Περιλαμβάνει παντελόνι, μπότες και μπουφάν
Η Σουηδία δεν είναι η πρώτη χώρα που έρχεται στον νου όταν μιλάμε για καινοτομία στον χώρο της μοτοσυκλέτας, όμως, μια εταιρία με το όνομα Airbag Inside Sweden AB – γνωστή και ως Mo’Cycle – φιλοδοξεί να αλλάξει αυτή την εικόνα, επενδύοντας σταθερά στην εξέλιξη εξοπλισμού προστασίας.
Η πιο πρόσφατη κίνηση της εταιρίας είναι η κατάθεση ενός ιδιαίτερα ενδιαφέροντος διπλώματος ευρεσιτεχνίας, το οποίο επαναπροσδιορίζει το πώς μπορεί να μοιάζει – και να λειτουργεί – ο προστατευτικός εξοπλισμός για μοτοσυκλετιστές.
Η εφεύρεση παρουσιάζεται εξωτερικά ως ένα συνηθισμένο σύνολο ένδυσης για οδήγηση: ένα μπουφάν, ένα τζιν παντελόνι, και μπότες. Ωστόσο, κάτω από την καθημερινή του όψη, το σύστημα αυτό κρύβει έναν πλήρως φουσκωτό μηχανισμό προστασίας ολόκληρου του σώματος, που ενεργοποιείται σε περίπτωση πτώσης.
Δεν μιλάμε απλώς για έναν αερόσακο θώρακα ή ένα κολάρο για τον αυχένα, αλλά για ένα πλήρες δίκτυο προστασίας που καλύπτει πόδια, χέρια, πέλματα και ακόμη και τα πλαϊνά του κεφαλιού.
Το παντελόνι διαθέτει ένα δίκτυο από “σωλήνες”, οι οποίοι σε περίπτωση πρόσκρουσης φουσκώνουν άμεσα, προσφέροντας κάλυψη όχι μόνο στα γόνατα και στους γοφούς, αλλά σε μηρούς, γάμπες, μέση και γλουτούς.
Στην αφόρτιστη κατάστασή τους, τα υλικά παραμένουν διακριτικά: ελαστικά, ανθεκτικά στην τριβή και στη θερμότητα, με υφή παρόμοια με αυτή ενός τζιν παντελονιού. Έτσι, η εμφάνιση παραμένει απολύτως καθημερινή, έχοντας όμως και τον παράγοντα της προστασίας.
Το ίδιο σύστημα συνεχίζεται και στο μπουφάν και τις μπότες, τα οποία επίσης περιλαμβάνουν τους αντίστοιχους “σωλήνες”.
Η ενεργοποίηση γίνεται με δύο τρόπους: είτε μέσω ενός μηχανικού συστήματος με ντίζα που συνδέεται με τη μοτοσυκλέτα και ενεργοποιεί τον μηχανισμό όταν αποσυνδεθεί απότομα, είτε με ηλεκτρονικά συστήματα αισθητήρων που ανιχνεύουν απότομη επιβράδυνση ή ασυνήθιστες κινήσεις και φουσκώνουν αυτόματα τον εξοπλισμό.
Μάλιστα, τα επιμέρους εξαρτήματα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους ασύρματα και να αποφασίζουν ταυτόχρονη ενεργοποίηση σε περίπτωση επικείμενου κινδύνου.
Ένα από τα πλέον καινοτόμα στοιχεία της πατέντας είναι οι λεγόμενες «φουσκωτές καλύπτρες» στο επάνω μέρος του συστήματος, που φουσκώνουν πάνω και γύρω από τους ώμους και τα πλαϊνά του κεφαλιού, δημιουργώντας τόσο επιπλέον αεροδυναμική αντίσταση για την επιβράδυνση του αναβάτη, όσο και ένα πρόσθετο στρώμα προστασίας σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.
Ταυτόχρονα, το σύστημα μπορεί να συνδεθεί με εφαρμογή για smartphone, η οποία δεν περιορίζεται απλώς στην ένδειξη κατάστασης ή φόρτισης, αλλά παρέχει δυνατότητα καταγραφής διαδρομών, χρόνων γύρου, ταχύτητας και πλήρους ανάλυσης κίνησης, λειτουργώντας παράλληλα και ως προπονητικό εργαλείο για τον αναβάτη.
Παρ’ όλη την προηγμένη τεχνολογία, το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η καθημερινή φορητότητα. Ο σχεδιασμός του συστήματος βασίζεται στην ιδέα ότι μπορεί να φορεθεί παντού – στο γραφείο, στο πανεπιστήμιο, στο σούπερ μάρκετ – χωρίς να προδίδει την ύπαρξη προηγμένου εξοπλισμού ασφαλείας.
Και, κυρίως, καλύπτει ένα σημαντικό κενό στην προστασία του κάτω μέρους του σώματος, το οποίο μέχρι σήμερα παραμένει σχεδόν “απαρατήρητο” από τα περισσότερα συστήματα ασφαλείας.
Η συγκεκριμένη πρόταση βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της πατέντας και δεν έχει μεταφραστεί σε προϊόν παραγωγής.
Αν η τεχνολογία αυτή φτάσει στην παραγωγή και αποδώσει όπως περιγράφεται, τότε ενδέχεται να μιλάμε για ένα από τα σημαντικότερα βήματα εξέλιξης στον χώρο του εξοπλισμού μοτοσυκλέτας των τελευταίων ετών.