Θα χρειαστεί μια… στροφή των κανονισμών προς την Formula 1 για να δούμε και πάλι την MV Agusta στους αγώνες
Η MV Agusta, η ιστορική αυτή ιταλική εταιρία με τη χρυσή ιστορία στους αγώνες Grand Prix, ετοιμάζεται να κάνει μια θεαματική επιστροφή στα MotoGP το 2027, αλλά όχι με τον τρόπο που θα περίμενε κανείς.
Αυτό που κάνει την περίπτωση της MV Agusta ξεχωριστή, είναι το γεγονός ότι εξετάζει σοβαρά ένα μοντέλο συμμετοχής παρόμοιο με αυτό της Formula 1 – και αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού η Liberty Media (ιδιοκτήτης της F1) αναμένεται να ολοκληρώσει και την εξαγορά της MotoGP σύντομα.
Το 2027 θα σημάνει μια ριζική αλλαγή στη MotoGP. Οι υπάρχοντες 1000cc κινητήρες θα αντικατασταθούν από νέους, μικρότερους τετρακύλινδρους 850cc, ενώ τα αεροδυναμικά φτερά θα περιοριστούν σημαντικά και τα καύσιμα θα είναι 100% μη ορυκτής προέλευσης. Αυτές οι αλλαγές – συνδυασμένες με την εμπλοκή της Liberty Media – δημιουργούν το τέλειο έδαφος για νέες ομάδες και κατασκευαστές να μπουν στο παιχνίδι, καθώς η τράπουλα θα ξαναμοιραστεί.
Ο Hubert Trunkenpolz, νέος πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της MV Agusta, μιλώντας αποκλειστικά στο GPOne, ανέφερε ότι ελπίζει οι κανονισμοί που θα εισαχθούν το 2027 να επιτρέπουν σε κατασκευαστές να “νοικιάζουν” κινητήρες σε άλλες ομάδες, όπως κάνουν οι ομάδες McLaren και Aston Martin στη Formula 1, που προμηθεύονται κινητήρες από Mercedes ή Honda.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου, η MV Agusta ελπίζει οι κανονισμοί να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς όπως ανέφερε “η MV Agusta δεν έχει αυτή τη στιγμή τους πόρους για να αναπτύξει τον δικό της τετρακύλινδρο κινητήρα για τα MotoGP”.
Ο Trunkenpolz άφησε επίσης να εννοηθεί ότι ενδέχεται να υπάρξει συνεργασία και με την Kalex για το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας. Κάτι τέτοιο δείχνει πως τα πλάνα της MV Agusta δεν είναι απλώς θεωρητικά – το project βρίσκεται ήδη σε στάδιο προετοιμασίας.
Η MV Agusta αποκλείει κάθε άλλο ενδεχόμενο συμμετοχής – είτε στα Superbikes είτε στη Moto2 (στην οποία συμμετείχε πριν μερικά χρόνια).
Μόνο το MotoGP ενδιαφέρει την ιστορική εταιρία, και όπως δήλωσε ο Trunkenpolz: «Αν είναι να μπούμε, θα μπούμε στην κορυφή. Η MV Agusta έχει όνομα που ανήκει στο υψηλότερο επίπεδο».
Το 2025 ήταν χρονιά αναγέννησης για την MV Agusta, με νέα μοντέλα και εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής, όπως η Superveloce 1000 Ago που τιμά την κληρονομιά του Giacomo Agostini, με τον οποίο η MV Agusta κατέκτησε 13 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (6 στα 350cc και 7 στα 500cc).
Με τη σωστή υποστήριξη σε κινητήρα και πλαίσιο, και την είσοδο σε ένα Πρωτάθλημα MotoGP που αλλάζει εκ βάθρων, η MV Agusta θα μπορούσε να γράψει ξανά ιστορία – αυτή τη φορά στη σύγχρονη εποχή των 850cc.
Τώρα το “μπαλάκι” είναι στα χέρια της Liberty Media και των νέων κανονισμών που θα εισαχθούν το 2027.