Οι αλλαγές έχουν στόχο την περαιτέρω άνεση στο ταξίδι σε μεγάλες ταχύτητες
Φωτογραφίες: Motorrad & Reisen
Μετά την επίλυση των προβλημάτων και το τέλος του “Γολγοθά” που πέρασε η KTM τον τελευταίο χρόνο, οι Αυστριακοί ρίχτηκαν και πάλι με τα μούτρα στη δουλειά, με μοντέλα να αναπτύσσονται και την εταιρία να συνεχίζει απτόητη.
Τα τελευταία νέα πάνω σε αυτό μας έρχονται από τις Αυστριακές Άλπεις, όπου το πρωτότυπο του KTM 1390 Superduke GT για το 2026 πιάστηκε από τον κατασκοπικό φακό κατά τη διάρκεια δοκιμών.
Οι αλλαγές που εντοπίζονται σε αυτό το πρωτότυπο είναι λίγες και περιορίζονται κυρίως στο κομμάτι της εμφάνισης κα της αεροδυναμικής.
Ήδη άλλωστε το πρώτο KTM 1390 Superduke GT παρουσιάστηκε στην EICMA 2024, ως μοντέλο του 2025, φέρνοντας τον “τουριστικό υπερδούκα” στη νέα εποχή του κινητήρα των 1.350cc.
Ο V2 LC8 που πρωτοείδαμε το 2024 παραμένει (όπως όλα δείχνουν) απαράλλακτος και στη νέα γενιά του μοντέλου, αποδίδοντας 190 ίππους και 145 Nm ροπής, εξοπλισμένος με Cornering Traction Control και τρία στάνταρ Riding Modes (Rain, Street και Sport).
Ίδια φαίνεται να παραμένουν και τα περιφερειακά, με ανεστραμμένο ημιενεργητικό πιρούνι 48mm της WP με 125mm διαδρομή και ημινεργητικό μονοσόκ αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας στο πίσω μέρος με 140mm διαδρομή, ενώ στα φρένα συναντάμε δύο δίσκους με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema μπροστά και έναν δίσκο με διπίστονη δαγκάνα της Brembo πίσω.
Οι πιο εμφανείς αλλαγές αφορούν τη σχεδίαση των πλαστικών στο μπροστινό μέρος του KTM 1390 Superduke GT, καθώς αυτά έχουν διαφορετικό σχήμα και απολήξεις.
Οι αλλαγές αυτές αφορούν προφανώς τις αεροδυναμικές δυνατότητες του νέου μοντέλου και την καλύτερη αποτροπή του αέρα από τα πόδια και το σώμα του αναβάτη κατά το ταξίδι.
Μην ξεχνάμε εδώ ότι η KTM συμμετέχει στα MotoGP, όπου όλο το “παιχνίδι” τα τελευταία χρόνια κινείται γύρω από την επίτευξη της καλύτερης δυνατής αεροδυναμικής για να κερδηθούν πολύτιμα χιλιοστά του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο.
Και μπορεί σε μια Touring μοτοσυκλέτα αυτά τα χιλιοστά να μην έχουν τόση σημασία (ακόμα και σε μια μοτοσυκλέτα που αγγίζει τους 190 ίππους), όμως τα “ερευνητικά εργαλεία” που η KTM απέκτησε στα MotoGP μπορούν να χρησιμοποιηθούν εδώ για την επίτευξη ενός ελαφρώς διαφορετικού στόχου, που είναι η άνεση στο ταξίδι, ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες.
Ανασχεδιασμένα (με την ίδια φιλοσοφία) είναι και τα σημεία γύρω από τον LED προβολέα, κοντά στα φλας, ενώ νέο σχήμα (και πάλι με την αεροδυναμική κατά νου) έχουν αποκτήσει και οι πλαϊνές βαλίτσες, οι οποίες αποτελούν κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού.
Ακόμα δεν γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες, όμως όλα δείχνουν ότι οι αλλαγές θα περιοριστούν όντως στο κομμάτι της αεροδυναμικής.
Αναμένουμε το KTM 1390 Superduke GT να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην EICMA, τον Νοέμβριο, στο Μιλάνο.