MotorBike.gr

Harley – Davidson: Ανάκληση 82.000 Softail!

18/06/2025

Η προβληματική βάση του μοχλού ρύθμισης της πίσω ανάρτησης μπορεί να σπάσει  

Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο μια εταιρία να αναγκάζεται να ανακαλέσει έναν αριθμό μοντέλων λόγω κάποιου πιθανού προβλήματος, που συνήθως οφείλεται σε ελαττωματικό εξάρτημα.  

Οι περισσότερες εταιρίες βρίσκουν αρκετά σύντομα πού ακριβώς έγκειται το πρόβλημα και συνήθως η ανάκληση αφορά λίγα μοντέλα, από συγκεκριμένες παρτίδες.  

 

Άλλωστε όλοι οι κολοσσοί της βιομηχανίας έχουν μεγάλα τμήματα ποιοτικού ελέγχου τα οποία είναι συνεχώς σε επαγρύπνηση για τέτοιες περιπτώσεις, ειδικά λόγω του γεγονότος ότι πολλά μικρότερα εξαρτήματα έρχονται από τρίτα εργοστάσια, στα οποία ο εκάστοτε κατασκευαστής θέτει μεν τις προδιαγραφές που επιθυμεί, δεν έχει όμως την πλήρη εποπτεία του τι τελικά γίνεται.  

Εδώ όμως έχουμε μια αρκετά διαφορετική περίπτωση, καθώς η Harley – Davidson αντιμετωπίζει μια ανάκληση που αφορά τουλάχιστον 82.117 μοτοσυκλέτες (μόνο στις Η.Π.Α.), κατασκευής μεταξύ 2018 και 2024! 

 

To πρόβλημα επηρεάζει όλα τα Softail μοντέλα της αμερικανικής εταιρίας και έχει να κάνει όντως με ένα αρκετά απλό εξάρτημα.  

Η βάση πάνω στην οποία βρίσκεται ο μοχλός ρύθμισης της πίσω ανάρτησης μπορεί να σπάσει και αν γίνει αυτό, ο μοχλός βρίσκει πάνω στο πίσω λάστιχο, με πιθανότητα πτώσης και τραυματισμού των επιβαινόντων.

 

Στην χειρότερη περίπτωση το πίσω ελαστικό μπορεί να χάσει απότομα πίεση ενώ η μοτοσυκλέτα κινείται, κάτι σίγουρα επικίνδυνο, ειδικά αν κινείσαι σε αυτοκινητόδρομους ή στην Εθνική με μεγάλες ταχύτητες.  

Επηρεαζόμενα είναι τα μοντέλα με τους εξής κωδικούς: 

  •  FLDE (2018–2019) 
  • FLHC (2018–2021) 
  • FLHCS (2018–2024) 
  • FLHCS ANV (2018, 2023) 
  • FXLRS (2020–2024) 
  • FXLRST (2022–2024) 
  • FXRST (2022) 

 

 

H αμερικανική υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για αυτά, η NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), αντέδρασε γρήγορα και έστειλε ειδοποιήσεις στους ιδιοκτήτες των μοντέλων ώστε να προσέλθουν σε έναν επίσημο αντιπρόσωπο της Harley – Davidson και να προχωρήσουν σε αλλαγή του ελαττωματικού εξαρτήματος, με ένα καινούριο (από άλλη παρτίδα χωρίς το ίδιο πρόβλημα), χωρίς να υπάρχει χρέωση. 

Στην “από εδώ” πλευρά του Ατλαντικού δεν έχει υπάρξει ακόμα κάποια ανακοίνωση για τα αντίστοιχα μοντέλα που έχουν πωληθεί στην Ευρώπη.

 

Αυτή η ανάκληση τονίζει για άλλη μια φορά πόσο σημαντικά είναι για την ασφάλειά μας ακόμα και μικρά εξαρτήματα, τα οποία φαντάζουν πιο “δεύτερα” όταν σκεφτόμαστε τις μοτοσυκλέτες μας, ενώ για την Harley – Davidson  (η οποία βρίσκεται σε ένα “δύσκολο” σημείο της πορείας της, ειδικά μετά και τον “πόλεμο δασμών” που επιτελείται αυτή τη στιγμή) σίγουρα μια ανάκληση σε τόσες χιλιάδες μοντέλα περιπλέκει λίγο περισσότερο τα πράγματα.  

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!