Λιτό, πολεμικό, Adventure
* Κυβισμός: 799 cc * Ιπποδύναμη: 95 ίπποι (69,8kW) στις 9.000 rpm * Τελική ταχύτητα: 210 km/h * Βάρος: 190 kg (γεμάτο) * Τιμή: 8.395 € (Ιούνιος 2025)
Σε μια εποχή που τα περισσότερα adventure μεταμορφώνονται σε πολυτελή, ψηφιακά υπερφορτωμένα ταξιδιωτικά οχήματα, η Kove έρχεται από την Κίνα με κάτι τελείως διαφορετικό: μια καθαρόαιμη, σπαρτιάτικη, “στεγνή” μοτοσυκλέτα που δεν ενδιαφέρεται για cruise control, cornering ABS και θερμαινόμενα γκριπ, αλλά μόνο για το χώμα, την οδήγηση και τον αναβάτη της. Μας συστήνεται λοιπόν η Kove 800X Pro – και αποτελεί κήρυξη πολέμου στα καθιερωμένα. Kείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Η σχεδίαση των σύγχρονων μοτοσυκλετών συχνά διχάζει, με πολλούς κατασκευαστές να υιοθετούν ακραίες ή υπερβολικά φουτουριστικές γραμμές, προκαλώντας αντιδράσεις ή ακόμα και αποδοκιμασίες από μερίδα του κοινού, η Kove έρχεται να αποδείξει πως η ισορροπία μεταξύ λειτουργικότητας και αισθητικής όχι μόνο είναι εφικτή, αλλά και απολύτως επιθυμητή.
Η 800X Pro δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει με περιττά πράγματα – αντίθετα, στηρίζεται στην απλότητα και τη στοχευμένη σχεδίασή της.
Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση όταν τη δεις είναι το παρουσιαστικό της. Ψηλή, λιτή, με στενή μέση και αιχμηρό μπροστινό τμήμα που θυμίζει rally-raid μηχανές περασμένων δεκαετιών. Τροχός 21” μπροστά, σέλα ψηλή και επίπεδη και φαρδύ και ψηλό τιμόνι.
Το design της φωνάζει “χωμάτινο DNA” και αποπνέει αυθεντική Rally αύρα.
Με καθαρές, απλές γραμμές και ένα γενικότερο στιλ που φλερτάρει περισσότερο με τη λειτουργικότητα παρά με την επίδειξη, η 800X Pro παραπέμπει σε εργαλείο έτοιμο για αποστολές σε κάθε είδους τερέν. Δεν υπάρχουν υπερβολικά πλαστικά, φανταχτερά διακοσμητικά ή όγκοι που φορτώνουν άσκοπα το σύνολο.
Το βάρος διατηρείται έτσι σε χαμηλά επίπεδα (190 κιλά γεμάτη), ενώ η αισθητική ισορροπεί ανάμεσα στην αυστηρότητα και την επιθετικότητα.
Η πρόσοψη της μοτοσυκλέτας ξεχωρίζει αμέσως: Οι δύο LED προβολείς, σε συνδυασμό με τα κομψά καλύμματά τους, σχηματίζουν ένα «επιθετικό» και αποφασιστικό πρόσωπο που δεν περνά απαρατήρητο.
Το ρεζερβουάρ αποτελεί έναν ακόμα σχεδιαστικό άσο στο μανίκι της Kove.
Εκτείνεται κάτω από τη σέλα, προσφέροντας λεπτή σιλουέτα και συνεισφέροντας θετικά τόσο στην εργονομία (χωρίς να θυσιάζει αυτονομία) όσο και στο να κατέβει το κέντρο βάρους χαμηλά – με άμεσο αντίκτυπο στην οδηγική συμπεριφορά. Το αποτέλεσμα;
Μια μοτοσυκλέτα που παραμένει ευέλικτη και «φιλική» – ιδιαίτερα για την κατηγορία της – στον αναβάτη, ακόμη και σε απαιτητικά εκτός δρόμου σενάρια.
Στο κομμάτι της ποιότητας η Kove έχει δώσει μεγάλη προσοχή στην 800 X Pro. Έχουμε ένα άρτια δομημένο σύνολο, με εξαιρετική συναρμογή και προσεγμένες λεπτομέρειες, ικανό να σταθεί δίπλα σε αναγνωρισμένες δυνάμεις της κατηγορίας.
Η Kove, μέσα από τη 800X Pro, μας συστήνει μια νέα φιλοσοφία: μοτοσυκλέτα με «εργονομική λογική», στιβαρή ποιότητα και αυθεντική περιπετειώδη ψυχή.
Και όλα αυτά, με σχεδίαση που όχι μόνο δεν προκαλεί αντιδράσεις, αλλά αντιθέτως κερδίζει πόντους εκτίμησης με την πρώτη ματιά.
