MotorBike.gr

MotoGP 2024: 8ος Γύρος, Ολλανδία: Ρεσιτάλ Bagnaia!

01/07/2024

Και πάλι θρίαμβος-νταμπλ για τον Pecco

Ο Bagnaia ολοκληρώνει το GP του Assen με διπλή νίκη, δίνοντας ένα ακόμη ρεσιτάλ οδήγησης, μπροστά από τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία Martín… και 200.000 θεατές. Kείμενο: ΜοtoGP Guru

Ο Pecco Bagnaia επιβάλλεται των αντιπάλων του με αυτοπεποίθηση και μετά από ένα τέλειο Σαββατοκύριακο κατακτά τη νίκη και στον αγώνα Sprint και στον κανονικό, παραμένοντας άπιαστος, μπροστά από τον Jorge Martín, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Pecco Bagnaia (Ducati)

Η διπλή νίκη του Francesco Bagnaia, του εργοστασιακού αναβάτη της Ducati, και δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή (’22-’23) ήταν η μία σημαντική είδηση.

Η δεύτερη ήταν το βάθρο του αγώνα της Κυριακής που συμπλήρωσε ένας εξαιρετικός Enea Bastianini (Ducati), ενώ ο 4ος Marc Márquez (Ducati) τιμωρήθηκε επειδή δεν συμμορφώθηκε με τους κανονισμούς πίεσης ελαστικών και υποβιβάστηκε από την τέταρτη στη δέκατη θέση!

Ο γρηγορότερος σε όλες τις δοκιμές στην πίστα του Assen, με το απόλυτο ρεκόρ γύρου και νίκη από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό στον αγώνα σπριντ και τον κανονικό αγώνα της Κυριακής ήταν ο Bagnaia, που έκλεισε ένα θαυμάσιο Grand Prix στο Assen, στο οποίο απλά δεν είχε αντίπαλο.

Έτσι πρόσθεσε την πέμπτη συνεχόμενη νίκη του (Sprint και κανονικοί αγώνες) στους τρεις τελευταίους γύρους του 2024 (Καταλονία, Ιταλία και Ολλανδία).

Jorge Martín (Ducati)

Ο πρωταθλητής των MotoGP πήρε το προβάδισμα από την αρχή του αγώνα της Κυριακής (όπως ακριβώς και στο Sprint του Σαββάτου) και μόνο ο Jorge Martín μπόρεσε να τον ακολουθήσει στους πρώτους γύρους, αλλά η διαφορά τους ολοένα και μεγάλωνε. Ο Bagnaia ολοκλήρωσε με τέλειο τρόπο τη δουλειά που είχε να κάνει και ο Martín αξιοποίησε όσο καλύτερα μπορούσε ένα Σαββατοκύριακο κατά το οποίο το #1 οδηγούσε σε άλλο πλανήτη!

 

 

Ο Enea Bastianini συμπλήρωσε την τριπλέτα της Ducati GP24 στο βάθρο, αφήνοντας έξω έναν δυσαρεστημένο Marc Márquez, ο οποίος βρέθηκε στην τέταρτη θέση-δώρο, μετά από ένα αξιοσημείωτο λάθος του Maverick Viñales (Aprilia) στην προτελευταία στροφή.

Αυτή η τέταρτη θέση, όμως, έμελλε να γίνει … δέκατη μιάμιση ώρα αργότερα, καθώς τιμωρήθηκε επειδή δεν συμμορφώθηκε με την ελάχιστη πίεση ελαστικών.

Ο #93 είχε καταφέρει να φτάσει μέχρι την τρίτη θέση, αλλά άφησε εμφανώς τον Di Giannantonio (Ducati) να περάσει μπροστά, λόγω προβλημάτων στην πίεση των ελαστικών του, κάτι που χάλασε τον αγώνα του.

