Διακριτικές αλλαγές με βάση το νέο Hornet 1000 και μια νεορετρό προσέγγιση
Η Honda δείχνει έτοιμη να παρουσιάσει έναν καινούριο εκπρόσωπο της οικογένειας των CB, καθώς η άφιξη του CB1000F SE Concept έχει προγραμματιστεί για τις 1-3 Αυγούστου, κατά τη διάρκεια του διάσημου αγώνα αντοχής Suzuka 8 Hours.
Η ιαπωνική εταιρία επιβεβαίωσε επίσημα πως η μοτοσυκλέτα θα κάνει εκεί την πρώτη της δημόσια εμφάνιση, μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο, ανεβάζοντας τις προσδοκίες για μια έκδοση παραγωγής που θα γεφυρώσει το παρελθόν με το παρόν.
Η έκδοση SE βασίζεται στο CB1000F Concept που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην 41η Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Οσάκα, τον Μάρτιο.
Ήταν μια μοτοσυκλέτα που ξάφνιασε ευχάριστα, καθώς επανέφερε τη φιλοσοφία των “naked sport touring” με νεορετρό αναφορές, υιοθετώντας σύγχρονα μηχανικά μέρη και αισθητική που απέπνεε τον χαρακτήρα των CB της δεκαετίας του ‘80, με ιδιαίτερη έμφαση στη λεπτομέρεια.
Το νέο CB1000F SE Concept δεν απομακρύνεται σημαντικά από τη βασική σχεδίαση του αρχικού κόνσεπτ.
Σύμφωνα με την ίδια τη Honda, το κύριο στοιχείο που προστέθηκε είναι ένα ρετρό μασκάκι με μικρή ζελατίνα περιμετρικά του προβολέα, το οποίο ενισχύει τις “παραδοσιακές αναλογίες” της μοτοσυκλέτας, χωρίς ωστόσο να αλλάζει τη συνολική σιλουέτα.
Οι διαφορές με το προηγούμενο πρωτότυπο είναι ελάχιστες και γίνονται δύσκολα αντιληπτές. Αντιθέτως, η συνολική φιλοσοφία δείχνει να μένει πιστή στην αρχική ιδέα — μια μοτοσυκλέτα που τιμά το όνομα CB, χωρίς να προσπαθεί να ανακαλύψει ξανά τον τροχό.
Σε επίπεδο μηχανικών μερών, το CB1000F μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το νέο CB1000 Hornet. Ο κινητήρας προέρχεται από το CBR1000RR Fireblade του 2017, αποδίδοντας περίπου 150 ίππους, και πλαισιώνεται από ένα ατσάλινο πλαίσιο που συνεργάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP εμπρός και ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ πίσω — ακριβώς ό,τι συναντάμε και στη νέα Hornet του 2025.
Η εμφάνιση του CB1000F είναι χαρακτηριστική. Με στρογγυλό LED προβολέα, “μυώδες” ντεπόζιτο και ορθογώνιο πίσω φανάρι, η μοτοσυκλέτα αναδεικνύει έναν συνδυασμό ρετρό σχεδίασης και σύγχρονης λειτουργικότητας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ντεμπούτο του CB1000F Concept, η Honda είχε παρουσιάσει και εναλλακτικές εκδοχές, με πιο τολμηρές αισθητικές παρεμβάσεις από τρίτους — όπως η αγωνιστική πρόταση της Moriwaki Engineering.
Το SE Concept, από την άλλη, διατηρεί έναν πιο “εργοστασιακό” χαρακτήρα, χωρίς υπερβολές.
Η παρουσία του CB1000F SE στον 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για έναν αγώνα με βαρύνουσα σημασία για τη Honda, ο οποίος λειτουργεί συχνά ως σημείο αναφοράς για νέες ιδέες και τεχνολογίες.
Αν τελικά το CB1000F SE περάσει στη γραμμή παραγωγής, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ιδανικό “νέο CB” για τους φίλους του είδους που αναζητούν κάτι διαφορετικό από την αμιγώς σπορ ή την απόλυτα μοντέρνα προσέγγιση.