Στην καρδιά της Kove 800X Pro βρίσκεται ένας υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 799cc, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), γραμμική απόκριση και ένα χαρακτηριστικό «γεμάτο» τράβηγμα που σε κερδίζει από τα πρώτα μέτρα.
Η απόδοση φτάνει τους 95 ίππους στις 9.000 rpm και τα 79 Nm ροπής στις 7.500 rpm, για μια αναλογία κιλών ανά ίππο, καθώς σε κάθε άλογο αντιστοιχούν μόλις 2 κιλά!
Το μοντέλο δεν διαθέτει μεν ride-by-wire, αλλά εξοπλίζεται με Traction Control, που βασίζεται στην αρχή των πρώτων γενεών Traction: μόλις ο πίσω τροχός αρχίσει να περιστρέφεται γρηγορότερα από τον εμπρός, η ECU κόβει την παροχή μείγματος για να σταματήσει το γλίστρημα.
Η λειτουργία αυτών των συστημάτων είναι κάπως «άτσαλη» και παρεμβατική σε σχέση με τα εξελιγμένα Traction Control νέας γενιάς, υπάρχει όμως η δυνατότητα απενεργοποίησης.
Η Kove έχει εξοπλίσει την 800X Pro και με δύο προγράμματα οδήγησης (Riding Modes): Eco και Sport. Η μονάδα ECU της Bosch προσαρμόζει ανάλογα τον ψεκασμό και το μείγμα αέρα-καυσίμου, επιτρέποντας στον κινητήρα να αποδίδει πιο ήπια ή πιο άμεσα ανάλογα με τις ανάγκες του αναβάτη.
Όσον αφορά την κατανάλωση, η Kove 800X Pro καταφέρνει να διατηρήσει μια μέση τιμή στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες, κάτι που σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο των 19 λίτρων σου χαρίζει αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα!
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, δίνοντας έτσι την απαραίτητη στιβαρότητα και αντοχή στο μοντέλο της Kove, όμως η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε πολλά περιφερειακά εξαρτήματα (όπως η ποδιά κινητήρα, τα προστατευτικά κάγκελα, η σχάρα αποσκευών και η μπάρα του τιμονιού) συμβάλλει καθοριστικά στη διατήρηση του συνολικού βάρους στα 190 κιλά.
Το υποπλαίσιο είναι επίσης κατασκευασμένο από ατσάλι, αν και δεν είναι αφαιρούμενο (όπως θα περιμέναμε σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα).
Στο κομμάτι των αναρτήσεων, η Kove συνεργάζεται με την KYB (Kayaba), η οποία εφοδιάζει την 800 X Pro με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 240 χιλιοστών μπροστά και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ KYB (με μοχλικό σύστημα συνδέσμων που θυμίζει παλαιότερο γιαπωνέζικο σύστημα με ζύγωθρο), ίδιας διαδρομής (240mm) πίσω.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 310mm μπροστά, με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Taisko, που προσφέρουν ισχυρό αρχικό δάγκωμα και καλή γραμμικότητα.
Πίσω, ένας δίσκος με μονοπίστονη δαγκάνα εξασφαλίζει τον απαραίτητο έλεγχο κατά την επιβράδυνση σε κατηφορικές διαδρομές ή σε στιγμές ανάγκης.
Σημαντικότατο είναι επίσης το γεγονός ότι το δικάναλο ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί είτε μόνο στον πίσω τροχό, είτε και στους δύο, δίνοντας τον πλήρη έλεγχο στον αναβάτη.
Τα δοκιμασμένα Tubeless ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR, με διαστάσεις 90/90-21 μπροστά και 150/70-18 πίσω, ντύνουν τις ακτινωτές ζάντες των 21” μπροστά και 18” πίσω.
Μια έγχρωμη TFT οθόνη, με αισθητική ξεκάθαρα επηρεασμένη από τα Roadbook των Rally Raid, με κάθετη διάταξη αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, προσφέρει σύνδεση μέσω Bluetooth καιπροβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με απλό και λιτό τρόπο, ενώ η πλοήγηση στο μενού είναι από τις ευκολότρες και απλούστερες που υπάρχουν, με δύο εύχρηστους διακόπτες στο αριστερό μέρος του τιμονιού, που επιτρέπουν την εναλλαγή λειτουργιών.
Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής
Στην πρώτη οπτική επαφή, η Kove 800X Pro δίνει την εντύπωση ενός καθαρόαιμου Rally εργαλείου, με την αίσθηση πως τα ταξίδια ή η καθημερινή χρήση ίσως να έρχονται σε δεύτερη μοίρα.
Όμως, μόλις ανέβεις στη σέλα και ξεκινήσεις να διανύεις τα πρώτα χιλιόμετρα, διαπιστώνεις πως τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι.
