MotorBike.gr

Honda GB 500: Με τον υπερκυβισμένο κινητήρα του 350

16/06/2025

Όλα δείχνουν ότι η Honda GB 350 θα αποκτήσει ένα υπερκυβισμένο αδερφάκι στα 500cc 

H Honda GB 350 κυκλοφορεί από το 2021 στην Ασία, ενώ από πέρυσι η GB 350S άρχισε να φτάνει και στην Ευρώπη, προκαλώντας αίσθηση μέσω της ρετρό εμφάνισής της και τον ήχο του μονοκύλινδρου, αερόψυκτου κινητήρα της.  

Ήδη από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η GB 350 υπήρχαν φήμες που ανέφεραν ότι σύντομα θα έβγαινε και μια εκδοχή των 500cc, όμως με την αγορά της Ινδίας (όπου πρωτοπαρουσιάστηκε το μοντέλο) να είναι “φιξαρισμένη” στα 350cc και το σύστημα διπλωμάτων στην Ιαπωνία να ευνοεί μοτοσυκλέτες κάτω των 400cc, η ιδέα φαινόταν να έχει εγκαταλειφθεί.  

 

Ωστόσο, το μοντέλο έρχεται πλέον στην Ευρώπη, σε μια εντελώς διαφορετική αγορά, όπου τα μοντέλα των 500cc εμπίπτουν στην A2 κατηγορία και είναι ευρέως αποδεκτά από το κοινό.  

Έτσι οι φήμες φούντωσαν και πάλι και ήδη από τον προηγούμενο Νοέμβριο αποκαλύφθηκε ότι η Honda έχει κατοχυρώσει το όνομα GB 500 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στην Ωκεανία και την Ευρώπη.  

 

Όλα δείχνουν λοιπόν ότι η Honda ετοιμάζει μια GB 500, που λογικά θα αποτελεί μια υπερκυβισμένη εκδοχή του ίδιου κινητήρα που φοράει το GB 350. 

 

Στο “μικρό” μοντέλο ο κινητήρας έχει διάμετρο κυλίνδρου 70mm και διαδρομή πιστονιού 90,5mm, για μια συνολική χωρητικότητα 348cc και αποδίδει 21 ίππους στις 5.500 rpm και 29 Nm ροπής στις 3.000 rpm, νούμερα που το φέρνουν σε παράλληλους δρόμους με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία. 

Από δημοσιεύματα που φτάνουν από την Ιαπωνία ακούγεται ότι σε περίπτωση υπερκυβισμού, μπορεί η διάμετρος να φτάσει τα 84mm για μια χωρητικότητα 500cc ή και τα 86mm, αυξάνοντας την χωρητικότητα στα 525cc. 

 

Βεβαίως με τις νέες δυνατότητες του κινητήρα περιμένουμε και άλλα εξαρτήματα να αλλάξουν, όπως η κεφαλή και οι βαλβίδες, ενώ η απόδοση θα κινηθεί πιο κοντά στους 30 με 35 ίππους και η ροπή θα φτάσει περίπου τα 42 Nm, στα ίδια νούμερα στροφών που ο κινητήρας πετυχαίνει και τώρα (ειδικά αν η διαδρομή του πιστονιού παραμείνει στα 90,5mm).  

Κατά τα άλλα (τουλάχιστον προς το παρόν) δεν αναμένεται να έχουμε μεγάλες αλλαγές σε σχέση με το GB 350, με το Honda GB 500 να χρησιμοποιεί λογικά το ίδιο πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα με το μικρό του αδερφάκι. 

 

Ακόμα δεν γνωρίζουμε δυστυχώς περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με τα πλάνα της Honda, ή το πότε θα έχουμε μια επίσημη ανακοίνωση για την πορεία ανάπτυξης του μοντέλου και την πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας του.  

Άλλωστε, θυμίζουμε ότι μπορεί μια εταιρία να κατοχυρώσει ένα όνομα και μετά να μην κυκλοφορήσει για χρόνια το αντίστοιχο μοντέλο, κάτι που κάνει κατά κόρον η Royal Enfield.  

 

Όμως αποτελεί μια κίνηση που βγάζει εμπορικό νόημα για την Honda, καθώς στις ευρωπαϊκές αγορές όπου τα 350cc και τα 500cc ανήκουν στην ίδια κατηγορία διπλώματος, οι περισσότεροι ψάχνουν λίγους παραπάνω ίππους, που θα τους επιτρέψουν πιο άνετα να βγουν από τα όρια της πόλης και να πραγματοποιήσουν πιο άνετα και κάποια ταξίδια. 

Οπότε από αυτή την άποψη, το Honda GB 500 ευσταθεί σαν ιδέα για τις δυτικές αγορές και αναμένουμε με ανυπομονησία περισσότερες λεπτομέρειες στο μέλλον.  

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!