Ίδιο πλαίσιο και κινητήρας με το Hornet 1000, με έμπνευση από την CB750F του 1981
Η Honda ετοιμάζει την επιστροφή του ονόματος CB1000F, με μια νέα, μεγάλου κυβισμού γυμνή μοτοσυκλέτα που θα πλαισιώσει την CB1000 Hornet και θα υιοθετήσει σχεδιαστικά στοιχεία από τις εμβληματικές CB των ’80s.
Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε ως concept στην έκθεση μοτοσυκλέτας της Οσάκα το 2025 και αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς, με την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα να τοποθετείται την άνοιξη του 2026.
Η έμπνευση αντλείται από την CB750F του 1979, αλλά και από το μοντέλο του 1981, καθώς υιοθετεί το χρωματισμό με τον οποίον αγωνίστηκε ο Freddie Spencer στο αμερικανικό Πρωτάθλημα Superbikes εκείνης της χρονιάς.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιαπωνικού περιοδικού Young Machine, η νέα CB1000F βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τη Hornet 1000, χρησιμοποιώντας τον υγρόψυκτο, τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 998cc με DOHC, ο οποίος αποδίδει 152 ίππους στις 11.000 rpm και 104 Νm ροπής στις 9.000 rpm, ενώ τα δύο μοντέλα θα μοιράζονται και το ίδιο ατσάλινο πλαίσιο δύο δοκών, τύπου διαμάντι.
Η επιλογή της κοινής αυτής βάσης δίνει στη Honda τη δυνατότητα να κρατήσει χαμηλά το κόστος εξέλιξης και παραγωγής και να προσφέρει την CB1000F σε ελκυστική τιμή, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για μια τιμολόγηση μεταξύ 10.000 και 12.000 ευρώ, στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με δεδομένο ότι και η νέα Hornet 1000 προσφέρεται αυτή τη στιγμή στα 11.850 ευρώ, δεν είναι απίθανο να δούμε μια αντίστοιχη τιμή και για την Honda CB1000F.
Στο προσκήνιο έχουν αρχίσει να εμφανίζονται και φήμες για μια δεύτερη έκδοση με την ονομασία CB1000F TE, αν και η συγκεκριμένη πληροφορία δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί επίσημα.
Η φημολογούμενη έκδοση TE θα μπορούσε να διαθέτει πιο σπορ ή café racer προσανατολισμό, με μονόσελο, clip-on, αναβαθμισμένες αναρτήσεις και ξεχωριστές λεπτομέρειες στο φινίρισμα. Πρόκειται για προσέγγιση αντίστοιχη με αυτή που ήδη ακολουθείται στη σειρά Hornet, η οποία διατίθεται και σε πιο “εξελιγμένη” έκδοση SP.
Η σχεδίαση της στάνταρ CB1000F παραπέμπει ξεκάθαρα στις κλασικές γραμμές των CB-F της δεκαετίας του ’80, με στρογγυλό LED προβολέα, “τετραγωνισμένο” ντεπόζιτο και χρωμιωμένη εξάτμιση.
Αν η έκδοση TE τελικά προχωρήσει στην παραγωγή, αναμένεται να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον δυναμισμό, χωρίς να αλλάζει το μηχανικό υπόβαθρο.
Αν και η Honda δεν έχει προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις για την TE, η παρουσίαση του πρωτοτύπου CB1000F και η στρατηγική κοινών πλατφορμών κάνουν πολύ πιθανή την άφιξη επιπλέον εκδόσεων μέσα στο 2026.
Το μεγάλο ραντεβού είναι η EICMA του Νοεμβρίου 2025, όπου δεν αποκλείεται να παρουσιαστεί τουλάχιστον μία από τις παραλλαγές που ετοιμάζονται.