Το 800X Pro είναι ένα καλοσχεδιασμένο εργονομικά σύνολο που έχει ληφθεί υπόψη η άνεση του αναβάτη – όχι ως τυπικότητα, αλλά ως αναπόσπαστο μέρος της φιλοσοφίας της.
Η σέλα είναι επίπεδη, φαρδιά στο σωστό σημείο, και με επαρκές αφρώδες υλικό που προσφέρει άνεση που δεν την περιμένεις με την πρώτη ματιά.
Δεν πρόκειται φυσικά για κάποια πολυτελή τουριστική σέλα, αλλά σίγουρα ξεπερνάει τις προσδοκίες για μοτοσυκλέτα με εμφανή off-road καταβολή.
Τα μαρσπιέ είναι φαρδιά, με αποσπώμενα λαστιχένια ένθετα για καλύτερη πρόσφυση όταν οδηγείς με μπότες στο χώμα, και σε συνδυασμό με το ψηλό και ρυθμιζόμενο τιμόνι, δημιουργούν μια φυσική θέση οδήγησης. Το σώμα πέφτει ελαφρώς μπροστά χωρίς να καταπονεί τους καρπούς, ενώ οι γωνίες μεταξύ ποδιών-γοφών-χεριών έχουν μελετηθεί ώστε να μη σε κουράζουν ούτε στην όρθια οδήγηση.
Στην άσφαλτο, η Kove είναι σταθερή έως τα 160-170 χλμ./ώρα. Πάνω από τα 180, λόγω του μεγάλου μπροστινού τροχού 21” και των τακουνάτων ελαστικών, εμφανίζεται μια ελαφρά νευρικότητα στο τιμόνι – η οποία όμως περιορίζεται χάρη στο σταμπιλιζατέρ που υπάρχει στον στάνταρ εξοπλισμό.
Με άνεση ο ζωντανός κινητήρας φτάνει τα 190 χιλιόμετρα, ενώ “έχει ακόμα να δώσει”, μέχρι την “κοντερίσια” τελική των 210 χλμ./ώρα.
Αυτό που θα κουράσει στο ταξίδι είναι η ισχνή ανεμοκάλυψη που προσφέρει η μικρή ζελατίνα, όμως η αλήθεια είναι ότι τα μεγάλα ταξίδια σε Εθνικές Οδούς δεν είναι το πρώτο μέλημα της Kove 800 X Pro.
Εκεί που πραγματικά αποκαλύπτεται ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας είναι στο χώμα.
Η όρθια θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το στενό ντεπόζιτο, που εκτείνεται κάτω από τη σέλα να επιτρέπει στα γόνατα να κλειδώσουν φυσικά πάνω του, ενώ τα μεγάλα, μεταλλικά, αντιολισθητικά μαρσπιέ παρέχουν σταθερότητα, το τιμόνι είναι εκεί που πρέπει, και το στενό σώμα επιτρέπει απόλυτο έλεγχο.
Αν υπάρχει ένα στοιχείο που ξεχωρίζει αμέσως στο Kove 800 X Pro, είναι η έντονη αγωνιστική του αύρα. Από την πρώτη στιγμή που βάζεις μπροστά τον μοτέρ, συνειδητοποιείς ότι δεν πρόκειται για άλλη μία adventure με προφίλ τουριστικό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πραγματική “σπαρτιάτικη” κατασκευή, και αυτό γίνεται ξεκάθαρο ήδη από το πρώτο χιλιόμετρο.
Το χαμηλό βάρος και η στενή σιλουέτα των 880mm κάνουν τη μοτοσυκλέτα να νιώθει μικρότερη και πιο ευέλικτη απ’ ό,τι δείχνει.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 799cc προσφέρει δύναμη παντού, χωρίς κενά ή σκορτσαρίσματα. Το μόνο που μπορεί να παρατηρηθεί είναι μια ελαφριά αδράνεια κάτω από τις 3.500 σ.α.λ., αλλά από εκεί και πάνω ο κινητήρας “εκρήγνυται” με προθυμία, σπρώχνοντας τη μοτοσυκλέτα με εντυπωσιακό νεύρο.
Τα 190 χλμ./ώρα έρχονται γρήγορα, με τη μοτοσυκλέτα να δείχνει ότι έχει κι άλλο, ξεπερνώντας τα 200 χλμ./ώρα με λίγο χώρο παραπάνω και σωστό «άνοιγμα», ενώ ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς, ενώ το σασμάν έχει σχετικά μαλακή αίσθηση.
Στο επαρχιακό δίκτυο, το 800X Pro είναι ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ, καθώς το πλαίσιο συνεργάζεται άψογα με τις πολύ καλές αναρτήσεις, που απορροφούν τα πάντα χωρίς να “σπάει” τη γεωμετρία, το πλαίσιο μένει σταθερό, και ο αναβάτης αισθάνεται διαρκώς ασφαλής.
