλήσεις της αυξήθηκαν μόνο κατά 0,2%.
Στη δεύτερη θέση η Yamaha μείωσε τη διαφορά από την κορυφαία Honda, κερδίζοντας 11,7% από έτος σε έτος.
Στην τρίτη θέση η BMW είδε αύξηση κατά 8,7%, ενώ στην 4η θέση η Triumph ανέβηκε κατά 2,8%. Εξαιρετικές επιδόσεις σημείωσαν οι KTM (+28,0%), Kawasaki (+19,0%), Suzuki (+54,2%), ενώ βαριές ήττες υπέστησαν η τοπική Lexmoto (-34,2%), η Piaggio (-23,4%), η Aprilia (-25,3). %) και η SYM (-22,1%).