MotorBike.gr

KTM: Ετοιμάζει νέα γενιά 790 Adventure και Duke

19/08/2025

Κατασκοπικές φωτογραφίες δείχνουν ότι η KTM ετοιμάζει νέα 790 Adventure και Duke, με άγνωστο ακόμα το πότε θα κυκλοφορήσουν

Η KTM βρίσκεται σε φάση αναγέννησης και τα βλέμματα πέφτουν στα νέα μοντέλα με τα οποία οι Αυστριακοί φιλοδοξούν να ξαναβρούν τον δρόμο προς την επιτυχία.

Στο επίκεντρο βρίσκονται οι νέες εκδόσεις των 790 Duke και 790 Adventure, για τις οποίες έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται τα πρώτα σημάδια.

Η παραγωγή στις εγκαταστάσεις του Mattighofen ξεκίνησε ξανά στα τέλη Ιουλίου, σηματοδοτώντας –αν όλα πάνε βάσει σχεδίου– το τέλος μιας δύσκολης περιόδου, ίσως της πιο απαιτητικής για την εταιρεία μετά την αναβίωση της υπό τον Stefan Pierer στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Στους επόμενους μήνες, τα νέα μοντέλα που είχαν προγραμματιστεί για τη σεζόν του 2025 θα αρχίσουν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής και να φτάνουν στoυς αντιπροσώπους, ενώ στο παρασκήνιο συνεχίζεται η διαμόρφωση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της KTM, με ορισμένα μοντέλα να επανεξετάζονται.

Το σίγουρο είναι πως ο κορμός της γκάμας παραμένει: μετά την προσθήκη του 690 Rally και την αντικατάσταση του 890 Adventure, σειρά παίρνει η πλήρης ανανέωση της σειράς 790.

Τα νέα KTM 790 Duke και 790 Adventure είναι μοντέλα-κλειδιά, με μεγάλη σημασία για την εταιρεία και τώρα κάποια πρωτότυπα πιάστηκαν σε δοκιμές στην Αυστρία.

Το 790 Duke παρουσιάστηκε το 2018 και μαζί με το 790 Adventure αποτέλεσαν για χρόνια τα μεσαία best-sellers της KTM, πριν αντικατασταθούν προσωρινά από τα 890.

Με τη μεταφορά της παραγωγής στην CFMoto (με την οποία η KTM συνεργάζεται), τα δύο μοντέλα επανήλθαν στην αγορά, αυτή τη φορά με πιο ανταγωνιστική τιμολόγηση και καλύτερη τοποθέτηση στην γκάμα, ενώ τώρα είναι έτοιμα να κάνουν το επόμενο βήμα ανανέωσης.

Τεχνικά, η ανανέωση είναι πλήρης. Το δικύλινδρο εν σειρά μοτέρ LC8c είχε εμφανίσει μερικά θέματα αξιοπιστίας στην πρώτη του περίοδο· γι’ αυτό και τώρα δέχεται εκτεταμένες βελτιώσεις, από το κάρτερ μέχρι τις βαλβίδες, με ελάχιστα κομμάτια να παραμένουν ίδια.

Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν η απόδοση θα αλλάξει, όμως το πιο λογικό είναι να παραμείνει στα ίδια ή παρόμοια νούμερα με την τωρινή έκδοση, δηλαδή στους 95 ίππους και στα 87 Nm ροπής.

Ακόμα και το σύστημα εξάτμισης αλλάζει, με μεγαλύτερο καταλύτη και μικρότερο τελικό, διαφοροποιώντας την εικόνα και των δύο μοντέλων, ενώ το πλαίσιο παραμένει πρακτικά το ίδιο, αλλά τα νέα μοντέλα θα έχουν επανασχεδιασμένο υποπλαίσιο.

Η 790 Duke φαίνεται να προσφέρει μια πιο χαλαρή και άνετη θέση οδήγησης σε σχέση με πριν, ενώ η 790 Adventure υιοθετεί πιο κάθετο εμπρός τμήμα, σε στυλ 450 Rally, με την TFT οθόνη τοποθετημένη ψηλότερα.

Το ντεπόζιτο επιστρέφει στην “κλασική” θέση μπροστά από τον αναβάτη και πλέον δεν κατεβαίνει χαμηλότερα δεξιά και αριστερά όπως πριν, δίνοντας έτσι μια πιο λεπτή σιλουέτα στο νέο 790 Adventure.

Το πότε θα δούμε επίσημα τα νέα 790 παραμένει άγνωστο, ειδικά μετά τις καθυστερήσεις λόγω των πρόσφατων θεμάτων από τα οποία εξήλθε η KTM.

Σίγουρα μέσα στον επόμενο καιρό θα γνωρίζουμε περισσότερες πληροφορίες και ο Νοέμβριος και η EICMA πλησιάζουν.

Εκεί θα έχουμε σίγουρα μια πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα του τι γίνεται.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!