Είναι ελαφριά, με σωστή κατανομή βάρους, και “παίζει” στις στροφές με την ευκολία μονοκύλινδρου.
Μάλιστα, το μπροστινό σύστημα αρχίζει να συμπεριφέρεται καλύτερα όταν αρχίσεις να πιέζεις παραπάνω, κάθως κάποιες “μικροασάφειες” εξαφανίζονται, ενώ τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση, αν και υστερούν ελαφρώς στο αρχικό δάγκωμα.
Στην πόλη, το στενό σώμα περνά εύκολα ανάμεσα από αυτοκίνητα, όμως σε συνθήκες πυκνής κίνησης η θερμοκρασία του κινητήρα – αν και το ψυγείο είναι μεγάλο – ανεβαίνει.
Ο εξοπλισμός είναι λιτός αλλά ικανοποιητικός: USB θύρες φόρτισης, ανθεκτικά κάγκελα, αλουμινένια σχάρα, στιβαρό πλαϊνό σταντ, με μόνη αισθητή απουσία το κεντρικό σταντ.
Συμπέρασμα – H ώρα της Κρίσης
Η γενικότερη αίσθηση που σου αφήνει η Kove 800 X Pro είναι ότι πρόκειται για μια πλήρως Fun to Ride μοτοσυκλέτα, περισσότερο δομημένη γύρω από την “περιπέτεια” και λιγότερο δομημένη γύρω από τον “τουρισμό”.
Δεν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που “υπόσχεται τα πάντα”, ούτε για μια μοτοσυκλέτα που βασίζεται στον πλούσιο εξοπλισμό της.
Η βάση της ήταν και είναι οι αγώνες και η ανάπτυξή της ξεκίνησε από εκεί, με τον Zhang Xue, ιδρυτή της Kove και πρώην αγωνιζόμενο να έχει το μυαλό του να φτιάξει μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα για το χώμα, όσο πιο απλή και “πολεμική” γίνεται.
Έτσι απουσιάζουν εδώ κάποιες από τις ανέσεις που συναντάμε συνήθως σε πολλές Adventure μοτοσυκλέτες που όμως ξεπερνάνε κατά πολύ τα 200 κιλά και είναι κατά κανόνα αρκετά ογκώδεις.
Και εκεί είναι που η 800 X Pro διαφέρει.
Το βάρος της στα 190 κιλά και οι μαζεμένες διαστάσεις φωνάζουν “βάλε με στο χώμα” και η προσεκτική γεωμετρία της σε κατευθύνει για εκεί.
Συνοψίζοντας, η Kove έκανε μια “κήρυξη πολέμου” στην κατηγορία, θυμίζοντας τι χρειάζεται να έχουν οι πραγματικές Adventure μοτοσυκλέτες και που πρέπει να επικεντρώνονται για να δικαιολογούν τον τίτλο τους και όχι να είναι “Touring με ακτινωτές ζάντες και τακουνάτα ελαστικά”.
Η τιμή της κιόλας που την τοποθετεί στο κάτω άκρο της κατηγορίας την κάνει ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή στα μεσαία Adventure.
Περισσότερες πληροφορίες: https: kovemoto.gr
Θετικά στοιχεία
- Εντυπωσιακά χαμηλό βάρος για την κατηγορία με πολύ καλή κατανομή
- Δυνατός και γεμάτος κινητήρας με εξαιρετική ροπή και απόδοση
- Αγωνιστική αίσθηση στο χώμα
- Πολύ καλά φρένα Taisco με προοδευτικότητα
- Όρθια θέση οδήγησης που είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία.
Χρειάζεται βελτίωση
- Θορυβώδης κινητήρας και εξάτμιση
- Ελάχιστη προστασία από τον αέρα
- Ελαφριά νευρικότητα στο τιμόνι σε υψηλές ταχύτητες
- Το traction control είναι “άγαρμπο”
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Οπτική αισθητική καθαρόαιμου Rally – φαρδύ τιμόνι, στενός κορμός, μαζεμένη εξάτμιση
- Μακρύ ψαλίδι που δίνει σταθερότητα
- Ποιοτικό και εργονομικά σωστό αλουμινένιο πλαϊνό stand
- Μεγάλες, μεταλλικές βίδες torx παντού με λίγες allen ανά σημεία
- Δεν αναγράφεται πουθενά “Kove” ολογράφως εμφανώς πάνω στο σώμα της μοτοσυκλέτας!
- Καλοσχηματισμένο ρεζερβουάρ με εσοχές για τα γόνατα – “παλαιακό” στυλ με εργονομική λογική
- Πολύ όμορφη και καλοστημένη η κάθετη TFT οθόνη
Kove 800 X Pro – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|