Marc Márquez (Ducati)

Μετά από αυτό έπρεπε να μένει κοντά στην πίσω ρόδα του Ιταλού ανά πάσα στιγμή για να καταφέρει να κρατηθεί ψηλά, περιμένοντας να ανέβει η θερμοκρασία των ελαστικών του, άρα και η εσωτερική τους πίεση.

Τελικά, τον έπιασε εξ απροόπτου ο Bastianini, ο οποίος τον πέρασε έξι γύρους από το τέλος, ακουμπώντας τον και βγάζοντάς τον από την πίστα.

Ο Pedro Acosta (GasGas) έπεσε στον τελευταίο γύρο κι ενώ βρισκόταν στην έβδομη θέση, καθαρά από θέμα ελαστικών.

 

Ο Bagnaia μετά το Assen μειώνει τη διαφορά του στους μόλις 10 βαθμούς από τον πρωτοπόρο Martín, ενώ η διαφορά γίνεται πολύ μεγαλύτερη για τον Marc Márquez, ο οποίος αφήνει το Assen με 58 βαθμούς λιγότερους.

Ας δούμε όμως λεπτομερέστερα τι συνέβη στον αγώνα.

Το 75ο GP του Assen (πραγματοποιείται χωρίς διακοπή από το 1949!) που συγκέντρωσε σχεδόν 200.000 θεατές και τις τρεις μέρες, ξεκίνησε με άφθονα απειλητικά σύννεφα που όμως δεν έφτασαν ποτέ στην ολλανδική πίστα.

Enea Bastianini (Ducati)

Μετά την εκκίνηση και ένα ακόμη υπέροχο ξεκίνημα από τους Bagnaia και Martín, οι δυο αναβάτες πέρασαν στις δυο πρώτες θέσεις. Στο μεταξύ, πίσω τους ο Álex Rins (Yamaha) σημείωνε μια πολύ άσχημη πτώση highside.

Ο αναβάτης της Yamaha βρέθηκε στην πρώτη στροφή στην εξωτερική γραμμή της και εκτινάχθηκε πάνω από την M1 του όταν άνοιξε το γκάζι, με αποτέλεσμα να τραυματίσει το δεξί του πόδι και τον δεξιό του καρπό.

Ο Pecco Bagnaia, έχοντας επίγνωση της υπεροχής του στο Assen, βγήκε έτοιμος να κυριαρχήσει στον αγώνα από την πρώτη κιόλας στιγμή και αυτό ακριβώς έκανε.

Στον πρώτο μόλις γύρο είχε κερδίζει περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τον Martín, ένα πλεονέκτημα που ολοένα αυξανόταν καθώς περνούσαν οι γύροι.

Fabio Di Giannantonio (Ducati)

Ο ηγέτης στη βαθμολογία των MotoGP πίεσε στους πρώτους γύρους για να προσπαθήσει να ανακόψει την απόπειρα απόδρασης του Bagnaia, και παρόλο που τελικά δεν τα κατάφερε, αυτή του η προσπάθεια του επέτρεψε να παραμείνει χωρίς απειλή στη δεύτερη θέση.

Πιο πίσω, ο Marc Márquez έδειχνε αγριεμένος στη αρχή του αγώνα και σε δύο μόλις γύρους έφτασε τρίτος, αν και κάπως μακριά από τους Bagnaia και Martín.

Ο #93 δεν είχε τον ρυθμό για να πλησιάσει τους δύο προπορευόμενους αναβάτες, ενώ ο Viñales και ο Di Giannantonio βρίσκονταν στο κατόπι του.

Ο οκτώ φορές πρωταθλητής έχοντας ξεκινήσει τον αγώνα με λιγότερη πίεση από το επιτρεπόμενο όριο στα ελαστικά του (κάτι που συνειδητοποίησε σύντομα), έπρεπε να αλλάξει προσέγγιση.

