Ελέω Euro5+ η BMW αποχαιρετά τους μονοκύλινδρους κινητήρες της σειράς G310
Οι φήμες που είχαν κυκλοφορήσει πριν από λίγο καιρό τελικά επιβεβαιώθηκαν και η σειρά G 310 της BMW θα αποσυρθεί από την παραγωγή.
Αυτό έγινε λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών Euro5+, οι οποίες “ακύρωσαν” τον προηγούμενο κινητήρα και η BMW επέλεξε να μην εξελίξει τον κινητήρα ώστε να περάσει από τις νέες απαιτήσεις.
Έτσι η σειρά G με τον μονοκύλινδρο κινητήρα θα συνεχίσει να παράγεται στην Ινδία από την TVS (όπως γινόταν μέχρι και σήμερα άλλωστε) και θα συνεχίσουν να πωλούνται σε αγορές εκτός Ευρώπης, όπου δεν υπάρχουν αυτοί οι περιορισμοί.
Τί θα γίνει λοιπόν με τις μικρές G στην Ευρώπη;
Ήδη η BMW είχε δείξει την πρόθεσή της, όταν στην EICMA 2024 το Νοέμβριο στο Μιλάνο παρουσίασε την F 450 GS ως κόνσπεπτ. Επρόκειτο για μια Adventure μοτοσυκλέτα όπου ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 313cc και των 34 ίππων και 28 Nm ροπής είχε ήδη αντικατασταθεί από έναν δικύλινδρο εν σειρά, υγρόψυκτο κινητήρα 420cc (με διάμετρο 72mm και διαδρομή 51,6mm) ο οποίος αποδίδει 48 ίππους, αγγίζοντας τα όρια της Α2 κατηγορίας.
Αυτός ο κινητήρας λοιπόν θα είναι ο αντικαταστάτης της σειράς G 310, με το F 450 GS να αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αγορές το 2026, ενώ το τελικό πρωτότυπο προπαραγωγής λογικά θα παρουσιαστεί στην EICMA 2025.
Όμως το Adventure μοντέλο θα είναι μόνο η αρχή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στα σχέδια για το άμεσο μέλλον βρίσκονται και ένα γυμνό F 450 R και μια πιο σπορ έκδοση που ακούει στο όνομα F 450 RR.
Όπως και η σειρά G 310, έτσι και τα νέα 450άρια της BMW με τον δικύλινδρο κινητήρα θα κατασκευάζονται στην Ινδία, από την TVS, η οποία αναμένεται – μετά από χρόνια που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες για τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες μαζί με τα δικά της μοντέλα – να κάνει και επίσημα την είσοδό της στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα χρόνια.