Η QJMotor ετοιμάζεται να παρουσιάσει επίσημα ένα νέο μοντέλο, το Super4, το οποίο δεν κρύβει την αισθητική συγγένεια με την MV Agusta Superveloce
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που βλέπουμε ιταλικό αέρα σε QJMotor.– και σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται για «αντιγραφή», αλλά για προϊόν της υπαρκτής και πολυετούς συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών.
Το Super9, που παρουσιάστηκε πέρσι για την αγορά της Κίνας, βασιζόταν όχι μόνο στη σχεδίαση της MV Superveloce, αλλά και σε μηχανικά μέρη της MV: τετρακύλινδρος κινητήρας 921cc, πλαίσιο και μονόμπρατσο ψαλίδι από MV Agusta Brutale.
Η συμφωνία QJMotor – MV Agusta είχε ξεκινήσει χρόνια νωρίτερα, με την αρχική ιδέα να είναι η δημιουργία μιας superbike Benelli με κινητήρα MV.
Το σχέδιο αυτό τελικά εγκαταλείφθηκε και η QJMotor επένδυσε στην ανάπτυξη της δικής της γκάμας.
Αντίστοιχα, η συμφωνία προέβλεπε και την αντίστροφη συνεργασία: η QJ θα παρείχε τεχνολογία και πλατφόρμες για μια νέα σειρά πιο προσιτών MV Agusta, με επικεφαλής το Lucky Explorer 5.5 (2021), το οποίο στηριζόταν σε μοτέρ και πλαίσιο QJMotor.
Το project πάγωσε με την είσοδο της KTM στο μετοχικό κεφάλαιο της MV, αφού ο Stefan Pierer προτίμησε να εστιάσει στα «high-end» μοντέλα.
Με την αποχώρηση της KTM και την επιστροφή της MV Agusta στους προηγούμενους ιδιοκτήτες, η πιθανότητα αναβίωσης εκείνου του σχεδίου μοιάζει ξανά υπαρκτή.
Σε αυτό το πλαίσιο εμφανίζεται το νέο QJMotor Super4.
Εφοδιάζεται με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 449cc – ήδη γνωστό από άλλα μοντέλα της QJMotor – με απόδοση 52 ίππων στις 9.500 rpm.
Το πλαίσιο προέρχεται από υπάρχοντα superbike και γυμνά της εταιρείας, αλλά η εμφάνιση παραπέμπει ξεκάθαρα σε Superveloce.
Δεν είναι τυχαίο: αρκετά πρόσφατα μοντέλα της QJ έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με το ιταλικό design house C-Creative, που ιδρύθηκε από τον Giovanni Castiglioni (πρώην πρόεδρο της MV Agusta), τον Adrian Morton (πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της MV Agusta) και τον Paolo Bianchi (πρώην διευθυντή του CRC, του ερευνητικού κέντρου της MV Agusta).
Σύμφωνα με τα έγγραφα έγκρισης τύπου, το Super4 συνδυάζει το μοτέρ των 52 ίππων με χαμηλό βάρος (169 κιλά γεμάτο), επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα, ενώ το μεταξόνιο των 1.390mm προδιαθέτει για ευελιξία και σπορ αίσθηση.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, όλα δείχνουν ότι η παρουσίασή του θα γίνει στο EICMA 2025 στο Μιλάνο, με εμπορική διάθεση από το 2026.
Το ενδιαφέρον ερώτημα είναι το εξής: Αν τελικά η MV Agusta παρουσίαζε ξανά – με τη βοήθεια της QJ – μια γκάμα πιο προσιτών μοντέλων, θα το δεχόταν το κοινό της ή θα το απέρριπτε ως «κινέζικο προϊόν»;
Η επιτυχία μοντέλων όπως τα Triumph Speed 400 και Scrambler 400 (κατασκευάζονται στην Ινδία από την Bajaj) δείχνει ότι το στοίχημα μπορεί να κερδηθεί, εφόσον η ποιότητα και η τιμή βρουν το σωστό σημείο ισορροπίας.
Η QJMotor με το Super4 δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει η «λαϊκή» MV Agusta, αν τα σχέδια του 2021 δεν είχαν παγώσει.
Και το ερώτημα παραμένει: θα αγκάλιαζε η αγορά μια τέτοια προοπτική;