Αλλαγές στην ινδική φορολογία φαίνεται ότι αναγκάζουν την συνεργασία Bajaj Triumph να “ρίξει” τα 400άρια στα 350cc
Η Triumph δείχνει να ετοιμάζει μια στρατηγική προσαρμογή για την ινδική αγορά, και οι πρώτες πληροφορίες που έρχονται από τον τοπικό Τύπο δημιουργούν ενδιαφέρον.
Η σειρά των 400 κυβικών, που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2024 με τα Speed 400, Scrambler 400 X και πιο πρόσφατα το Thruxton 400, αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Σε σημείο μάλιστα που συνέβαλε ώστε η βρετανική εταιρία να πετύχει το 2024 ρεκόρ πωλήσεων με 134.635 μοτοσυκλέτες σε παγκόσμιο επίπεδο, παρά τη μείωση των πωλήσεών της στις υπόλοιπες κατηγορίες, εκεί όπου η Triumph βάσιζε στο παρελθόν τη δύναμή της.
Παρά την καλή τους πορεία, φαίνεται πως οι εξελίξεις στην Ινδία ωθούν την Triumph να κινηθεί σε διαφορετική κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα, η τοπική ιστοσελίδα Rushlane αναφέρει πως αλλαγές στους φορολογικούς συντελεστές GST καθιστούν τις μοτοσυκλέτες άνω των 350 κυβικών λιγότερο ανταγωνιστικές.
Με την αύξηση να φτάνει το 40%, τα 400άρια της Triumph τοποθετούνται σε δυσμενή φορολογική κατηγορία, θεωρούμενα «big bikes» για τα δεδομένα της Ινδίας.
Η αγορά αυτή είναι η σημαντικότερη στον κόσμο για μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού, με βασικούς παίκτες όπως η Royal Enfield – που διαθέτει μια πλήρη γκάμα στα 350 κ.εκ. με τα Meteor, Hunter και Classic – αλλά και η BSA με το νέο Bantam 350.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Triumph κινδυνεύει να χάσει έδαφος εάν δεν προσαρμοστεί.
Έτσι, οι φήμες θέλουν την εταιρία να ετοιμάζει εκδόσεις 350cc των Speed 400, Scrambler 400 X, Thruxton 400 και Scrambler 400 XC.
Η ισχύς τους ενδέχεται να παραμείνει αρκετά κοντά με αυτή που αποδίδουν τώρα τα 400άρια, αλλά με μικρότερο κυβισμό ώστε να αποφευχθεί η βαριά φορολόγηση.
Η Bajaj, στρατηγικός συνεργάτης της Triumph στην Ινδία (και η εταιρία που κατασκευάζει τα 400άρια της Triumph), φέρεται να έχει ήδη επιβεβαιώσει πως μεγάλο μέρος της γκάμας της θα «προσαρμοστεί κάτω από τα 350 κυβικά».
Χωρίς να κατονομάζει ευθέως τα μοντέλα που κατασκευάζει για την Triumph, η δήλωση αυτή δείχνει προς την ίδια κατεύθυνση.
Ουσιαστικά, πρόκειται για μια κίνηση εξισορρόπησης, ώστε τα νέα μικρότερα μοντέλα να σταθούν απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας, προσφέροντας ταυτόχρονα έναν πιο προσιτό δρόμο προς την ιδιοκτησία μιας Triumph.
Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν η Bajaj θα κατασκευάζει δύο εκδόσεις (μια στα 350cc για την ινδική αγορά και μια υπερκυβισμένη στα 400cc για την Ευρώπη), όμως είναι πολύ πιθανό και στη Γηραιά Ήπειρο τα μοντέλα να έρθουν σε νέες εκδόσεις των 350cc.
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ειδικά στο κομμάτι των ρετρό μοτοσυκλετών τα 350cc αποτελούν μια “νόρμα”, με τα μοντέλα της Royal Enfield και την σχετικά πρόσφατη παρουσίαση της Honda GB 350.
Μάλιστα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα αποδίδουν τελικά τα νέα μοντέλα της Bajaj, καθώς τόσο το GB 350 όσο και τα μοντέλα της Enfield φτάνουν τους 20 ίππους, οπότε αν η Triumph καταφέρει όντως να διατηρήσει την ιπποδύναμη κοντά στους 40 ίππους, τότε θα έχει ένα μεγάλο αβαντάζ απόδοσης.