MotorBike.gr

Morbidelli T 1002 V: Μεγάλο και οικονομικό. Έτοιμο για την Ευρώπη

16/09/2024

Με κινητήρα V-2

Είδαμε πρώτη φορά στην Ευρώπη το μεγάλο V2 Adventure στην έκθεση της EICMA 2023, με το λογότυπο της MBP. Λίγο αργότερα η εταιρία άλλαξε το όνομά της στο πιο διακριτό και ιστορικό Morbidelli, άρα λογικά πρέπει να ετοιμαζόμαστε για την… Morbidelli T 1002 V, ιδίως τώρα που μόλις κυκλοφόρησε στην κινεζική αγορά.

Tον μεγάλο δικύλινδρο V κινητήρα της 1002 V είχαμε την ευκαιρία να τον δούμε από κοντά στην έκθεση της Αθήνας από την αντιπροσωπεία της εταιρίας, την Motoway – Kαμπράνης, σε μια custom μοτοσυκλέτα την C 1002 V, της οποίας έχει ήδη ανακοινωθεί η εισαγωγή στην Αγγλία και την Ιταλία.

Η πρώην MBP και νυν Morbidelli είναι η «premium» μάρκα του κινέζου κατασκευαστή Keeway. Η Keeway, με τη σειρά της, ανήκει στον όμιλο Qianjiang, ο οποίος ήδη παράγει μοτοσυκλέτες υπό την QJMotor και την Benelli.

Μπορεί λοιπόν το νέο και πολύ ενδιαφέρον κινεζικό Adventure να μην έχει προγραμματιστεί ακόμα για την Ευρώπη, αλλά ο κατασκευαστής Gaokin μόλις το λανσάρισε πρόσφατα στην εγχώρια αγορά της Κίνας σαν Hawk 1000. Εντάξει, την τιμή του δεν θα θέλατε να την ακούσετε… γιατί είναι μόλις 6.000 ευρώ περίπου, ένα νούμερο που σχεδόν θα διπλασιαστεί αν φτάσει ποτέ προς τη Γηραιά Ήπειρο, όμως και πάλι θα είναι πολύ ανταγωνιστικό.

Ο κινητήρας V με περιεχόμενη γωνία 80 (για κάποιο λόγο) μοιρών, με 997 κυβικά εκατοστά, αποδίδει 90 ίππους (66 kW) στις 7.750 σ.α.λ. και 95 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ.

Ωστόσο, δεν πρόκειται για κινεζικό αντίγραφο κάποιου ευρωπαϊκού ή ιαπωνικού κινητήρα, αλλά για ανεξάρτητη δημιουργία, από τον κατασκευαστή κινητήρων Gaokin (GK), ο οποίος κατασκευάζει επίσης τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα του Brixton Cromwell 1200, και προμηθεύει αυτό τον κινητήρα στην Morbidelli.

Εμφανισιακά το νέο Morbidelli T 1002 V είναι ένας συνδυασμός του Triumph Tiger 1200 και του Suzuki V-Strom 1050.

Με ένα φαρδύ φέρινγκ και ένα κοντό ράμφος/μπροστινό φτερό, το ψευδοεντούρο, που μπορεί να ταξιδεύει κιόλας, πατάει πάνω σε τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 ίντσες πίσω.

Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, το μεταξόνιο μακρύ (στα 1.582 χιλιοστά) και συμπληρώνεται από ένα πολύ μακρύ ψαλίδι κι αυτό φτιαγμένο από αλουμινίο. Μπροστά υπάρχει πιρούνι USD με δυνατότητα ρυθμισης επαναφοράς και διαδρομής 160 χιλιοστών.

Τα ελαστικά είναι 120/70 ZR 19 μπροστά και 170/60 ZR 17 πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης έρχεται από τη θυγατρική της Brembo J.Juan. Η Bosch προμηθεύει το ABS και τον ψεκασμό καυσίμου.

Σε αντίθεση με το μακρύ μεταξόνιο, το ύψος της σέλας είναι σχετικά χαμηλό στα 820 χιλιοστά. Και το βάρος με τη μοτοσυκλέτα άδεια είναι στα 235 κιλά, συνεπώς τη στιγμή που το Morbidelli έχει ρεζερβουάρ 22 λίτρων το βάρος γεμάτο πρέπει να είναι περίπου 260 κιλά.

Η Morbidelli δεν έχει δώσει ακόμη πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, ενώ τα ηλεκτρονικά του Morbidelli T 1002 V εμφανίζονται ολοκληρωμένα: φωτισμός LED, οθόνη TFT με 7 ιντσών, Bluetooth, φωτιζόμενοι διακόπτες, modes οδήγησης, cruise control και σύστημα παρακολούθησης της πίεσης αέρα των ελαστικών.

Στην Κίνα, ως Gaokin Hawk 1000, αυτό το μεγάλο Adventure διατίθεται είτε με ζάντες από χυτό αλουμίνιο είτε με ακτίνες σαν έκδοση ράλι, με λάστιχα χωρίς σαμπρέλα και μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης.

Αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εισαγωγή της μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!