Alex Marquez (Ducati)

Οι δύο πρώτοι άνοιγαν τη διαφορά τους όλο και περισσότερο και με 19 γύρους να απομένουν, ο Márquez κοίταξε πίσω του και έδωσε σήμα στον Di Giannantonio να περάσει, αφού έπρεπε να έχει έναν άλλο οδηγό μπροστά του ούτως ώστε να ανεβάσει τις πιέσεις των ελαστικών του μέσω της υπερθέρμανσης και να μπορέσει να οδηγήσει ταχύτερα.

Μέχρι τη μέση του αγώνα ο Bagnaia συνέχισε να οδηγάει γρήγορα και με ακρίβεια μετρονόμου κρατώντας μια διαφορά ενάμιση δευτερολέπτου πίσω του τον Martín, ο οποίος με τη σειρά του εξασφάλιζε τη δεύτερη θέση.

Ο Di Giannantonio ηγήθηκε της ομάδας αναβατών που ακολουθούσε, παλεύοντας για την τρίτη θέση μπροστά από τους Márquez, Viñales και Acosta, αλλά ο Bastianini έφτασε από τις πίσω θέσεις με πολύ καλύτερο ρυθμό. Ο Ιταλός πέρασε τον Αcosta, ο οποίος άρχισε να χάνει μέτρα, πληρώνοντας ακριβά το στοίχημα με το μαλακό πίσω ελαστικό που είχε διαλέξει, ενώ η πλειοψηφία χρησιμοποιούσε μεσαίας σκληρότητας ελαστικό.

Ο Bastianini συνέχισε την πρόοδό του και κυνήγησε το γκρουπ των αναβατών, με οκτώ γύρους να απομένουν.

Ο Di Giannantonio έκοψε το ρυθμό του, ο Márquez δεν ήθελε να τον προσπεράσει και ο Viñales βρήκε την ευκαιρία να περάσει και τους δύο και να ανεβάσει ρυθμό. Ο Bastianini ερχόταν γρήγορα από πίσω και λίγο μετά πέρασε τον Márquez, με ένα σπρώξιμο/άγγιγμα στο εσωτερικό της στροφής Νο1, βγάζοντάς τον από την πίστα και αφήνοντάς τον εκτός βάθρου. Για να ολοκληρώσει την αποστολή, ο Bastianini πέρασε επίσης τον Viñales με πέντε γύρους να απομένουν και βρέθηκε στην τρίτη θέση του βάθρου.

Ο Bagnaia ολοκλήρωσε έναν εκπληκτικό αγώνα με σχεδόν τέσσερα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Martín, ο οποίος με τη δεύτερη θέση ελαχιστοποίησε τη ζημιά, και ο Bastianini έκλεισε ένα πλήρες βάθρο για τα Ducati GP24.

Maverick Viñales (Aprilia)

Ο Márquez πιο πίσω πέρασε τον Viñales δύο στροφές πριν από το τέλος, όταν ο οδηγός της Aprilia έχασε τη γραμμή του και του πρόσφερε την τέταρτη θέση στο πιάτο. Ο Maverick πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην πέμπτη θέση, αλλά τιμωρήθηκε και αυτός με την απώλεια μιας θέσης επειδή πάτησε στην πράσινη περιοχή της ασφάλτου στην άκρη του τελευταίου σικέιν.

Ο Márquez ήταν φανερά θυμωμένος στο τέλος του αγώνα, χειρονομώντας και πετώντας τα γάντια του όταν έφτασε στο Box της Gresini, αφού κατέληξε να τιμωρηθεί με 16 δευτερόλεπτα, πέφτοντας στη δέκατη θέση.

Επόμενος αγώνας στο Sachsenring της Γερμανίας, σε μία εβδομάδα, το τριήμερο 5-7 Ιουλίου.

MotoGP 2024: Αποτελέσματα 8ου Αγώνα, Άσσεν, Ολλανδία

MotoGP 2024: Βαθμολογία μετά από οκτώ αγώνες

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!